طراحی سایت ساخت فروشگاه آنلاین

0

طراحی سایت ساخت فروشگاه آنلاین : شما برای ساختن یک سایت فروش انلاین نیازی به پول، زمان و اطلاعات فنی آنچنانی ندارید. اکنون بسیاری از فروش ها از طریق فضای اینترنت صورت می گیرد چون مزیت های بسیاری دارد.

طراحی سایت ساخت فروشگاه آنلاین

چگونه می توان یک فروشگاه انلاین ساخت؟

پلتفرم های Ecommerce آسان ترین، ارزان ترین و سریع ترین راه برای طراحی ساخت یک فروشگاه انلاین می باشد. سه مورد از بهترین ها shopify ، wix و bigcommerce هستند.

شما می توانید با استفاده از مراحل زیر به راحتی یک سایت فروشگاه آنلاین فعال داشته باشید.

۱٫بهترین فروشگاه ساز را برای خود پیدا کنید

فروشگاه ساز یک نرم افزار انلاین می باشد که به شما اجازه می دهد طراحی سایت ساخت فروشگاه آنلاین مخصوص خود را بدون نیاز به مهارت های فنی پیشرفته ، دانش کدنویسی و دیگر چیزها بسازید. همه چیزی که شما نیاز دارید یک اتصال اینترنت و یک ایده تجاری خوب است.

فروشگاه سازهای زیادی وجود دارند که شما می توانید آنها را انتخاب کنید مانند shopify ، wix ، bigcommerce ، magento و دیگر موارد استفاده کنید. شما هم چنین می توانید از فروشگاه سازهای داخلی مانند پرتال نیز استفاده کنید و هزینه کمتری را نیز پرداخت کنید.

۲٫بهترین طرح و نقشه را برای طراحی سایت ساخت فروش انلاین خود انتخاب کنید

شما باید بهترین طرح و نقشه را برای سایت فروش خود انتخاب کنید. چه مقدار کالا و چه نوع کالاهایی می خواهید بفروشید. چقدر می توانید برای سایت خود هزینه کنید و به چه ویژگی هایی برای این سایت نیاز دارید. همه این موارد کمک می کنند تا بهترین نقشه و چینش را برای سایت خود بیابید و به پیش بروید.

۳٫یک دامنه برای فروشگاه خود انتخاب کنید

یک نام و دامنه خوب ، کلیدی برای موفقیت سایت فروش می باشد. شما با این کار برند خود را پایه گذاری می کنید. دامنه خود را به عنوان نشانه و مشخصه سایت خود ببینید.

 در هنگام انتخاب دامنه به نکات زیر توجه کنید:

  • کد کشور خود را درست انتخاب کنید
  • از نام برندهای مطرح پرهیز کنید: این کار می تواند حتی از لحاظ قانونی برای شما دردسرساز باشد
  • منحصربفرد باشید : یک نام جذاب و خاص برای سایت خود انتخاب کنید تا ترافیک سایت خود را بالا ببرید.
  • یک کلیدواژه را در دامنه خود اضافه کنید: این کار باعث افزایش ترافیک سایت شما می شود و ترافیک بیشتر یعنی فروش بیشتر.

۴٫قالب سایت فروش خود را انتخاب کنید

تمام کاری که باید بکنید انتخاب یک قالب مناسب از فروشگاه ساز می باشد. قالب های زیادی در فهرست های گوناگونی وجود دارند که شما می توانید انتخاب کنید. برای انتخاب قالب درست و صحیح سوالات زیر را از خود بپرسید :

۱٫سایت فروش آنلاین شما باید چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ شما باید بدانید برای طراحی سایت فروشگاه خود نیاز به گالری و نقشه و درباره ما دارید یا خیر. آیا نیاز به بارگذاری ویدئو دارید و سوالات زیاد دیگری را از خود بپرسید.

۲٫صفحه اصلی سایت فروشگاه آنلاین شما چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ صفحه اصلی شما اولین چیزی است که مشتریان شما می بینند و در واقع ویترین مغازه شما می باشد.

۳٫دوست دارید که مشتریان چگونه از سایت شما بازدید کنند و در آن گشت بزنند؟ بیشتر خریدکنندگان یک وبسایت را پس از ۱۰ الی ۲۰ ثانیه ترک می گویند.این حیاتی است که بتوانند در عرض این مدت چیزی که می خواهند را بدون مشکل بدست آورند. صفحات سایت خود را به ترتیب اهمیت بچینید . مطالب شما باید برای خواندن آسان و راحت باشند.

۵٫قالب سایت خود را شخصی سازی کنید

پس از انتخاب قالب خود نوبت شخصی سازی آن می باشد. این کار آسانی است و می توانید به راحتی هر چیزی را که بخواهید تغییر دهید که شامل موارد زیر می باشد:

  • فونت و اندازه آن
  • شمای رنگ
  • تصاویر
  • محل قرار گیری محصولات
  • ویژگی ها
  • جا دادن شبکه های اجتماعی

و موارد دیگر

طراحی سایت ساخت فروشگاه آنلاین خود را به دلخواه و به صورت جذاب برای مشتریان ارائه دهید.

۶٫محصولات خود را اضافه کنید

حال نوبت آن است که محصولات خود را در وبسایت قرار دهید. اصلی ترین چیزهایی که برای اضافه کردن محصولات نیاز دارید موارد زیر هستند:

  • نام
  • قیمت
  • فهرست
  • وزن(برای محصولات مشخص)
  • فایل(برای محصولات قابل دانلود مانند ای بوک)

توجه داشته باشید چیزی که می تواند به فروش شما بسیار کمک کند نوشتن توضیح مناسب و انتخاب عکس مناسب از محصول می باشد. توضیح شما باید مشتری را جذب کند ، زیاد طولانی نباشد و نقاط مثبت محصول را به خوبی گوشزد کنید. تصاویر محصولات نیز باید باکیفیت ، هم اندازه و با قابلیت زوم باشند.

۷٫پایه گذاری و تنظیم روش های پرداخت

حال باید برای پرداخت پول توسط مشتریان یک راه ایجاد کنید. این کار به راحتی از طریق ایجاد درگاه بانکی میسر می باشد. شما می توانید از طریق سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند درگاه خود را ایجاد کنید. در این ها ثبت نام کرده و درگاه خود را ایجاد کنید. درگاه را که فعال کردید باید آن را به سایت خود متصل کنید که از طریق پلاگین ها به راحتی انجام می شود.

۸٫پیش نمایش ، آزمایش و انتشار سایت فروشگاه انلاین خود

حال که همه کارهای خود را انجام داده اید نوبت آزمایش و سپس انتشار آن در فضای سایبری می باشد. در هنگام تست سایت خود حتما نکات زیر را بررسی کنید:

برای مسئله پرداخت:

  • دستورها در طول همه روش های پرداختی کار می کنند
  • ایتم ها و قیمت ها صحیح هستند
  • تخفیف ها اعمال شده اند

مطمئن شوید همه دکمه ها و گزینه های سایت فروشگاه آنلاین فعال هستند و کار می کنند چون اگر کار نکنند مشتری از سایت شما ناامید می شود. مشتری باید بتواند به راحتی در سایت شما بچرخد و این کار برایش آسان باشد. از دوستان و اطرافیان خود بخواهید تا سایت شما را تست کنند و احساس خود را به شما بگویند.

محتوای سایت فروشگاه آنلاین شما باید بهینه و بدون خطا باشد . خطای املایی و گرامری از اعتبار سایت شما می کاهد پس به آنها توجه کنید. سرعت سایت نیز باید قابل قبول باشد.

بررسی کنید و ببینید آیا طراحی ساخت سایت فروشگاه آنلاین شما روی موبایل نیز کار می کند یا خیر چون مسئله بسیار مهمی است . امروزه بسیاری از خریدها از طریق موبایل انجام می شوند.

بررسی کنید و ببینید آیا فروشگاه شما روی مرورگرهای مختلف کار می کند. مشتریان از مرورگرهای مختلفی استفاده می کنند و بنابراین نکته بسیار مهمی می باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد