طراحی سایت ساده

0
طراحی سایت ساده : هر کسب‌وکاری برای رشد و شکوفایی باید به روز باشد تا از رقبای خود عقب نماند. در بازار رقابتی امروز، بازاریابی اینترنتی به صاحبان مشاغل و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ این امکان را می‌دهد تا بتوانند هر روز مشتریان جدیدی را بدون در نظر گرفتن مرزهای جغرافیایی به دست آورند.

طراحی سایت ساده

بر همین اساس، طراحی سایت ساده ای که بتواند امکان برقراری ارتباط با مشتریان و فروش آنلاین محصولات یا خدمات را به صورت آنلاین فراهم آورد، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است. در این مطلب قصد داریم به شما توضیح دهیم که چطور یک وب‌سایت برای کسب‌وکار خود راه‌اندازی کنید.

مراحل طراحی سایت ساده

ایجاد یک وب‌سایت برای کسب‌وکارتان شامل خرید نام دامنه و هاست، انتخاب پلتفرم، طراحی ظاهر سایت، تولید محتوا و سپس انتشار آن است. در ادامه هر یک از این مراحل را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

مرحله ۱: نام دامنه وب سایت خود را ثبت کنید

نام دامنه، نام و آدرس وب‌سایت شما است: برای مثال www.xxx.com (به جای x نام کسب‌وکار شما قرار می‌گیرد). برای اینکه بتوانید دردسترس بودن نام کسب‌و‌کار خود را بررسی کنید، از ابزار جستجوی دامنه استفاده کنید. در صورتی که نام مورد نظرتان در دسترس نباشد باید آن را تغییر دهید و نام جدیدی انتخاب کنید.

مرحله ۲: ارائه‌ دهنده خدمات هاست وب خود را انتخاب کنید

پس از انتخاب نام دامنه، نوبت به انتخاب ارائه دهنده هاست و خرید آن می‌رسد. در حقیقت، هاست فضای ذخیره‌سازی سایت شما است و هر محتوایی در وب‌سایت خود قرار دهید، در هاست شما ذخیره می‌شود و هنگام جستجو در اختیار مخاطبانتان قرار می‌گیرد. پس شما باید پس از انجام بررسی‌های لازم، بسته به نیاز خود حجم هاست را انتخاب و خریداری کنید.

مرحله ۳: پلتفرم مناسب برای طراحی وب‌سایت خود انتخاب کنید

پس از انتخاب نام دامنه و هاست، باید پلتفرمی را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید. پلتفرم‌های ایجاد و طراحی سایت، راه حل کاملاً مناسبی را برای افراد و کسب‌و‌کار‌های کوچک و بزرگ فراهم کرده‌اند و به آنها فرصت طراحی سایت ساده را می‌دهند.

برای شروع و طراحی سایت باید یک پلتفرم مناسب انتخاب کنید، اما معمولاً پیدا کردن بهترین پلتفرم طراحی وب‌سایت برای مبتدیان مشکل است. پلتفرم‌های متعددی در بازار جهت طراحی سایت وجود دارند. شما باید هر یک از این پلتفرم‌ها و ویژگی‌های آنها را بررسی کنید و ببینید کدام یک برای کسب‌وکار شما مناسب‌تر است.

برای مثال وردپرس یکی از محبوب‌ترین و کاربرپسندترین پلتفرم‌های طراحی سایت است. از دیگر پلتفرم‌های طراحی سایت می‌توان به ویبلی، ویکس، جوملا، شاپتیفای، اسکوئراسپیس و غیره اشاره کرد. فراموش نکنید که کار با برخی از این پلتفرم‌ها رایگان و برخی دیگر غیر رایگان است.

مرحله ۴: ظاهری زیبا و جذاب برای سایت خود انتخاب کنید

اگر می‌خواهید در دنیای آنلاین موفق ظاهر شوید، باید بتوانید مخاطبان زیادی را به سایت خود جذب کنید. برای اینکار باید ظاهری جذاب برای سایت خود انتخاب کنید.

معمولاً تمامی پلتفرم‌های طراحی سایت، این امکان را به کاربران خود می‌دهند تا بتوانند بر طبق سلیقه خود، تم‌ها و رنگ‌های مختلفی را برای وب‌سایت‌شان ایجاد کنند. قبل از انتخاب رنگ مناسب برای سایت، حتماً مطالب مرتبط با روانشناسی رنگ‌ها، تأثیر آنها بر روی مخاطبان و رنگ مناسب کسب‌وکارتان را مطالعه فرمایید تا بتوانید رنگی مناسب و جذاب برای سایت خود اجاد کنید.

یکی از نکاتی که در طراحی ظاهر سایت باید به خاطر داشته باشید این است که شکل ظاهری وب‌سایت شما نباید به شکلی باشد که چشم مخاطب را خسته و او را سردرگم کند. انتخاب ظاهری ساده و فونتی درشت و خوانا می‌تواند تأثیر به سزایی در افزایش بازدید سایت داشته باشد.

مرحله ۵: تولید محتوایی جذاب و کارآمد

یکی از مهم‌ترین مراحل طراحی سایت ساده، تولید محتوای مفید است. محتوای سایت می‌تواند به صورت عکس، ویدئو یا متن باشد. تمامی محتوای سایت باید به گونه‌ای باشند که نکات و اطلاعات ارزشمندی را به مخاطبان ارائه دهند. داشتن محتوایی دست اول و مفید می‌تواند تأثیر به سزایی بر جذب مخاطبان داشته باشد، زیرا دلیل اصلی مراجعه بازدیدکنندگان به سایت شما، محتوای آن است.

پس بهتر است در این زمینه حساسیت زیادی به خرج دهید. برای تولید محتوای متنی کارآمد می‌توانید کار خود را به دست نویسندگان حرفه‌ای بسپارید. شما همچنین می‌توانید برای تولید محتوای ویدئویی و عکس از متخصصان و گرافیست‌‌ها کمک بخواهید.

سخن آخر

مشاهده کردید که چگونه می‌توانید با طراحی سایت ساده پا به دنیای آنلاین بگذارید و حضور کارآمد خود و کسب‌وکارتان را در اینترنت تضمین کنید. داشتن یک وب‌سایت می‌تواند کمک زیادی به رشد و پیشرفت کسب‌وکارتان کند. بدین ترتیب برای اینکه از مزیت‌های حضور آنلاین بهره‌مند شوید، همین امروز یک وب‌سایت برای خود طراحی کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد