خرید تخته ملچ

0

آنچه در هنگام خرید تخته ملچ باید بدانید

وقتی کسی را می بینیم که به دنبال خرید تخته ملچ راهی بازار های چوب شده است، احتمال آن که بتوانیم حدس بزنیم آن چوب را برای چه منظوری خریداری می کند، بسیار سخت خواهد بود. چرا که چوب ملچ از جمله چوب های خوش کاربرد در جمع فراوان چوب ها می باشد و صنعتگران متعددی در صنایع متفاوتی از چوب به دنبال تهیه ی آن هستند.

طیف وسیع کاربرد های ریز و درشت تخته ملچ باعث شده تا این چوب در بازار چوب داخلی جایگاه ویژه ای داشته باشد. از کاربرد های صنعتی تا موارد استفاده به جهت زیباسازی محیط، همه و همه به نوعی تخته ملچ را در مسیر استفاده ی خود قرار می دهند.

چوب ملچ چیست؟

بسیاری از مردم با انواع متداول چوب آشنا هستند و کم و بیش از کیفیت، ساختار و کارایی مدل های معروف چوب اطلاع کافی دارند. اما چوب ملچ از آن دست چوب ها می باشد که جز اهل چوب چندان اطلاعی از آن در اختیار عامه ی مردم قرار ندارد و گاها پیش می آید که حتی نام آن را نیز نشنیده باشند. این جایگاه ناآشنا برای چوب محبوب و پر کاربرد ملچ باعث شده تا در این گفتار هر چند مختصر به بیان چوب ملچ و ویژگی های آن در کنار خرید تخته ملچ بپردازیم.

چوب ملچ از نوعی درخت که در گونه های درخت نارون می باشد، گرفته ‌می شود. چوبی که رنگ بندی آن از سطح رویه تا درون تغییر می کند. به گونه ای که در مغز چوب شاهد رنگ قهوه ای متمایل به قرمز خواهیم بود. تخته ملچ، چوبی بدون بو در عین حال خوش نقش و دکوراتیو می باشد که به خوبی در داخل فضا های جنگلی ایران یافت می شود.

چوب ملچ درشت بافت است، ساختار نیمه سختی دارد و در حجم مشخص به نسبت دیگر چوب ها، نیمه سنگین محسوب می ‌شود. چوبی با دوام بسیار بالا در عین آن که در مقابل خمش بسیار مقاوم است. ویژگی تورق خوبی دارد که باعث می شود از آن در تهیه ی تخته های بسیار نازک استفاده بشود.

خرید تخته ملچ

در هنگام خرید تخته ملچ، هر خریداری غالبا با در نظر گرفتن یکی یا دو تا از ویژگی های ذکر شده از تخته ملچ قصد تهیه ی آن را می ‌کنند. اما در نهایت در هر کاربردی که از تخته ملچ استفاده شده است، استحکام بالا در کنار زیبایی و خوش نقش بودن از جمله ویژگی های بارزی است که به چشم می آید.

کاربرد های عمده در چوب ملچ

کاربرد های متعددی را می توان از چوب ملچ انتظار داشت. در هنگام خرید تخته ملچ، این کاربرد های چوب ملچ است که باعث می ‌شود، خریداران میل مناسبی به جهت خرید آن داشته باشند. هر استاد کاری که بخواهد در کارش نتیجه ای مطلوب و با کیفیت داشته باشد و در عین حال آن چیزی که می ‌سازد از دوام کافی برخوردار بشود، ناخودآگاه با توجه به علم و مهارتی که در شناخت چوب خواهد داشت، به سمت چوب ملچ کشیده خواهد شد تا همراه با خرید تخته ملچ بتواند محصول مناسبی تولید نماید. اما از عمده موارد مهم در استفاده از چوب ملچ می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساختمان های چوبی: استحکام مناسب، دوام بالا در کنار تحمل مطلوب در مقابل خمش، در عین حال قیمت مناسب آن باعث شده تا چوب ملچ به یکی از پر کاربرد ترین انواع چوب در ساخت ساختمان های چوبی تبدیل بشود.
  • در و پنجره ی چوبی: دوام بالا، دقت در برش کاری، تحمل تنش های حرکتی در عین زیبایی، تمام ویژگی‌ های مطلوبی است که یک در و پنجره ی چوبی طلب می کند که همگی را می توان در چوب ملچ به خوبی مشاهده کرد.
  • قایق سازی: برای قایق سازی، چوبی مناسب است که بتواند در مقابل فرسایش همیشگی آب دوام بیاورد. از طرفی قدرت خمش مناسبی داشته باشد. تخته ملچ به خوبی این اهداف را برآورده می کند. چوب ملچ در کنار قدرت خمش خوب و مقاومت در برابر آب زیبایی جذابی نیز به جهت ساخت قایق خواهد داشت. خرید تخته ملچ همواره در مسیر خرید قایق سازان حرفه ای قرار دارد.
  • صنایع روکش سازی: تورق عالی در کنار زیبایی باعث شده تا تخته های نازک ملچ به یکی از بهترین گزینه ها در تولید روکش های چوبی تبدیل بشود. از آنجا که روکش چوبی به چوبی با سختی و دوام مناسب در کنار زیبایی و در عین حال مقاومت حرارتی بالا نیاز دارد، چوب ملچ به خوبی نیاز های ذکر شده را تامین خواهد کرد. تا جائیکه چوب ملچ به یکی از مهمترین انواع چوب در این صنعت تبدیل شده است.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره لینک خرید تخته ملچ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد