در مورد تخته راش بوسنی چه میدانیم ؟

0

در مورد تخته راش بوسنی چه میدانیم ؟

در مورد تخته راش بوسنی چه میدانیم ؟ در ابتدا می توان خاطرنشان کرد که تخته راش بوسنی با قطر و ضخامت های گوناگون از چوب درخت راش  بوسنی گرفته می شود، تخته راش بوسنی همانطور که ازنام آن  پیداست، تخته و چوبی است که از درخت راش در بوسنی بدست می آید و به همین دلیل به آن تخته راش بوسنی گفته می شود، تخته راش بوسنی یکی از انواع تخته راش است .

خریداران و طرفداران تخته راش بوسنی همواره در پی اطلاعات و جزئیات بیشتری مرتبط با  این نوع چوب و تخته هستند و می دانند که تخته راش بوسنی یکی از گونه های انواع تخته راش است . در ارتباط با فروش تخته راش بوسنی سایت های فروش آنلاین وجود دارد که مشتریان می توانند بنا به نیاز و قیمت تخته راش بوسنی خرید داشته باشند، تخته راش بوسنی در حوزه صنعت چوب جایگاه خوبی دارد، ضخامت و طول تخته ها، کیفیت ، رنگ، دوام و مقاومت تخته راش بوسنی از نکات مهم برای خریداران است.

درخت و تخته راش در ایران

درخت چوب راش در شمال کشورمان ایران و در جنگلهای شمالی رویش دارند و ارتفاع این نوع درخت بعضا به ۳۰ تا ۴۰ متر می رسد، گونه های بسیار متنوعی دارد و از جنس و کیفیت متفاوتی برخوردار هستند .چوب درخت راش به هفت نوع تقسیم شده است ،درخت راش برگ های پهن دارد، تخته چوب راش بافت متراکم و همگن دارد و به همین خاطر در صنایع مختلفی بکار می رود، موارد استفاده چوب راش در ایران بیشتر برای ساختمان و منازل روستایی است ،درخت راش در جلگه نسبتا نادر و کمیاب است ،در شهرهای گیلان و مازندران این درخت رشد و نمو دارد ،عمده درختان راش در ایران در روستای سنگده، دامنه جنگلی قله خرونرو از توابع سواد کوه می باشد .

گرمای زیاد برای رشد درخت راش مضر است ،درخت راش دارای ریشه های سطحی  و برای جنگلها با خاک کم عمق و خاک آهکی بسیار مناسب  می باشد، تخته راش از کشورهای دیگری هم وارد کشور ایران می شود از جمله روسیه، ترکیه، آلمان و بوسنی که هر کدام یک درجه بندی از لحاظ کیفیت دارند، درجه بندی کیفی چوب راش از گرید یک تا سه است ، با برداشت و قطع غیر اصولی این نوع درخت در جنگل های شمالی کشورمان باعث شده که چوب ایران با افت کیفیت مواجه شود.

تفاوت تخته راش بوسنی و تخته راش ایرانی

همانطور که اشاره کردیم در کشور خودمان ایران در جنگلهای شمالی درخت راش موجود است ، راش ایرانی نسبت به راش خارجی رطوبت کمتری دارد و از نظر اندازه ، از راش خارجی کوچکتر هستند، به همین علت موقع برش و خرد کردن چوب ، راش خارجی ضایعات کمتری دارند زیرا که راش خارجی رطوبت بیشتری دارد.

در مورد تخته راش بوسنی چه میدانیم ؟

تخته راش بوسنی کم رنگ تر از تخته راش ایرانی است ،تخته راش بوسنی به علت برخورداری از تجهیزات و ماشین آلات خشک کن از مرغوبیت بهتری  نسبت به تخته راش ایرانی برخوردار است . کلا چوب های روسی از محبوبیت خوبی در بین مردم  دنیا برخوردارند ، چوبها در محیط های سرد و گرم دچار تغییرات در اندازه می شوند اما چوب های روسی  انبساط و انقباض بیشتری پیدا می کنند،همین امر باعث میشود  که معمولا در محل اتصال مصنوعات این نوع چوب،  ترکهای سطحی  ایجاد شود و شکاف عمیقی در آنها بوجود نمی آید ، لذا می بینیم که شرایط آب و هوایی و این جزئیات در کیفیت و قیمت چوبها نقش بسزایی دارند، با تحقیقات  علمی و فنی جامع می توان به  این تفاوت ها دسترسی بیشتری پیدا کرد.

کاربرد تخته راش بوسنی

تمامی چوب ها از جمله تخته راش بوسنی کاربردها و مصارفی دارند، تخته راش بوسنی برای ساختن در و پنجره، تراورس راه آهن، میزو صندلی، مبل و صندوق استفاده می شود،از سلولز تخته راش بوسنی پارچه های ابریشمی لطیف و خوبی تولید می شود، زغال و هیزم این نوع چوب نیز با کیفیت و مرغوب است .

مصرف و کاربرد تخته راش بوسنی در هر کشوری متفاوت است ، در برخی از کشورها از تخته راش بوسنی برای ساخت وسایل ایمنی و رهایی از غرق شدن ، قالب کفش و آستر،آلات موسیقی ،ساخت درب بطری و درپوش های لوله ای استفاده می شود و با توجه به صادرات تخته راش بوسنی به دیگر کشورها، کاربرد این نوع چوب بنا به کشور، منطقه ، فرهنگ ،سلیقه و نیاز متفاوت است . ورق تخته راش بوسنی نیز کاربرد و مصارف بسیار متنوع در صنایع مختلف دارد، یکی از متداول ترین مصرف این نوع چوب در صنعت مبلمان و دکوراسیون است ، طراحی و دکوراسیون های داخلی و خارجی با استفاده از تخته راش بوسنی به زندگی تغییری نوین داده است .

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره لینک تخته راش بوسنی مراجعه کنید.

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد