انتخاب پانل‌بر دستی مناسب

0

انتخاب پانل‌بر دستی مناسب

انتخاب پانل‌بر دستی مناسب : پیش از این در مطالب مجزایی به انواع پانل‌برهای افقی و عمودی {لینک به مطالب} پرداخته‌ایم. فارغ از ساختار دستگاه، مجموعه پانل‌برهایی که برای کاربری نیازمند دخالت دست و انسان هستند از جمله پانل‌برهای عمودی، افقی، شیاری و … با عنوان کلی پانل‌بر دستی طبقه‌بندی می‌شوند.

در این طبقه‌بندی پانل‌بر دستی در مقابل پانل‌بر اتوماتیک یا کامپیوتری قرار می‌گیرد که عملکرد کاملا خودکار داشته و نقش عمده نیروی انسانی کنترل تنظیمات رایانه‌ای دستگاه می‌باشد. در این مطلب می‌خواهیم به ضرورت انتخاب صحیح پانل‌بر و نکات مورد توجه در این زمینه بپردازیم.

۱- چرا انتخاب یک پانل‌بر دستی کارآمد مهم است؟

تجهیزات اتوماتیک و مدرن برشکاری از نظر سرعت، دقت و کیفیت، با فاصله بسیار بر انواع پانل‌بر دستی برتری دارند. این موضوع در عصر حاضر نیاز به بحث چندانی ندارد و یک مدل پانل‌بر اتوماتیک متوسط به راحتی در تمامی فاکتورها بر مدل‌های دستی غلبه خواهد کرد.

با این وجود به دلایل متعدد ممکن است همچنان مجبور به انتخاب یک پانل‌بر دستی باشیم. مهم‌ترین دلایل یا در واقع موانع در انتخاب پانل‌بر اتوماتیک محدودیت بودجه و عدم وجود نیروی کار آشنا با تجهیزات کامپیوتری در بسیاری مناطق می‌باشد. در چنین شرایطی که مجبور به تهیه مدل‌های دستی هستیم، انتخاب بهینه‌ترین مدل ممکن اهمیت فراوانی می‌یابد تا بتوانیم عملکرد رقابتی خود در بازار کار را حفظ نماییم.

۲- انتخاب پانل‌بر دستی: پانل‌بر عمودی یا افقی؟

اولین گام در انتخاب یک پانل‌بر دستی مناسب تعیین صحیح ساختار کلی دستگاه می‌باشد. پیش از این در مقایسه جامعی به بررسی تفاوت‌های پانل‌برهای عمودی و افقی {لینک به مطلب} پرداختیم. به طور خلاصه در کاربری‌های رایج و متداول استفاده از پانل‌بر عمودی به دلیل نیاز به نیروی کار کمتر، سرعت و دقت بالا، اشغال فضای کمتر و ایمنی بیشتر بر پانل‌برهای افقی برتری دارند. در مقابل در کارگاه‌های بزرگ با تولید انبوه، پانل‌بر افقی به دلیل ظرفیت برش بالاتر و امکان برش همزمان چند پانل بر روی هم انتخاب بهتری است.

۳- انتخاب پانل‌بر دستی: مونتاژ دستی یا کارخانه‌ای؟

یکی از وجوه تمایز مدل‌های مختلف پانل‌بر دستی در نحوه مونتاژ می‌باشد. برخی دستگاه‌ها کاملا توسط کارخانه سازنده مونتاژ شده و آماده نصب و راه‌اندازی هستند. در مقابل برخی مدل‌ها به صورت قطعات مجزا ارائه می‌شوند که لازم است توسط خود کاربر متصل شوند. در حالت دوم معمولا محصولات قیمت پایین‌تری دارند اما در صورت عدم تبحر کاربر در نصب دقیق، کاهش کیفیت قطعات برشکاری شده، اتلاف مصالح و سایر مشکلات هزینه بیشتری تحمیل خواهند کرد. صرف اندکی هزینه برای انتخاب مدل‌های مونتاژ شده و دقیق برای اطمینان از عملکرد دستگاه در بهترین حالت ممکن هوشمندانه و اقتصادی به نظر می‌رسد.

۴- انتخاب پانل‌بر دستی: فریم نگهدارنده یکپارچه

چارچوب و فریم نگهدارنده پانل، ستون مهر‌ه هر پانل‌بری را شکل می‌دهد. فریم نگهدارنده پانل‌بر دستی باید یکپارچه باشد و استفاده از اتصالات جوشی نیز بر اتصالات پیچ و مهره ارجحیت دارد. چراکه اتصالات پیچ و مهره به دلیل ماهیت دستگاه و احتمال بالای نفوذ گردهای ریز، به مرور کارایی و استحکام خود را از دست داده و عملکرد دستگاه را با اشکال مواجه می‌سازند.

۵- انتخاب پانل‌بر دستی: سیستم راهنمای دقیق

بهره‌گیری از باکیفیت‌ترین تجیهزات راهنما از اساسی‌ترین عناصر یک پانل‌بر دستی برای رقابت با پانل‌برهای دقیق امروزی می‌باشد. تجهیزات انتخابی در مدل‌های افقی و عمودی اندکی با هم تفاوت دارند، در مدل‌های افقی عموما از ریل راهنما و در مدل‌های عمودی از لوله راهنما استفاده می‌شود. نکته مهم در هر دو حالت این است که باید از مصالح مقاوم استفاده شده و اتصال ابزار به دستگاه به درستی انجام شده باشد تا کارایی و دقت دستگاه در بالاترین حد ممکن قرار داشته باشد.

۶- انتخاب پانل‌بر دستی: بهترین عملکرد موتور و تیغه‌ها

در خصوص ملاحظات مربوط به ابعاد و قدرت تیغه‌ها و ظرفیت موتور دستگاه در مطالب مربوط به پانل‌بر عمودی {لینک به محتوای دوم} صحبت کرده‌ایم. کیفیت و ظرفیت مناسب هر دو تیغه شیارزنی و تیغه اصلی برای کاربری مد نظر شما و نیز تناسب کارایی موتور با عملکرد مورد انتظار از تیغه‌ها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

۷- انتخاب پانل‌بر دستی: تولید کننده‌های باسابقه و معتبر

لازم به توضیح نیست که همیشه ادعای تولید کننده به معنی عملکرد بی‌نقص دستگاه نخواهد بود. در تهیه پانل‌بر دستی نیز این اصل صادق است. بنابراین احاطه بر کیفیت تجهیزات ارائه شده توسط تولید کنندگان مختلف نقش مهمی در انتخاب گزینه مناسب خواهد داشت.

با توجه به اینکه تجهیزات برشکاری صنعتی از جمله پانل‌برها در کشور ما عموما وارداتی هستند باید بر محصولات تولیدی از برندهای مختلف از کشورهای مختلف احاطه کاملی داشته باشیم. در این شرایط انتخاب کارشناسان فروش خبره جهت مشاوره اهمیت بسیاری خواهد داشت.

شما با بهره‌گیری از نظرات یک کارشناس مجرب، علاوه بر کسب اطلاعات کافی در خصوص ویژگی‌های فنی مناسب پانل‌بر دستی با توجه به کاربری و شرایط ویژه خود، می‌توانید در خصوص انواع برندهای موجود و تولیدکنندگان مختلف نیز اطلاعات کافی به دست آورید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک انتخاب پانل‌بر دستی مناسب مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد