پمپ هیدرولیک کاترپیلار

0

پمپ هیدرولیک کاترپیلار : پمپ هیدرولیک که به منظور تولید فشار  و انرژی در تمام صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. در سراسر جهان شرکت های معروفی در این زمینه فعالیت دارند. یکی از این شرکت ها، شرکت کاترپیلار آمریکا می باشد که در زمینه ی ساخت ابزارآلات و ماشین آلات سنگین به عنوان بزرگترین تولید کننده شناخته شده است.

پمپ هیدرولیک کاترپیلار و مشخصات فنی انواع این پمپ ها

شرکت کاترپیلار که به CAT شناخته می شود، یک شرکت تولید کننده ی ابزار آلات صنایع سنگین در کشور آمریکا واقع در پیوریا، ایلینوی می باشد. این شرکت به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات مورد استفاده در معدن، مورد استفاده در صنایع عمرانی، موتور های گاز سوز، ساخت پمپ هیدرولیک کاترپیلاژ و انواع موتور های دیزلی و درون سوز، در جهان شناخته شده است. شرکت کاترپیلار با داشتن دارایی بیش از ۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۹ توانست رتبه ی ۴۴ جهانی را به عنوان بزرگترین تولید کننده ابزار و تجهیزات صنعتی کسب نماید.

پمپ هیدرولیک کاترپیلار

محصولاتی که در شرکت کاترپیلار تولید می شوند شامل: بیل های مکانیکی هیدرولیکی، لودر های بکهو، گریدر، لودر، تراکتورهای کشاورزی، تراکتورهای زنجیری، توربین های گازی و موتور های دیزلی می باشند. از این محصولات در پروژه های راهسازی، عمرانی، معدن کاری، جنگل داری، خاک برداری، انرژی، حمل و نقل و جابجایی مواد و.. استفاده می شود.

محصولات شرکت کاترپیلار به عنوان بزرگترین تولید کننده پمپ هیدرولیک کاترپیلار در سراسر جهان شناخته شده است.

محصولات تولید شده در کاترپیلار

انواع بیل مکانیکی چرخ زنجیری در وزنی معادل ۵.۱ الی ۳۰۰ تن از جمله: بیل های مکانیکی لاستیکی با وزن ۱۳ الی ۲۲ تن. انواع لودر های لاستیکی با حجمی برابر ۶.۰ الی ۳۱ متر مکعب، انواع غلطک ویبره ای آسفالت در وزن ۵.۲ الی ۱۲ و… .

پمپ هیدرولیک کاترپیلار و کاربرد آن

همان طور که می دانیم پمپ هیدرولیک برای پمپاژ کردن روغن کاربرد دارد و به دوبخش تقسیم می شود. یکی از این بخش ها موتور پمپ گلدانی است و دیگری موتور پمپ کوپلینگ. در پمپ هیدرولیک این که شفت پمپ نسبت به موتور دارای سنتز باشد، حائز اهمیت بسیاری است. اگر این پمپ ها نسبت به موتور سنتز نباشند پس از مدتی موتور پمپ آسیب خواهد دید. این پمپ های هیدرولیکی از نظر توان و فشار در دسته های گوناگونی تقسیم می شوند. مثلا پمپ هیدرولیک دنده ای، پمپ هیدرولیک پره ای، پمپ هیدرولیک پیستونی، پمپ هیدرولیک حلزونی و… .

پمپ هیدرولیک کاترپیلار دنده ای که خود به دو دسته دنده ای خارجی و دنده ای داخلی تقسیم می شود، دارای فشار نسبتا بالا بوده و از نظر قیمت نیز مناسب تر است. این دسته از پمپ های هیدرولیک در دبی های متنوعی ساخته می شوند.

پمپ هیدرولیک کاترپیلار پره ای که پره ای دبی ثابت و دبی متغیر جزء آن می باشند، قابلیت تعمیر داشته و صدای کمی نیاز دارند.

پمپ هیدرولیک کاترپیلار پیستونی با دبی ثابت و دبی متغیر، توان تحمل فشار بالا را داشته و قابل تعمیر هستند. در این پمپ های پیستونی با دبی متغیر، وقتی زاویه پلیت پمپ تغییر می یابد مقدار دبی نیز تغییر می یابد.

پمپ هیدرولیک کاترپیلار حلزونی این پمپ ها دارای شکل مارپیچی بوده و با چرخیدن آن ها روغن مکش می شود. این پمپ ها به شدت کم صدا بوده و همین امر را می توان تنها مزیت این دسته از پمپ ها نامید.

پمپ های صنعتی که برای جابه جایی مایعات به کار می روند بسته به میزان فشار مایع، میزان ارتفاع انتقالی نیز تغییر می یابد. این دسته از پمپ ها در پمپ آب خودرو، پمپ بنزین و.. کاربرد دارند.

پمپ هیدرولیک کاترپیلار در لودر کاترپیلار ۹۷۲M: این لودر که در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است دارای سری M می باشد. سری M از قدرت و گشتاور عظیمی برخوردار است و کار را برای اپراتور و راننده بسیار آسان نموده است. سری M دارای موتور هیبرید( برق + بنزین) می باشد. این سری از مدل ها به دلیل دارا بودن یک برنامه سیستماتیک، میزان بهره برداری از یک لودر را به حداکثر توانایی رسانده است. این مدل از لودر کاترپیلار دارای سوخت کم و تولید گاز های گلخانه ای کمی هستند. در این مدل ۹۷۲M به راحتی می توان قطعاتی همچون زیر بند، پمپ هیدرولیک، موتور پمپ را تعویض نمود. این مدل از لودر کاترپیلار دارای قدرت موتوری معادل با ۲۹۹ اسب بخار هستند و ظرفیت مخزن سوخت آنها ۳۱۳ لیتر است.

پمپ هیدرولیک کاترپیلار پیستونی و نحوه ی عملکرد آن

پمپ هیدرولیکی پیستونی با جابجایی مثبت، به  دو بخش انتقالی یا یک پیستونی تقسیم می شود. هر یک از این پمپ ها دارای کاربرد خاصی می باشند. در این دسته از پمپ ها عمل رفت و برگشت توسط حرکت میل لنگ و سیلندر به دست می آید. میل لنگ به یک موتور الکتریکی وصل می شود و با حرکت چرخشی میل لنگ پیستون نیز رفت و برگشت می کند. مکش و تخلیه مایع پمپ های پیستونی همچون پمپ های رفت و برگشتی بوده و به همان صورت این روند انجام میگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد