طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس

0

طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس

طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس : سایت‌های تخصصی خبر به دلیل انتشار سریع اخبار با موضوعات مختلف، در دسترس بودن، پوشش کامل اخبار و … به پرطرفدارترین رسانه‌های کشور تبدیل شده‌اند و تعداد بازدید کنندگان و مخاطبین آن‌ها هم روز به روز در حال افزایش است. شاید باور نکنید اما مدیران سایت‌های خبری در ماه درآمدهای میلیونی از تبلیغات کسب می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به وب سایت‌های باشگاه خبرنگاران،عصر ایران،ایسنا،خبرگزاری فارس، ورزش سه اشاره کرد.

در صورتی که می‌خواهید یک وب سایت با بازدید بالا و درآمد مناسبی داشته باشید با توجه به پتانسیل بالای که در زمینه اخبار وجود دارد سایت خبرگذاری و اطلاع‌رسانی گزینه مناسبی می‌تواند باشد.

خوشبختانه طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس هم هزینه زیادی را برای شما دربر نمی‌گیرد و می‌توان با صرف یک هزینه معقول یک وب سایت تخصصی خبر با ظاهری جذاب با امکانات مختلف راه اندازی کرد. در ادامه ما مهترین ویژگی‌ها و جزئیات لازم برای طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس را برای شما تشریح خواهیم کرد تا با دیدی باز پا به این عرصه بگذارید.

مزیت طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس

وردپرس از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان و ایران است که برای وبلاگ‌ها و سایت‌های خبری یک پلتفرم عالی است. جالب است بدانید که وب سایت‌های بزرگی مانند نیویورک تایمز،بی بی سی آمریکا،رویترز، سی ان ان، فوربز و غیره از وردپرس برای انتشار اخبار در سطح جهانی استفاده کرده‌اند. استفاده از وردپرس برای سایت تخصصی خبر مزیت‌های خیلی زیادی مانند رایگان بودن، به روزرسانی مداوم، داشتن هزاران قالب و افزونه، استفاده آسان، ریسپانسیو بودن را دارد.

اصلی‌ترین مزیت‌های وردپرس برای یک وب سایت خبری عبارتند از:

  • سئوی بسیار خوب وردپرس

سئو جزء مهمترین ویژگی‌های است که می‌تواند به موفقیت وب سایت خبری شما کمک بسیار زیادی کند تا روزانه بازدیدکنندگان زیادی را به وب سایت شما وارد کند. کدهای وردپرس بسیار ساده، تمیز و استاندارد نوشته شده است و برای موتورهای جستجو به راحتی قابل خواندن و ذخیره است.

علاوه بر این هر صفحه، پست یا تصویری می‌‌تواند کلمات کلیدی، عنوان و توضیحات خود را داشته باشد و برچسب‌های مرتبط مختلفی را برای پست در نظر گرفت. این ویژگی‌های بی‌نظیر وردپرس باعث شده که هر پست یک کلمه کلیدی خاص داشته باشد که پست را در موتورهای جستجو در معرض دید قرار می دهد.

  • راحتی در استفاده

وردپرس دارای یک رابط کاربری بصری است و استفاده کردن از وردپرس بسیار راحت است. اضافه کردن صفحات جدید، پست‌های وبلاگ، تصاویر، فیلم و غیره به صورت دقیق به سادگی و به سرعت انجام می‌شود. از آنجا که استفاده از آن ساده است هرکس بدون داشتن دانشی خاصی در کدنویسی می‌تواند وب سایت خود را مدیریت کند.

  • امکان تعریف نقش‌های مختلف

امکانی دیگر از وردپرس که برای راه اندازی سایت تخصصی خبر می‌تواند بسیار مفید باشد امکان تعریف نقش‌های کاربری مختلف است. با این قابلیت می‌توان برای نویسندگان، ویرایشگران، مدیران، مشارکت کنندگان نقش‌های با سطح دسترسی مختلف تعریف کرد.

با این امکان کاربرانی مانند خبرنگاران یا نویسندگان وب سایت می‌توانند وارد پنل خود شده و وظایف محوله را انجام دهند بدون اینکه به قسمت‌های مدیریتی دسترسی پیدا کنند.

یک سایت تخصصی خبر باید چه ویژگی‌های داشته باشد

داشتن ظاهری کاربرپسند

در طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس، بازدیدکنندگانی که برای اخبار، وارد سایت می‌شوند اولین چیزی که نظر آن‌ها را به خود جلب می‌کند ظاهر وب سایت است. این عامل باعث شده است که کاربران از وب‌سایت‌های که ظاهری جذاب و استانداردی داشته باشد بیشتر استقبال کنند.

اکثر بازدیدکنندگان سایت‌های تخصصی خبر را عموم مردم تشکیل می‌دهند به همین جهت طراحی آن باید به شکلی باشد که دسترسی به قسمت‌های مختلف وب سایت به راحتی امکان پذیر باشد و کاربر در استفاده از آن گیج نشود.

موردی دیگر که در ظاهر سایت خبری به آن توجه کرد سرعت لود سریع است چون سایت‌های خبری معمولاً به صورت مداوم در حال انتشار اخبار مختلف هستند و اخبار زیادی بر روی آن قرار می‌گیرد و افراد زیادی هم از آن‌ها بازدید می‌کنند با توجه به این موارد سایت باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که پاسخگوی همه بازدیدکنندگان باشد.

واکنش گرا بودن

بسیاری از کاربرانی که به دنبال اخبار و رخدادهای روزانه ایران و جهان هستند با استفاده از تلفن هوشمند خود جستجوهای خود را انجام می‌دهند. قالب وردپرس طراحی شده برای سایت خبری  باید به صورت واکنش گرا طراحی شود تا همه کاربران صرف نظر از اندازه صفحه نمایش بتوانند به راحتی اخبار را مطالعه کنند.

داشتن دسته بندی برای خبرها

در سایت‌های خبری معمولاً خبرهای با موضوعات مختلفی مانند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، تکنولوژی و … تهیه و منتشر می‌شود که هر موضوع طرفداران خاص خود را دارد. در طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس برای پست ها باید دسته بندی‌های خاصی در نظر گرفته شود تا کاربر به راحتی بتواند مطالب مورد علاقه خود را مشاهده و دنبال کند.

بخش مطالب پربازدید

بعد از اینکه خبرهای مختلف در سایت منتشر می‌شود بعضی از آن ها توجه کاربران زیادی را به خود جلب می‌کند و افراد زیادی آن ها را مطالعه کرده و در مورد آن بحث و گفت و گو می‌کنند. یک سایت تخصصی خبر باید بخشی از وب سایت را به نمایش این مطالب اختصاص دهد تا کاربران اطلاع پیدا کنند که چه خبری بیشترین بازدید و بحث را به خود اختصاص داده است.

بخش فیلم،صدا و تصاویر

همه اخباری که در سایت خبری منتشر می شوند به صورت متنی نیستند و اخبار ویدئوی، تصویری و یا مصاحبه‌های صوتی نیز کم نیستند. در وب سایت و معمولاً باید قسمتی را برای نمایش این اخبار مدنظر قرار داد تا در معرض دید کاربران باشد.

داشتن فید خوان یا RSS

یکی دیگر از امکاناتی که در طراحی سایت تخصصی خبر باید حتماً به آن توجه شود امکان فید خوان یا RSS است. چون بسیاری از کاربران وب سایت‌های خبری با استفاده از فیدخوان‌ها مطالب سایت‌های خبری را پیگیری می‌نمایند. باید یک وب سایت خبری این امکان را داشته باشد تا کاربران بتوانند وب سایت را به فیدخوان خود اضافه کنند تا خبرهای که نظر آن ها را جلب می‌کند انتخاب کرده و آن را مطالعه کنند.

موقعیت های مختلف برای درج تبلیغات

وب سایت پس از آنکه بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب کرد،کسب و کارهای مختلفی درخواست درج تبلیغات بنری،متنی یا رپورتاژ می‌شود.قالب سایت خبری طراحی شده باید این امکان را داشته باشد که در موقعیت‌های مختلف بتوان تبلیغات را قرار داد تا برای سایت درآمدزایی کند.

 دسترسی به شبکه‌های اجتماعی

اکثر شبکه‌های اجتماعی وب سایت‌های خبری طرفداران و دنبال کنندگان زیادی دارد. در طراحی سایت تخصصی خبر، باید آیکون شبکه‌های اجتماعی در موقعیت مناسبی قرار گرفته باشند تا کاربران با کلیک کردن روی آن به صفحه وب سایت در شبکه اجتماعی مربوطه هدایت شده و به جمع دنبال کنندگان بپیوندند و از این طریق اخبار را پی‌گیری نمایند.

داشتن ابزارک‌ ها

در بیشتر سایت‌های تخصصی خبری مواردی مانند قیمت ارز، اوقات شرعی، آب و هوا، گیشه روزنامه‌ها، نمایش مطالب دیگر وب سایت و … جهت اطلاع رسانی به نمایش گذاشته می‌شود، چنین ویژگی‌های این مزیت را برای وب سایت فراهم می‌کند تا افراد هر روز برای چک کردن آن ها به وب سایت مراجعه کنند که این خود باعث افزایش ترافیک و بهبود سئوی سایت می‌شود.

درج نظر توسط کاربران

بخشی دیگر از وب سایت‌های خبری که طرفداران زیادی دارد بخش درج نظر یا دیدگاه است و آن هم به این دلیل که کاربران پس از آنکه یک مطلب را مطالعه کردند دوست دارند که دیدگاه خود را در مورد خبر بیان کنند.

بخش نظرات علاوه بر آنکه باعث تعامل کاربر با سایت می‌شود بر سئوی سایت هم تاثیر زیادی دارد و می‌تواند رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا ببرد.

تهیه و انتشار اخبار

برای اینکه در زمینه تهیه و انتشار اخبار برای طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس توجه بازدیدکنندگان را به خود جذب کنید و کاربران خود را داشته باشید لازم است در تهیه و انتشار اخبار نهایت دقت را به خرج بدهید. اخباری که تهیه می کنید باید دارای کیفیت لازم باشد و از واژگان و کلمات سخت استفاده نشود و از تصاویر برای جذابیت و درک بهتر متن استفاده کرد و اگر خبر دارای یک منبع خاص بود حتماً آن را در پایان خبر درج کرد.

در نهایت باید گفت که در تهیه اخبار باید در مورد مسائل مختلف باید کاملاً بی‌طرف بود و به همه اقوام، مذهب‌ها و فرهنگ‌ها احترام گذاشت.

سخن پایانی

همیشه سایت‌های خبری مخاطبان خاص خود را داشته و آمار بازدید از آن روز به روز افزایش می‌یابد این وب سایت‌ها به دلیل ترافیک خیلی زیادی که دارند، توجه کسب و کارهای مختلفی را برای درج تبلیغات جلب می‌کنند که منبع بسیار خوبی برای درآمدزایی است.برای اینکه توجه بازدیدکنندگان را به خود جذب کنید باید وب سایت دارای امکاناتی منحصر باشد با طراحی سایت تخصصی خبر با وردپرس می‌توان به تمامی امکانات و ویژگی‌های که برای یک وب سایت خبری استاندارد لازم است رسید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد