دستگاه گندگی قیمت های مختلف دارد؟

0

دستگاه گندگی قیمت های مختلف دارد؟

دستگاه گندگی قیمت های مختلف دارد؟ انواع دستگاه گندگی قیمت یکسانی ندارند و مانند همه ماشین آلات و دستگاههایی که در نجاری مورد استفاده قرار می گیرند بر اساس برند شرکت سازنده و آپشن های آن می تواند قیمت متفاوتی هم داشته باشد.

اگر بخواهید دستگاه نو و استفاده نشده بخرید که خب باید قیمت بیشتری پرداخت کنید اما نوع دست دوم دستگاه گندگی قیمت کمتری خواهد داشت البته نباید فکر کنید خرید یک دستگاه خراب و ایراد دار با قیمت خیلی کم کار شما را راه می اندازد دقیقا برعکس است و اگر قصد خرید دستگاه دست دوم را دارید حتما از فروشگاههای معتبر خرید کرده و از صحت و سلامت آن مطمئن شوید. یکی از مواردی که در قیمت دستگاههای دست دوم اثر دارد و صحت و سلامت آنها را تضمین می کند رعایت اصول تنظیم و راه اندازی مجدد آن در هنگام استفاده است.

دستگاههایی که این اصول در آنها رعایت شده باشد صدمه کمتری دیده و برای فروش و خرید به صورت دست دوم مناسب تر هستند برای همین ما در این مطلب قصد داریم اصول تنظیم و راه اندازی مجدد دستگاه رنده گندگی را شرح دهیم. برای همین است که گفته می شود انواع دستگاه گندگی قیمت های متفاوتی خواهد داشت.

اصول تنظیم و راه اندازی مجدد رنده گندگی

  • اولین کاری که باید برای تنظیم و راه اندازی دستگاه انجام دهید قطع برق آن است. بعد از اینکه برق دستگاه را قطع کردید سایر مراحل را طبق ترتیب ذیل انجام دهید.
  • صفحه متغیر را تنظیم کنید: صفحه متغیر باید دقیقا تراز و همسطح قرار بگیرد. اگر دستگاه رنده گندگی که استفاده می کنید قابل تنظیم است باید قبل از راه اندزی تنظیم شود و با استفاده از یک خط کش فلزی غلطک هایی که کف صفحه قرار گرفته اند نسبت به هم و نسبت به کف امتحان گردند تا همسطح بودن آن رعایت شود. دستگاه گندگی قیمت هایی متفاوتی بر اساس قابل تنظیم بودن و غیر قابل تنظیم بودن دارد. برخی از این دستگاهها غلطک های صفحه را ندارند برای همین این نوع دستگاه گندگی قیمت پایین تری خواهد داشت.
  • تنظیم تیغه های ماشین گندگی: کار بعدی که باید برای تنظیم و راه اندازی مجدد دستگاه انجام شود تنظیم تیغه های دستگاه است. برای این کار ابتدا باید درپوش محافظ تیغه را بردارید تا بتوانید توپی را دیده و کار تنظیم را آغاز کنید. بعد از برداشتن درپوش تیغه ها را از لحاظ سالم بودن و تیز بودن امتحان کنید و اگر تیغه ها کند بود باید تیز شده و یا اینکه تعویض گردند. استفاده از دستگاهی که تیغه کند دارند می تواند در کیفیت چوب های بریده شده اثر گذاشته و کار را خراب نماید. برای تعویض تیغه های دستگاه اول توپی را ثابت کرده و بعد پیچ تیغه ها را شل کنید و بعد آنها را درآورده و تیغه جدید و تیز جای آن بگذارید. دستگاه گندگی قیمت متفاوتی خواهد داشت اگر تیغه دستگاه استفاده شده تیز و یا کند باشد. اگر می خواهید تیغه ها را تنظیم کنید باید از دستگاه تنظیم تیغه رنده و گندگی استفاده نمایید. برای تنظیم تیغه باید پایه دستگاه تنظیم را نسبت به توپی طوری قرار دهید تا همه توپی و رنده به یک اندازه بیرون زدگی داشته باشند.
  • تنظیم غلطک های بالایی: غلطک های بالایی ممکن است شیاردار و یا ساده باشند. نوع شیاردار نقش هل دادن و نوع ساده نقش کشیدن و هدایت کردن چوب به بیرون را بر عهده دارد. تنظیم غلطک های بالایی یعنی باید هر دو نسبت به نوک تیغه یک میلی متر پایین تر قرار داشته باشند تا بتوانند فشار لازم را به چوب وارد نمایند. دستگاه گندگی قیمت های متفاوتی خواهد داشت اگر این تیغه ها در هنگام استفاده درست تنظیم نشده باشند چون درست تنظیم نشدن آنها می تواند در کارکرد دستگاه اثر منفی بگذارد.
  • تنظیم کفشک ها: کفشک ها باید در نسبت با تیغه هم سطح بوده و با تیغه در یک سطح قرار بگیرند و البته کفشک ها زمانی تنظیم هستند که حالت فنری آنها حفظ شده باشد.
  • تنظیم شانه های فلزی: شانه های فلزی باید به شکلی تنظیم شده باشند که بتوانند به راحتی حرکت کرده و البته بتوانند مانع پس زدن چوب شوند. برای اینکه این شانه ها خوب کار کنند باید هر چند وقت یکبار پوشال های لابلای آنها تمیز شود.
  • تنظیم تسمه و زنجیرها: کیفیت تسمه ها و زنجیرها در دستگاه گندگی قیمت های متفاوتی ایجاد خواهد کرد.

همه مراحلی که برای تنظیم دستگاه گندگی اشاره کردیم باید به درستی و دقت اجرا شود تا دستگاه در طول فعالیت بهترین کیفیت را داشته و آسیب و استهلاک کمتری هم برای آن ایجاد شود. بنابراین همه این موارد باعث می شود دستگاه گندگی قیمت های متفاوتی در بازار داشته باشد البته اگر بخواهید دستگاه دست دوم بخرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک دستگاه گندگی قیمت های مختلف دارد؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد