ایده ساخت خانه های چوبی جهان

0

ایده ساخت خانه های چوبی جهان

ایده ساخت خانه های چوبی آنقدر جذاب و رویایی است که نه تنها در ایران و شهرهای شمالی کشور، بلکه ما امروزه شاهد رشد روزافزون خانه های چوبی جهان هستیم که در سرتاسر این کره خاکی ایده ها و طرح های بی نظیری از خانه های چوبی را می توان مشاهده نمود که یک زندگی رویایی و دور از هر گونه هیاهو و سرو صدایی را در یک فضای دلنشین و دلربا برای فرد به وجود می آورد. شاید به محض آنکه اسم خانه های چوبی می آید، ناخودآگاه ذهن شمال کشور و جنگل های بی شمار آن را تداعی می سازد. اما در این نوشته می خواهیم در مورد خانه های چوبی جهان سخن به میان آوریم.

اختراع وود ۱۰۰ در راستای خانه های چوبی جهان

شاید برای شما هم جالب باشد که اولین بار پرفسور دکتر توما دست به اختراع وود ۱۰۰ نمود تا بدین صورت انسان امروزه بتواند با ساخت سازه های از چوب خالص ۱۰۰ درصدی و بدون استفاده از هر گونه ماده شیمیایی بتواند رو به ساخت خانه چوبی جهان آورد که این نوع چوب ها در تمامی سازه های موجود در جهان از جمله موفق ترین، سالم ترین، بهداشتی ترین و مقاوم ترین چوب در برابر آتش سوزی و قوی ترین عایق بندی در برابر هرگونه آلایندگی های صوتی و تغییرات آب و هوایی محیط زیست می باشد. به واقع می توان گفت که سازه های وود ۱۰۰ می تواند شما را در محیط های آلوده شهری مدرنیزه نیز در مقابل هرگونه آلایندگی های صوتی و هوایی و تشعشعات الکترومغناطیسی و حتی در مقابل حوادث طبیعی چون سیل و زلزله و… محافظت نماید و صد درصد مقاوم است. این ایده بکر با کلیه مستندات قابل قبول و معتبر در سرتاسر جهان تحولی عظیم به راه انداخته است و امروزه نیز در خانه های چوبی جهان نیز قابل استفاده هستند.

استفاده از چوب برای ساخت خانه های چوبی جهان

امروزه یک از بهترین و مورد اطمینان بخش ترین روش هایی که برای ساخت و ساز خانه های پیش ساخته مورد کاربست واقع می گردد، فناوری و تکنولوژی بهره برداری از چوب به عنوان رایج ترین مصالح موجود در طبیعت است که به وفور در طبیعت یافت می گردد.

این شیوه ساخت در کشورهای پیشرفته جهان از جمله: آمریکا، کانادا، اروپا به طور کلی، ژاپن و چین و حتی بسیاری از کشورهای دیگر خارجی پیشرفته به عنوان یک سیستم پایدار  و مطمئن مورد توجه طیف وسیعی واقع گشته است. ساخت خانه های چوبی جهان که به وفور آن ها را می توان در این کشورها یافت، خود گواه این مدعای ماست. امروزه این بشر دو پا در ساخت خانه های چوبی جهان با تکیه بر علم تکنولوژی و صنعت به کیفیت بالا و اهداف و ایده های نوینی دست یازیده است که فوق العاده برای بشر کارآمد و مفید واقع گشته است.

در ساخت خانه های چوبی جهان از سازه های چوبی کیفیت درختان به عنوان یک شاخص اصلی یاد می شود که با توجه به کیفیت انواع چوب های موجود در جنگل ها می توان به این نتیجه دست یافت که در فرآیند ساخت خانه های چوبی جهان چوب درختانی که در منطقه کمربندی واقع در مدار ۶۶ و ۳۳ درجه شمال رشد و نمو یافته اند، به مراتب به عنوان مناسب ترین نوع چوب استفاده شده در ساخت خانه های چوبی جهان به شمار می آیند. علت مرغوبیت این نوع چوب را می توان رشد و نمو درختان در مناطق سردسیر و چگالی بالا و سخت شدن بافت های چوبی دانست که همان طور که واضح و مبرهن است چوب هر چقدر محکم تر باشد، عایق بندی ساختمان ها نیز محکم تر و سخت تر خواهد بود و در برابر هرگونه حادثه طبیعی و غیر طبیعی از خود مقاومت بالایی را به نمایش می گذارد.

لذا برای ساخت خانه های چوبی جهان نیز از این چوب ها بیشتر مورد استفاده واقع می شود تا ساختمانی محکم و با ضریب ایمنی بالایی را برای خود و دیگران ساخت تا علاوه بر زیبایی و دلنشینی این خانه ها بتوان از مقاوم بودن آن نیز اطمینان حاصل نمود.

مزایای ساخت خانه های چوبی جهان

با ساخت خانه های چوبی جهان می توان از این مزیت ها بهره جست:

  • سرعت عمل فرآیند ساخت و مونتاژ بالا
  • سبک و مقاوم در برابر حوادث طبیعی و نیروهای جانبی
  • مقاوم در برابر تبادل حرارت و از بین رفتن انرژی
  • عمر بسیار زیاد و طولانی این خانه ها نسبت به خانه های فلزی و بتنی (بالای ۱۰۰ سال عمر مفید)
  • زیبایی خیره کننده و تنوع در معماری داخلی ساختمان
  • زندگی آرامش بخش به همراه تهویه طبیعی هوا
  • سازگار با محیط زیست و…

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک ایده ساخت خانه های چوبی جهان مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد