تخته نراد روسی از چوب چه درختی  است ؟

0

تخته نراد روسی از چوب چه درختی  است ؟

تخته نراد روسی از چوب چه درختی  است ؟ تخته نراد روسی یکی از چوبهایی است که از روسیه وارد ایران می شود و با نام هایی مانند نراد، ساسنا و یولکا شناخته شده است ، این چوب ها در میان اهل صنعت چوب به عنوان چوب روسی شناخته می شود . نراد یکی از درختانی است مثل درخت کاج  که از مهم ترین درختان برای تهیه چوب روسی مناسب است ، این چوب قیمت مناسب و صنعتی دارد ،درخت نراد در تمامی فصل ها سبز می ماند و همین امتیاز باعث شده همیشه در دسترس باشد ، تخته نراد روسی در صنعت مبلمان طرفداران بیشماری دارد.

مصارف و کاربرد تخته نراد روسی

مصارف تخته نراد روسی در صنعت کاغذ سازی، ساخت پالت،مبلمان سازی، درب و پنجره چوبی ، کف پوش ، دیوار پوش، ساخت فریم برای ساختمان سازی ، دکوراسیون داخلی و خارجی، ام دی اف ،تخته های چند لایه و ساخت سازه های گوناگون است. از دیگر کاربردهای تخته نراد روسی دراین زمینه ها می باشد از جمله : ساخت آلاچیق های چوبی، زیر سازی سقف،کمد و کابینت چوبی، قرنیز چوبی، انواه زهوار و نیشی، لمبه، انواع دکوری دیوارهای تفکیک کننده، انواع قالب بندی ، نرده سازی و پله سازی .

مزایای تخته نراد روسی

قابلیت برش در ابعاد مختلف تخته نراد روسی و قیمت ارزان ، سبک بودن و خوش کار بودن، مقاومت بالا در برابر حمله موریانه و مقاومت مناسب در برابر رطوبت ،همگی از مزایای تخته نراد روسی می باشد، یکی دیگر از مزایای تخته نراد روسی در دسترس بودن و همیشه در بازار بودن این محصول است .

قیمت و فروش تخته نراد روسی در ایران

قیمت همراه با کیفیت است اما متاسفانه بازار آشفته چوب به ایران هم کشیده شده و در برخی موارد دیده شده که چوب هایی با کیفیت درجه سه اما بنام درجه یک و دو فروخته می شود، تخته نراد روسی معمولا از روسیه ،اوکراین و بلاروس وارد ایران می شود ، تخته نراد روسی در نوع یولکا و ساسنا نیز قیمت های متفاوت دارند ، در شهریور ماه سال ۹۷ قیمت بین دو میلیون و پانصد هزارتومان تا سه میلیون  برای هر متر مکعب بوده است . بنا به خشک بودن و یا مرطوب بودن  و کیفیت تخته و چوب نراد ، ارزش و قیمت نیز تفاوت می کند. قیمت چوب روسی در فروردین سال ۹۸ دو میلیون و هفتصد هزار تا سه میلیون و سیصد هزار تومان بوده است .

در مورد کفپوش های چوبی

کفپوش های چوبی امروزه جایگاه خوبی در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده اند و می بینیم که در سبک سازی ساختمان ها کاربرد بسیاری دارند، هم زیبا هستند و هم نسبت به قیمت سنگ و سرامیک ارزان تر هستند. نسل جدیدی از کفپوش ها همراه با طراحی جدید و زیبا به خانه های ما آمده اند ، با ترکیبی از چند نوع چوب با طرح و رنگ های مختلف دنیایی جدید را به خانه ها آورده اند ، این نسل جدید کفپوش ها مسیر تازه ای در صنعت ساختمان سازی و مبلمان را ایجاد کرده اند ،هم به سبک سازی ساختمان کمک می کنند و هم صرفه اقتصادی دارند .

این کفپوش های چوبی از تخته چوب های گوناگون هستند ،یکی از این چوب ها تخته نراد روسی می باشد،با توجه به اینکه این نوع چوب همیشه در دسترس است و همانطور که گفتیم در تمامی فصل ها این درخت سرسبز است بنابراین همیشه در بازار موجود می باشد و همین در دسترس بودن استفاده از این چوب را آسانتر می کند،یکی از مزایای کفپوش ها این است که براحتی تعویض می شوند و شما می توانید هراز گاهی اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون گرفتید براحتی بتوانید طرح دیگری را در منزل یا اداره داشته باشید.

ورق تخته نراد روسی

در برخی از موارد بجای تخته نراد روسی از ورقه های این تخته استفاده می شود، این حالت بیشتر برای تزیین و دکور می باشد ،با برش ورق هایی از این چوب و تخته در قطعات کوچک و بزرگ ، به عنوان روکش نصب می شود. این ورق ها با پرس گرم و تحت حرارت و فشار تولید می شوند، این ورق ها برای ترمیم و بازسازی وسایل و مبلمان نیز به کار گرفته می شوند و استفاده گسترده ای دارند.چسب چوب  یکی از رایج ترین مواد مصرفی در صنعت روکش می باشد که بنا به نوع کار و ضخامت ورق استفاده می شود ، این ورقه ها تقریبا در تمامی صنایع  و زمینه ها کاربرد دارند و بنا به سلیقه و طرح مورد نظر و یا ترکیبی از دیگر مواد نصب می شوند .

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره لینک تخته نراد روسی مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد