طراحی سایت تفریحی

0

طراحی سایت تفریحی

وب‌سایت‌های تفریحی اطلاعات سرگرم‌کننده‌ای را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهند. مجلات آنلاین، وب‌سایت‌های شایعه محور، اخبار سلبریتی‌ها، پوشش‌ خبرهای ورزشی، فیلم و موسیقی، هنر، وب‌سایت‌های طنز و فکاهی و غیره همگی از جمله وب‌سایت‌های تفریحی و سرگرم‌کننده هستند.

این وب‌سایت‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که برای کاربر جذاب بوده و مکرر به روزرسانی می‌شوند تا کاربران برای اطلاعات بیشتر دوباره به آن‌ها مراجعه نمایند. با استفاده از محتوای پویا مانند فیلم‌ها، پادکست‌ها، نمایش اسلاید و غیره می‌توان آن‌ها را جذاب‌تر کرد. بنابراین، بسیار مهم است که وب‌سایت شما ساده و کاربر پسند باشد.

نکات کلیدی در طراحی وب‌سایت تفریحی و سرگرم‌کننده

طراحی سایت تفریحی : طراحی وب‌سایت‌های تفریحی و سرگرم‌کننده یکی از زمینه‌هایی است که نیاز به آگاهی کامل دارد. یک وب‌سایت تفریحی و سرگرم‌کننده باید با صنعت پویا و دینامیک سازگار باشد. پورتال‌هایی که ایجاد می‌شوند باید بر اساس اصول بهینه سازی موتور جستجو (سئو) باشند. صفحات باید سریعاً بارگیری شده و استفاده فراوان از تصاویر، خللی در سرعت وب‌سایت ایجاد نکند. همپنین کاهش اندازه تصاویر و عکس‌ها تأثیری در کیفیت آن‌ها نداشته باشد.

وب‌سایت بازی آنلاین

با تولید باز‌های رایانه‌ای و رشد و ارتقای آن‌ها چه از نظر کیفیت و گرافیک و چه از نظر بازی و نوع محتوا، این بازی‌ها طرفداران فراوانی پیدا کرده‌اند. از طرفی اینترنت، فضایی را برای انجام بازی‌های گروهی فراهم کرده است. در این میان طراحی وب‌سایت‌ بازی آنلاین می‌تواند کسب‌و کار سودمندی در راستای ارائه خدماتی نظیر اجاره و فروش بازی‌های رایانه‌ای باشد.

خصوصیات وب‌سایت بازی آنلاین

  • طرح رنگ و طراحی کلی وب سایت با نشاط باشد و مخاطبان جوان را جذب نماید.
  • سربرگ وب‌سایت، توصیفی و جذاب بوده و به وضوح گزاره ارزش وب‌سایت را برجسته ‌نماید و بازدید‌کننده را با یک نگاه سریع و اجمالی، به خرید یا اجاره بازی دعوت کند.
  • اکثر کنسول‌های بازی از طریق آرم و لوگوی خود در صفحه اصلی برجسته می‌شوند تا بازدید کننده بلافاصله آن‌را مشاهد نماید. نمایش بازی‌ها تحت عنوان دسته بندی‌هایی نظیر “جدیدترین بازی‌ها”، ” برترین بازی‌ها” و “بازی‌هایی که به زودی در وب‌سایت قرار خواهند گرفت”، بازدید کننده را تشویق می‌کند تا بیشتر از سایت بازدید کند.
  • گزینه‌ای برای مرور بازی‌ها با جستجوی کلمات کلیدی به طور مستقیم یا از طریق جستجوی پیشرفته وجود داشته باشد.
  • بخش متفاوتی برای صفحه اصلی برنامه‌ریزی شود تا یک بازدید کننده جدید بداند چگونه می‌توانند به راحتی از طریق این پلتفرم، بازی اجاره کند. یک صفحه داخلی نیز به این موضوع اختصاص داده شده شود، که کل فرآیند به صورت گرافیکی توضیح داده شود.

امکانات و جزئیات فنی وب‌سایت بازی آنلاین

  • هر کاربر در وب‌سایت می‌تواند بازی‌های شاخص برای خرید یا اجاره را بر اساس اولویت شخصی خود مشاهده کند.
  • کاربران مشترک می‌توانند برای اجاره بازی یا پرداخت حق عضویت از تخفیف ویژه اعضا برخوردار شوند.
  • آن‌ها می‌توانند به راحتی اجاره بازی، درصد دسترسی به بازی‌ها و اولویت رزرو بازی‌ها را در فهرست بازی‌های خود مدیریت کنند.
  • هر کاربر با توجه به فعالیت‌های خود در وب‌سایت امتیازات خاصی کسب کرده و پاداش می‌گیرد.
  • کاربران مشترک می‌توانند تاریخچه خرید خود و امتیاز‌های مربوطه را مشاهده کنند.

 مدیریت وب‌سایت‌ بازی آنلاین

چنین سیستم‌هایی نیاز به مدیریت قوی و پشتیبانی دارند تا مدیر بتواند امور مربوط به کاربران، مدیریت موجودی، اجاره، فروش و غیره را پیگیری نماید.

  • چند حساب مدیریتی را می‌توان با اختیارات مختلف برای هر مدیر ایجاد کرد.
  • مدیر توانایی مشاهده تمام اعضا، برنامه‌های اشتراکی و تمدید آن‌ها را دارد. او همچنین در صورت مشاهده تخلف،دارای حق لغو عضویت کاربر است.
  • مدیر می‌تواند گزارش‌های گسترده سایت و آمار فروش، کلمات کلیدی جستجو شده و داده‌های کاربر را مشاهده کند. او همچنین می‌تواند از پایگاه داده در هر زمان پشتیبان‌گیری کرده و اطلاعات را بازیابی نماید.
  • فعال کردن/غیر فعال کردن بازی‌ها. او می‌تواند تخفیف‌های فصلی و قیمت عضویت را تعیین نماید.
  • او می‌تواند تاریخ انتشار مشخصی برای بازی‌هایی که در آینده منتشر خواهند شد، مشخص نماید.
  • مدیر دارای گزینه‌ای برای مشاهده و ویرایش سفارشات است.
  • تمام نظرات ارسال شده برای بازی‌ها در قسمت بازبینی، باید توسط مدیر تأیید شود.

تعامل با کاربر

برقراری ارتباط در میان کاربران جذابیت دارد. هر پلتفرم بازی آنلاین برای بهبود تعامل کاربر و فروش خود، باید یک سیستم بررسی یا انجمن بحث و گفت‌و گو داشته باشد تا کاربران بتوانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

انطباق با اصول سئو

تعدادی از طراحان آماتور، وب‌سایت‌هایی را طراحی می‌کنند که خوب به نظر می‌رسند، اما موفق به ایجاد وب‌سایتی نمی شوند که ترافیک ارگانیک تولید کند، زیرا بر اساس اصول سئو کار نمی‌کنند.

همه بازی‌ها باید تحت دسته‌بندی‌های مربوطه، توصیف شوند و کلمات کلیدی خاصی مانند اکشن، ماجراجویی، ورزش، شبیه‌سازی، نقش‌آفرینی و غیره برای آن‌ها به کار برده شود. این کار هم مورد پسند کاربر و هم موتور جستجو می‌باشد. برای این‌که رتبه بازی‌ها در موتورهای جستجو بهتر شود، لازم است که صفحات مربوطه اطلاعات کافی در مورد آن‌ها ارائه دهند.

برای افزایش زمان بازدید از سایت و افزایش احتمال فروش، تمام صفحات را می‌توان به صورت داخلی به هم لینک کرد. اضافه کردن گزینه‌هایی مانند مشاهده بازی‌های مشابه، خواندن نظرات، و غیره صفحات را به یکدیگر لینک می‌کند. این کار نیز نرخ پرش (bounce rate) و نرخ خروج کلی وب‌سایت را کاهش می‌دهد.

رسانه‌های اجتماعی

ساخت وب‌سایت بازی آنلاین بدون یکپارچه‌سازی با شبکه‌های محبوب اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب و غیره باعث می‌شود که وب‌سایت به عنوان یک پایگاه مستقل عمل کند. در عوض اگر به شبکه‌های اجتماعی متصل شود، امکان برقراری ارتباط با کاربران بیشتر خواهد شد.

برای انگیزه دادن به کاربران برای به اشتراک گذاشتن جزئیات در مورد بازی‌های جدید ، هر بار که محتوای وب‌سایت را به اشتراک می‌گذارند، امتیاز و جایزه‌ای برای آن‌ها تعییین نمایید.

هماهنگی با سیستم تلفن همراه

وب‌سایت بازی آنلاین مخاطبان جوانتری را هدف قرار می‌دهد که در استفاده ازتلفن‌های همراه، تبلت‌ها و غیره بسیار فعال هستند. بنابراین ظاهر وب‌سایت، محتوا و قابلیت‌های آن باید برای وضوح تصویرهای مختلفی بهینه سازی شده باشد و قابلیت نمایش در هر صفحه نمایشی را داشته باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد