طراحی سیستم رزرو آنلاین

0

مردم روز به روز، کمتر و کمتر از تماس تلفنی استفاده می‌کنند. دلیل این ‌کار هر چه که باشد، فرهنگ رایج یا مشغله افراد، واقعیت این است که مردم از تماس تلفنی برای رزرو کردن، کمتر استفاده می‌کنند. آن‌ها بیشتر از وب‌سایت‌هایی استفاده می‌کنند که به آن‌ها امکان رزرو آنلاین را می‌دهد، دقیقاً به همین دلیل است که شما باید وب‌سایت خود را به سیستم رزرو آنلاین مجهز نمایید.

طراحی سیستم رزرو آنلاین

طراحی سیستم رزرو آنلاین، کسب‌و کار شما را به سطوح جدیدی ارتقا می‌دهد، طوری‌که یک قدم جلوتر از رقبا بوده و می‌توانید خدمات مشتری- محور بیشتری ارائه نمایید. این سیستم‌ها، تقاضای زیادی در زمینه مهمان‌پذیری دارند؛ با این‌حال، در طرح‌های کاری و خدمات کسب‌و کار در زمینه‌های دیگری مانند سرگرمی و خدماتی: برای بهینه‌سازی فرآیندهای کسب‌و کار در رستوران‌ها، باشگاه‌های شبانه، سالن‌های کنسرت، تئاتر، حمل ‌و نقل و غیره نیز کاربرد دارند.

این سیستم‌ها به مشتریان امکان می‌دهند تا به راحتی خدمات مورد نظر خود را با چند کلیک رزرو نمایند.

ویژگی های سیستم های رزرو آنلاین

در اینجا ۱۰ ویژگی ضروری که سیستم‌های رزرو آنلاین باید داشته باشند ذکر شده است:

گالری عکس‌های زیبا

تصاویر با وضوح بالا به مشتریان امکان می‌دهد در هنگام رزرو، آن‌چه را که تجربه خواهند کرد، تجسم کنند. یک گالری عکس در سیستم رزرو، به شما مثلاً به عنوان مدیر یک تور امکان می‌دهد تا بهترین منظره‌هایی را که مسافران در طول مسیر مشاهده می‌کنند، انتخاب کنید و ویژگی‌های تور خود را برجسته نمایید. همچنین مهم است که تصاویر تیم خود را در محل کار قرار دهید، زیرا این کار نشان دهنده شخصیت تجاری شما است.

دکمه ” همین حالا رزرو کنید” را به صورت جذاب طراحی کنید.

این دکمه، یک ضرورت لازم برای سیستم رزرو آنلاین شما است. مطمئن شوید که:

  • زیبا طراحی شده باشد. بازدیدکنندگان وب‌سایت شما درحال گشت‌و گذار در سایت شما هستند و این دکمه باید نظر آن‌ها را جلب نماید.
  • از کلماتی استفاده کنید که به مشتری می‌گوید بعداً چه کار کند (به عنوان مثال، رزرو نمایید / جای خود را رزرو کنید!)
  • پیدا کردن آن آسان باشد. اطمینان حاصل کنید که این دکمه در هر صفحه معین پنهان نباشد. آن‌را به مکانی از صفحه منتقل کنید که کاملاً قابل مشاهده و در دسترس باشد.

محاسبه قیمت‌ها به صورت خودکار

طراحی سیستم رزرو آنلاین : با توجه به متفاوت بودن برخی خدمات ارائه شده مثلاً تفاوت قیمت اتاق‌های یک هتل، بلیط‌ هواپیما بر اساس درجه‌بندی و همچنین تعداد نفراتی که رزرو برای آن‌ها صورت می‌گیرد، ضروری است که سیستم رزرو آنلاین قابلیت محاسبه خودکار قیمت‌ها را داشته باشد. هر چقدر این سیستم توانایی محاسبه قوی‌تر همراه با گزینه‌های انتخابی بیشتری داشته باشد، کاربر رضایت بیشتری از عملیات رزرو خواهد داشت.

رزرو آنی

ویژگی رزرو آنی به مشتری امکان می‌دهد تا وقتی خدمات متناسب با نیاز خود را پیدا کرد، بلافاصله رزرو را انجام داده و تأییدیه رزرو خود را غالباً از طریق ایمیل یا پیامک دریافت نماید. این کار برای شما نیز مفید بوده و باعث خلاصی از دردسرهای پاسخگویی به تلفن برای درخواست‌ها می‌شود.

همچنین، بهتر است گزینه‌ای برای کنسل کردن رزرو برای مشتریانی که به هر دلیلی خواهان انصراف هستند، در نظر بگیرید. قرار دادن امتیاز برای افرادی که سریع‌تر اقدام به انصراف می‌کنند و بازگرداندن هزینه در حداقل زمان ممکن پس از انصراف مشتری، از جمله گزینه‌هایی است که باعث اطمینان خاطر مشتری و تجربه کاربری خوبی برای آن‌ها خواهد شد و احتمال بازگشت مشتری و استفاده مجدد از سیستم رزرو آنلاین شما را افزایش خواهد داد.

یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی

افرادی که به دنبال خدمات مورد نظر خود هستند مانند تعطیلات آخر هفته، کنسرت ها و غیره، احتمالاً می‌خواهند در جریان آخرین خدمات و امور تبلیغاتی شما که از طریق شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنید، قرار بگیرند. یکپارچه‌سازی شبکه‌های اجتماعی در سیستم رزرو آنلاین به مشتریان شما امکان می‌دهد تا به سرعت به شبکه‌های اجتماعی شما مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و توییتر متصل شوند.

همچنین می‌توانید یک سیستم یادآوری برای مشتریانی که عملیات رزرو را انجام داده‌اند، راه‌اندازی نمایید. تا موعد تعیین شده برای رویداد مورد نظر را از طریق ایمیل، پیامک و یا از طریق همین شبکه‌های اجتماعی به مشتری یادآوری نمایید.

گزینه پرداخت امن

این یک راه امن و آسان برای مشتریان شما برای پرداخت هزینه خدمات است. فراهم کردن چنین گزینه‌ای اعتبار شما را افزایش می‌دهد و ثابت می‌کند که شما به حفظ حریم خصوصی و امنیت مشتری اهمیت می‌دهید و در عین حال به شما امکان می‌دهد تا هزینه خدمات خود را فوراً دریافت نمایید. بهترین سیستم‌های رزرو آنلاین حتماً از گزینه پرداخت امن استفاده می‌کنند.

تقویم بصری

یک تقویم بصری به مشتری امکان می‌دهد تا به راحتی برنامه‌ریزی نماید. این تقویم باید قابلیت به روز‌رسانی به صورت خودکار را داشته باشد.

پشتیبانی آنلاین و پشتیبانی با تلفن

وقتی صحبت از طراحی سایت رزرو آنلاین می‌شود بحث پشتیبانی بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل کنید که در سیستمی سرمایه‌گذاری می‌کنید که هر دو پشتیبانی آنلاین و پشتیبانی مشتری از طریق تلفن را ارائه می‌دهد.

قابلیت استفاده در گوشی‌های هوشمند

با توجه به استفاده اکثریت افراد از گوشی‌های هوشمند و سهولت استفاده از آن‌ها جهت جستجوهای اینترنتی، وب‌سایت رزرو آنلاین باید علاوه بر رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ، قابلیت نمایش در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را داشته باشد. تا مردم بتوانند به راحتی در هر مکانی با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود نسبت به رزرو خدمات مورد نظر، اقدام نمایند.

دسترسی به فضای ابری

احتمالاً، روزهای کاری شما به عنوان یک مدیر کسب‌وکار، تمام روز صرف نشستن در مقابل یک رایانه رومیزی نمی‌شود. شما احتمالاً کسب ‌و کار خود را بر روی تلفن هوشمند یا تبلت خود مدیریت می‌نمایید، بنابراین شما نیاز دارید که سیستم رزرو آنلاینی داشته باشید که با «فضای ابری» کار می‌کند. نرم افزار مبتنی بر ابر به شما امکان می‌دهد تا کسب‌و کار خود را از راه دور، در حالی‌که در حال حرکت هستید و همزمان با مشتریان کار می‌کنید، مدیریت نمایید.

هدف از هر یک از سیستم‌های رزرو آنلاین خوب، این است که مشتری بتواند خدمات را با سهولت رزرو کند و مدیریت کسب‌و کار نیز به ساده ترین شکل ممکن باشد. یک سیستم رزرو آنلاین سازماندهی شده، انعطاف‌پذیر و کاربردی برای دوام آوردن در بازار در حال رشد امروزی کاملاً ضروری است.

از آن‌جایی که چنین سیستمی به مردم سراسر کشور و حتی جهان، امکان پیدا کردن شرکت شما و رزرو خدمات شما را می‌دهد، اطمینان حاصل نمایید که سیستم رزرو آنلاین شما حداقل تمام ویژگی‌های ذکر شده، را داشته باشد تا تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان شما به ارمغان آورد. همچنین شناخت آخرین تکنولوژی‌ها و استفاده از آن‌ها می‌تواند منجر به غنی شدن استراتژی کلی کسب‌و کار شما شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد