پانل‌بر اتوماتیک عمودی

0

پانل‌بر اتوماتیک عمودی

در دهه‌ اخیر، تکنولوژی‌های کامپیوتری و انجام عملیات خودکار و هوشمند، صنایع برشکاری را نیز همچون تمامی فعالیت‌های صنعتی تحت تأثیر قرار داده است. خودکارسازی تجهیزات پانل‌بر در ابعاد مختلفی صورت گرفته است. در بسیاری موارد سیستم‌های پانل‌بر دستی همچون پانل‌برهای عمودی به فریم‌های جابه‌جایی اتوماتیک (automatic shifting frame) مجهز شده‌اند.

در مدل‌هایی نیز یک پانل‌بر اتوماتیک کامل با طراحی و ساختار کاملا جدید عرضه شده است. در میان تجهیزات برشکاری اتوماتیک دستگاه‌های کنترل عددی کامپیوتری یا CNC (مخفف عبارت Computer Numerical Control) شناخته شده‌تر هستند. با این وجود دستگاه‌های سی‌ان‌سی تنها گزینه برای برشکاری اتوماتیک نیستند. در این مطلب به بررسی نسل‌های جدید پانل‌بر اتوماتیک خواهیم پرداخت.

پانل‌بر اتوماتیک افقی

همانند پانل‌برهای دستی که تولید و عرضه مدل‌های افقی بر مدل‌های عمودی مقدم بوده، در حوزه پانل‌بر اتوماتیک نیز اولین مدل‌ها در ساختار افقی ارائه شده‌اند. پانل‌برهای افقی از مزایایی همچون امکان برشکاری در ظرفیت بالا و با حجم انبوه برخوردارند.

یکی از معایب پانل‌بر دستی افقی در برابر مدل‌های عمودی، نیاز به تعداد نیروی کاری بیشتر بود که در مورد پانل‌بر اتوماتیک هر دو نوع از پانل‌برهای عمودی و افقی وضعیت یکسانی خواهند داشت. موضوع جاگیر بودن تجهیزات پانل‌بر افقی همچنان و در مورد مدل‌های اتوماتیک نیز وجود دارد. هر چند بسیاری از تولید کنندگان تلاش می‌کنند با طراحی هوشمندانه این مسئله را تا حد ممکن کمرنگ سازند، اما همین محدودیت موجب شده تا نسل جدید پانل‌بر اتوماتیک به شکل عمودی ارائه شود.

معرفی نسل جدید: پانل‌بر اتوماتیک عمودی

پانل‌بر اتوماتیک عمودی نسل جدیدی از پانل‌برهای اتوماتیک می‌باشد. این مدل‌ها را اغلب با در بر داشتن عبارت «کنترل» در اسامی مدل‌ها (مثلا Striebig Control) معرفی می‌کنند. تجهیزات Striebig Control از انواع تجهیزات برشکاری اتوماتیک غیرسی‌ان‌سی (non-CNC) می‌باشند که تحولی جدید در تولید پانل‌برهای اتوماتیک ایجاد کرده‌‌اند. این مدل‌ها از تمامی ویژگی‌های یک پانل‌بر اتوماتیک برخودارند: صفحه نمایش لمسی هوشمند، اندازه‌گیری دیجیتال، خودکار بودن مراحل مختلف همچون قفل کردن و چرخاندن تیغه‌ها و اره، قفل کردن پرتو اره و غلطک‌ها، و حرکت خودکار اره بر روی محورهای عمودی و افقی. این موضوع علاوه بر افزایش سهولت و دقت کار به دلیل عدم دخالت نیروی انسانی، موجب افزایش سرعت به دلیل بهره‌گیری از الگوی هوشمند و دیجیتال برای برش قطعات می‌گردد.

مزایای استفاده از پانل‌بر اتوماتیک عمودی

پانل‌بر اتوماتیک از سازوکارهای جدیدی استفاده می‌کند که از جمله می‌توان به سرعت متغیر حرکت اره‌ها جهت بهینه‌سازی عملیات اشاره کرد. همچنین تعبیه سنسورهای ویژه اجازه می‌دهد که عملیات برشکاری در انتهای صفحه در حال برش (و نه در پایان چارچوب پانل‌بر) متوقف شود. در این حالت اره نیاز به طی کردن مسیر کامل رفت و برگشت در طول پانل‌بر را نداشته و تنها به مقدار مورد نیاز جهت برشکاری حرکت می‌کند.

از تحولات جدید در مدل‌های جدید پانل‌بر اتوماتیک همچون Striebig Control، بهره‌گیری از تکنولوژی نوین EPS.Y برای جایگیری الکتریکی اره است. با استفاده از این تکنولوژی، کاربر تنها مختصات محل‌های ریپ‌کات بر روی صفحه یا پانل در حال برش را وارد و تأیید می‌کند. اره به طور خودکار برش را از نقاط مد نظر آغاز خواهد کرد. همچنین امکان فعال کردن گزینه تکرار عملیات برای انجام ریپ‌ کات‌های مکرر وجود دارد.

محدودیت‌های استفاده از پانل‌بر اتوماتیک

پانل‌برهای اتوماتیک به ویژه مدل‌های عمودی جدید با مشخصه‌ سادگی و سهولت در کاربرد، دقت و سرعت شناسایی می‌شوند. با این وجود بسیاری از کاربران ایرانی در انتخاب ابزارهای اتوماتیک دچار تردید هستند. علت این امر جدید بودن این تجهیزات و کم بودن نیروی متخصص در این زمینه است. اما جالب است بدانیم در اکثر نقاط جهان پانل‌برهای اتوماتیک راهکاری ویژه برای مدیریت نیروی انسانی نیز به شمار می‌روند.

برای کار با یک پانل‌بر دستی حداقل یک فرد متبحر مورد نیاز است. در حالیکه در مورد پانل‌بر اتوماتیک یک فرد متخصص می‌تواند عملکرد دو دستگاه را به طور همزمان مدیریت نماید. بنابراین صرف اندکی زمان و حوصله جهت یافتن یک نیروی کارآمد، به جای منصرف شدن از انتخاب مدل‌های اتوماتیک، تصمیمی اقتصادی و به‌جا خواهد بود.

خرید پانل‌بر اتوماتیک

در هر سطحی از کاربرد، تفاوت قابل توجه در قیمت مدل‌های پانل‌بر اتوماتیک نسبت به مدل‌های دستی مشابه قابل لمس بوده و ممکن است شما را در مورد کارایی دستگاه نسبت به هزینه آن مردد سازد. در این مطلب به بررسی مزایای تجهیزات اتوماتیک و به خصوص پانل‌برهای اتوماتیک عمودی جدید پرداختیم.

مزایای یک پانل‌بر اتوماتیک در بازار رقابتی امروز غیرقابل چشم‌پوشی است. با این وجود ممکن است سرعت بازگشت سرمایه اولیه نسبت به ابعاد کسب‌وکار شما برایتان جای ابهام داشته باشد. کارشناسان مسلط بر مدل‌های مختلف موجود در بازار با برآورد نسبی هزینه‌ها و در مقابل سود بهره‌گیری از یک پانل‌بر اتوماتیک می‌توانند تا حدود زیادی پاسخگوی سؤالات و ابهامات شما باشند تا بتوانید انتخابی رضایت‌بخش داشته باشید. در صورتی که در تصمیم‌گیری یا انتخاب مدل مناسب برای کاربری خود به نتیجه قطعی نرسیده‌اید اولین گام یعنی مشاوره خرید را فراموش نکنید.

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک پانل‌بر اتوماتیک عمودی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد