پمپ هیدرولیک کاوازاکی و انواع آن

0

پمپ هیدرولیک کاوازاکی و انواع آن

پمپ های هیدرولیکی کاوازاکی و انواع آن عموما برای بیل مکانیکی ها مورد استفاده قرار میگیرند و انواع مختلفی دارند. کشور کره ی جنوبی در تولید این نوع پمپ ها  به عنوان مادر پمپ هیدرولیک کاوازاکی شناخته می شود. این مدل پمپ ها از قدرت و فشار بالایی برخوردارند. از روغن هیدرولیک استفاده می کنند و بازدهی مثبتی نیز دارند.

پمپ هیدرولیک کاوازاکی و انواع آن

مهمترین پارامتر در پمپ های هیدرولیک شدت جریان و فشار آنها می باشد. برخی از تعاریفی که در مورد پمپ هیدرولیک صورت گرفته است اشتباه می باشد زیرا پمپ در مدار فشاری ایجاد نمیکند بلکه وظیفه ی پمپ ها تولید و به جریان انداختن مایع مورد نظر است

پمپ هیدرولیک کاوازاکی یکی از انواع پمپ ای هیدرولیک می باشد که در سری های KAWASAKI – K3V112DT در بازار موجود است. این دسته از پمپ ها برای بیل مکانیکی هیوندای، بیل مکانیکی دوسان، بیل مکانیکی نیوهلند، بیل مکانیکی ولوو، بیل مکانیکی سانی، بیل مکانیکی فیات کوبلکو، بیل مکانیکی زوملایون، و بیل مکانیکی سانوارد مورد استفاده قرار می گیرد. یک شرکت در کره جنوبی به نام شرکت فلوتک (FLUTEK ) وجود دارد که به عنوان شرکت مادر تولید کننده ی پمپ های هیدرولیک کاوازاکی، مشغول ساخت این نوع از پمپ ها می باشد.

این شرکت پمپ های پیستونی محوری و موتوری محوری، وسایل فرماندهی هیدرولیکی، چرخ دنده های کوچک، ماشین های مورد استفاده در عرشه کشتی و همچنین پمپ هیدرولیک معدنی و ماشین های راهسازی را تولید می کند.

از سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است و به عنوان نماینده شرکت صنایع سنگین کاوازاکی ژاپن در کره جنوبی به فعالیت پرداخته است. کیت تعمیری و یا روتاری گروپ پمپ هیدرولیک کاوازاکی در سری های KAWASAKI – K3V112DT، شامل: نه عدد پیستون، نه عدد فنر، یک عدد بوش، یک عدد بلوک و ولو پلیت، یک عدد ست پلیت و یک عدد شوپلیت می باشند.

تجهیزات هیدرولیکی باید قبل از مورد استفاده قرار گرفتنشان در شرایط کاری واقعی، در شرایط شبیه سازی شده مورد تست قرار بگیرند و نحوه ی صحیح عملکرد آنها مورد تایید قرار بگیرد. چرا که اولا در محیط کار ایجاد شرایط مختلف همیشه ممکن نخواهد بود. ثانیا اگر در محیط واقعی کار اتصالات را پی در پی باز و بسته کنیم عملی طاقت فرسا و زمان بر خواهد بود.

وقتی تست به درستی صورت گرفت، می توانیم از میزان نشتی سیستم هیدرولیکی در فشار های بالا مطلع شویم و برای رفع این مشکل اقدام نماییم. با انجام این عمل می توانیم بازدهی تجهیزات را بالا برده و آنها را بهینه سازی کنیم. این که ما بتوانیم یک سیستم هیدرولیک را که دچار نشتی است به موقع رفع کنیم، مسلما از ضررهای بیشتر و صدمات جدی تر خود داری خواهیم کرد.

با وجود چنین اقداماتی که منجر می شود عیوب سیستم های هیدرولیک شناسایی شوند، می توانی سیستم هیدرولیک را به گونه ای راه اندازی کنیم که عمر مفید تر و بازدهی بالاتر داشته باشد. این نوع تست ها عموما بر روی پمپ هیدرولیک کاوازاکی صورت می گیرد تا در بیل های مکانیکی ایجاد اشکال ننماید.

پمپ هیدرولیک کاوازاکی انواع مختلفی دارند که به اختصار در این متن به آنها اشاره کرده و مشخصات آنها را بیان می کنیم.

پمپ هیدرولیک کاوازاکی K3V140DT:

پمپ هیدرولیک کاوازاکی و انواع آن : این دسته از پمپ ها به نام پمپ اصلی یا هیدرولیک پمپ شناخته می شوند کاربرد آنها در بیل مکانیکی SANY SY285C-8 می باشد. به رنگ های نقره ای، سیاه و قرمز موجود هستند. ۶ ماه گارانتی دارند و از ماده های استاندارد ساخته شده اند. فشار متحمل شده در این دسته از پمپ هیدرولیک کاوازاکی ۳۴ مگاپاسکال است اما حداکثر فشاری که می توان به این پمپ ها وارد نمود ۳۹ مگاپاسکال می باشد.

پمپ هیدرولیک کاوازاکی پیستونی K3VL:

 این دسته از پمپ های پیستونی برای رفع برنامه های مدار باز متوسط تا سنگین طراحی شده اند. این نوع پمپ ها در دو نمونه K3V  و K3VG موجود هستند. پمپ های K3VL به گونه ای طراحی شده اند که می توانند فشار زیادی را تحمل کنند.

ویژگی های این دسته از پمپ هیدرولیک کاوازاکی پیستونی از این جمله است: نسبت به وزنشان قدرت بالایی دارند، گزینه های کنترل متعددی دارند، ضربان کمی دارند و عموما بی صدا هستند، دریچه تخلیه یکپارچه یا کاهش فشار متناسبی دارند، عمر بسیار بالایی دارند و از قابلیت های بسیاری برخوردارند و… .

مایع مورد استفاده در پمپ هیدرولیک کاوازاکی MX150:

این مدل از پمپ های کاوازاکی ساخته کشور چین هستند، ساختارآنها پیستون پمپی می باشد. فشار بالایی را تحمل می کنند و از روغن هیدرولیک به عنوان سوخت استفاده می کنند. پمپ چرخشی هستند و در خدمات قطعات، قطعات تعمیر و اتصالات کاربرد دارند. هنگامی که فشار در پمپ هیدرولیک به بیش از ۳۰۰۰ پوند (۲۰۷ بار) برسد نیاز داریم که مایع هیدرولیک ما که از مواد معدنی ساخته می شود با کیفیت بالا باشد تا پمپ مورد سایش قرار نگیرد.

اما در عملیات های عادی پمپ (۱۰ و ۲۰۰ درجه سانتیگراد)ویسکوزیته روغن باید بین ۵۵ و ۹۳۰ باقی بماند. البته برای پمپ هیدرولیک کاوازاکی استفاده از روغن های جایگزین همچون مایعات زیست تخریب پذیر, گلیکول, استر فسفات, و … را نیز می توان استفاده نمود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد