مشخصات دستگاه گندگی رومیزی چیست؟

0

مشخصات دستگاه گندگی رومیزی چیست؟

مشخصات دستگاه گندگی رومیزی چیست؟ : برای موفقیت در هر فن یا حرفه ای به جزء مهارت و آموزش فاکتورهای دیگری هم باید وجود داشته باشد و یکی از این فاکتورها ابزار و وسایل و دستگاههای مورد نیاز است تا شخص بتواند با استفاده از آن در کمترین زمان سفارش مورد نظر را با بالاترین کیفیت تولید نماید. یکی از دستگاههای مورد نیاز حرفه نجاری دستگاه گندگی رومیزی است.

مشخصات دستگاه گندگی رومیزی چیست؟

این دستگاه جزء ماشین آلاتی محسوب می شود که سرعت کار را در نجاری بسیار بالا برده به شکلی که کاری که با دست چند ساعت طول می کشد که انجام شود با دستگاه گندگی رومیزی در عرض چند دقیقه آماده خواهد شد و این یعنی صرفه جویی در وقت و هزینه و امکان قبول سفارشات بیشتر. دستگاه گندگی رومیزی کیفیت بسیار بالایی در خروجی داشته و قطعاتی که تولید می کند دقت و نظم خاصی دارند.

دستگاه گندگی رومیزی در حرفه نجاری چه کاری انجام می دهد؟

این دستگاه الوار را گرفته و بعد با ضخامت تنظیم شده و بر اساس سفارش خارج می کند. البته فقط کار دستگاه مذکور تنظیم و تولید الوار با ضخامت مورد نیاز نیست بلکه دستگاه گندگی رومیزی سطح الوار را کاملا صاف و صیقلی کرده و فرایند رنده کردن و بار برداری را به خوبی انجام دهد. دستگاه گندگی بر خلاف دستگاه کف رنده می تواند سطح بالایی الوار را صاف کند.

المان های اصلی در دستگاه گندگی رومیزی چیست؟

دستگاه گندگی رومیزی سه المان اصلی دارد. المان اول شامل یک کاتر هد است که شامل اره های برش است. دومین المان غلطک ها هستند که برای هدایت قطعه کار به داخل دستگاه مورد استفاده قرار می گیرند و بعد از خروج الوار از گندگی میزی وجود دارد که قادر است ارتفاع را تنظیم کند. در برخی از دستگاههای گندگی پرتابل جای میز را برای تنظیم ارتفاع بر عهده گرفته است و به جای بالا رفتن میز اره دستگاه به سمت پایین حرکت می کند.

چرا هر کارگاه نجاری به یک دستگاه گندگی رومیزی نیاز دارد؟

شاید این سوال برایتان مطرح شود خرید یک چنین دستگاهی چرا برای کارگاه نجاری ضروری است. در کارگاههای نجاری دستگاههای زیادی لازم است که شاید این دستگاه را در الویت قرار ندهد. مثلا دستگاههایی مثل اره رومیزی یا فرز نجاری بسیار ضروری هستند. اگر چه برخی مواقع می توان با استفاده از دستگاههای دیگر کاری که ماشین گندگی انجام می دهد، انجام داد اما در اکثر مواقع قابلیت های این دستگاه در ماشین های دیگر دیده نمی شود.

مثلا با استفاده از ماشین سنباده تانکی نمی توان ضخامت مورد نیاز در چوب را ایجاد کرد در حالیکه دستگاه گندگی رومیزی بهترین وسیله و دقیق ترین آن برای ایجاد ضخامت های مختلف روی چوب می باشد. به طور کلی دستگاه گندگی رومیزی سه عمل تخصصی انجام می دهد که هیچ یک از ماشین های نجاری قادر به انجام آن نیستند این سه عمل خاص عبارتند از:

  • دو صفحه ای که قرار است صاف کند را کاملا صاف کرده و در عین حال آنها را به صورت کاملا موازی از آب در می آورد، کاری که با دستگاههای دیگر نجاری امکان پذیر نخواهد بود.
  • سطح زمخت و زبر الوار را می تواند کاملا صاف و صیقلی نماید.
  • برای ایجاد ضخامت های تنظیم شده و مورد نیاز بهترین وسیله است و هیچ دستگاهی دقت آن را ندارد.

دقیقا به همین سه دلیل است لزوم خرید این دستگاه در همه کارگاهای نجاری احساس می شود و نمی توان از آن صرفه نظر کرد.

اگر دوست دارید به صورت حرفه ای کار نجاری را ادامه دهید خرید برخی دستگاهها و ماشین آلات واقعا ضروری است و نباید از آنها صرفه نظر کنید چون قطعا در مراحل بعدی کار با مشکل مواجه خواهید شد. خرید دستگاه گندگی رومیزی یکی از این ماشین آلات است. این دستگاه علاوه بر ویژگی های گفته شده محسنات دیگری هم دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • دستگاه مذکور اهرم کنترل سرعت داشته که با استفاده از آن می توانید سرعت و میزان بار برداری از روی الوار را تنظیم کنید.
  • با استفاده از اهرم تنظیم ارتفاع در دستگاه مذکور می توان اندازه صفحه روبروی دستگاه را تنظیم کرده تا میزان بار برداری مورد نیاز تنظیم شود.
  • اهرم ترمز در گندگی های حرفه ای مانند ترمز عمل کرده و مانع حرکت چوب به سمت جلو می شود. کاری که این اهرم انجام می دهد، این است که در مواقعی که الوار خیلی ضخیم است و دستگاه توان رنده و بار برداری آن را ندارد این ترمز عمل کرده و مانع پیشروی قطعه و فشار آمدن به دستگاه گندگی رومیزی می شود.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک مشخصات دستگاه گندگی رومیزی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد