خرید تخته افرا، چوبی مناسب زیباسازی

0

خرید تخته افرا، چوبی مناسب زیباسازی

خرید تخته افرا، چوبی مناسب زیباسازی : چوب همواره از جمله پرکاربردترین مصالح مورد استفاده در زندگی جاری انسان ها در تمامی دوران ها بوده است. از ساخت مبلمان تا درب و پنجره، از تهیه ی لوازم زندگی تا مصالحی به جهت ساخت و ساز خانه ها و زیباسازی محیط زندگی، همه و همه از جمله جوانب پرکاربرد عنصر چوب در زندگی انسان امروزی می باشد.

چوب ها انواع مختلفی دارند و انواع مختلف آنها به تنوع تمامی درختان موجود گسترده شده است. برخی کاربرد وسیع و برخی دیگر در مواردی خاص و یا صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در خیل فراوان انواع چوب که می‌توان در کاربرد های مختلف مورد بهره برداری قرار داد، چوب افرا از جایگاه ویژه ای برخوردار است. چوب افرا، چوبی است که توانسته به چوبی مهم در بازار تبدیل بشود. و این مهم را با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد و انعطاف مناسبی که به جهت استفاده در انواع متفاوتی از کاربرد دارد، پیدا کرده است.

این اهمیت تا جایی است که خرید تخته افرا در بازار رونق مناسبی دارد و بسیاری از افرادی که به دنبال تهیه ی چوبی به جهت استفاده در زیباسازی مکانی با استفاده از عنصر چوب هستند، به دنبال خرید تخته افرا راهی بازارها می شوند.

ویژگی های چوب افرا

افرا از جمله چوب های سخت می باشد که با توجه به حجم، از سنگینی قابل توجهی برخوردار است. چوب افرا، چوبی است راست تار، خوشکار که در عین سنگینی، بسیار شکننده می باشد. اما آن ویژگی ای که باعث خواهد شد تا چوب افرا بسیار در نظر صنایع ساختمان سازی مورد توجه قرار داشته باشد، راحتی در تورق می باشد. چوب افرا را می‌توان به خوبی و به آسانی در قطر های بسیار کم که مناسب برای صنایع کف پوش می‌باشد. برش داده و ورقه های نازکی از آن را به راحتی همراه با کیفیت و زیبایی جذابی تولید نمود. این ویژگی باعث شده تا چوب افرا به یک چوب مناسب به جهت صنایع کف پوش و روکش سازی تبدیل بشود.این مسئله خرید تخته افرا را دو چندان مهم می کند.

افرا از جمله چوب های فراوان در ایران می باشد و انواع مختلفی از آن را می‌توان در جای جای ایران جستجو کرد. اما آن دسته از افرا که در ایران به شکل گسترده تری یافت می شود، نوع خاصی از این درخت با نام افرای اپلت می باشد که چوبی سفید مایل به کرم رنگ می باشد و درون نامشخصی دارد. به نسبت دیگر انواع افرا، مستحکم تر ودر عین حال سبک تر می باشد.

خرید تخته افرا در نگاه چه صنعتی قرار دارد؟

چوب افرا از جمله چوب های مصرف فراوان در صنایع مختلف می باشد. از این رو غالبا تمام استادکاران در زمینه های مختلف کار با چوب به خوبی با چوب افرا آشنایی دارند و ویژگی های این چوب را به خوبی می شناسند و در هنگام خرید تخته افرا، همراه با علم و آگاهی لازم اقدام می کنند. با این وجود برخی از صنایع کاربرد بیشتری را از این چوب احساس می‌کنند که باعث می‌شود بیش از دیگران به فکر خرید تخته افرا باشند.

  • صنایع مبلمان سازی: صنعت تولید مبل از جمله مهمترین صنایع در کار با چوب می‌باشد. در این صنعت انواع مختلفی از چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله پرکاربردترین آنها چوب افرا می‌باشد. در صنایع مبل سازی وقتی قرار به انتخاب نوع چوب باشد، چوبی مطلوب خواهد شد که بتواند سبک در عین حال محکم و البته که زیبا باشد. اگر چه افرا به نسبت برخی از دیگر چوب ها سنگین تر است، اما سختی و محکم بودن قابل توجه در عین زیبایی خاصی که ارائه خواهد داد باعث شده تا چوب افرا جایگاه مقبولی در صنایع مبلمان سازی داشته باشد.
  • صنایع ساختمان سازی: زیباسازی محیط های داخلی در صنایع ساختمان سازی از جمله عناصر مهم در این صنعت محسوب می‌شوند و مصالح بسیاری به این منظور استفاده شده است. اما وقتی قرار به ایجاد یک فضای شیک، مدرن، جذاب و چشمگیر باشد، چه چیزی می تواند جایگزین چوب شود؟ کف پوش چوبی و روکش های چوبی از مهمترین و در عین حال زیباترین عناصر در خلق فضا های زیبا در محیط ساختمان می باشند که چوب افرا از مهم‌ترین چوب ها در ساخت این دست از مصالح ساختمانی شده است.
  • ساخت لوازم مهندسی: گاها دیده اید که در ساخت ابزارآلات و لوازم مهندسی و تعمیرگاهی از عنصر چوب در ساخت آنها استفاده شده است. آن چوبی که زیبایی و استحکام به ابزار مهندسی می بخشد و باعث می شود تا آن ابزار در نگاه شما با کیفیت و خاص جلوه گری کند، غالبا چوب افرا می باشد.
  • موارد دیگر: کاربرد افرا در مجسمه سازی، خراطی، ساخت تخته های چند لایه، قالب کفش و… از جمله دیگر کاربرد های وسیع این چوب می باشد که باعث شده خرید تخته افرا در نزد صنعتگران بسیاری مهم باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره لینک خرید تخته افرا، چوبی مناسب زیباسازی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد