از کاربرد تخته چری چه می دانید؟

0

از کاربرد تخته چری چه می دانید؟

از کاربرد تخته چری چه می دانید؟ از پارکت همیشه به عنوان یک کف پوش جذاب و شیک و در عین حال زیبا و آرامش بخش یاد می شود. همه ی ما از محیط هایی که کف آن را با پارکت پوشانده اند، به نوعی لذت می بریم و قدم زدن در آن حس خوبی برای ما خواهد داشت. در عین حال همه می دانیم که پارکت را از چوب می سازند، اما از چه چوبی؟! آیا تا به حال به نوع چوب به کار رفته در پارکتی که حس خوب قدم برداشتن را برای شما می ‌آورد، فکر کرده‌ اید؟ انواع چوب های خاص در ساخت پارکت مورد استفاده قرار می ‌گیرند. اما برخی از چوب ها در این صنعت جایگاه ویژه تری دارند. پارکت از جمله مهم ترین کاربرد تخته چری در تولیدات چوبی می باشد. این کاربرد تخته چری در واقع معرف کلی این نوع از چوب می باشد. به گونه ای که با نام پارکت چوبی اهل چوب به یاد چوب چری و کاربرد تخته چری در آن خواهند افتاد.

چه نوع چوبی برای پارکت شدن مناسب است؟

چوب انتخاب شده برای انواع مصنوعات چوبی را بر اساس نوع کارکرد، زیبایی، دوام و گاها قیمت تمام شده ی آن انتخاب می ‌کنند. و وقتی قرار به ساخت پارکت باشد، از آن جا که پارکت بسیار در معرض انواع برخورد ها، رفت و آمد ها، آب و رطوبت بسیار زیادی قرار خواهد گرفت، باید از بهترین و مرغوب ترین انواع چوب در ساختن آن استفاده بشود.

از جمله چوب های رایج در تولید پارکت می توان به انواع افرا، بلوط، راش، گردو و البته چری اشاره کرد. همگی این چوب ها به علت داشتن ویژگی های عالی در استحکام، دوام بالا، ضربه پذیری و مقاومت کافی در برابر فرسایش به جهت صنایع کف پوش سازی بسیار مناسب هستند. اما در انتخاب هر کدام از آنها به جهت کف پوش منازل می توان ویژگی های جانبی دیگری را نیز در نظر آورد. از جمله زیبایی، رنگ، میزان عایق حرارتی، قیمت و… فاکتور های تاثیرگذار در انتخاب نوع پارکت خواهند بود.

تخته چری یکی از بهترین گزینه ها در انتخاب جنس پارکت منازل می باشد. کاربرد تخته چری در صنایع کف پوش سازی تا آن جا گسترده است که به یقین می توان تخته چری را یکی از عام ترین انواع کف پوش در نظر گرفت.

ویژگی ‌های چوب در پارکت

چوب چه از لحاظ زیبایی و چه از لحاظ عملکرد مناسب ترین گزینه به جهت متریال مورد استفاده در کف منازل خواهد بود. یکی از ویژگی های مطرح شده در انتخاب چوب و نوع خاص آن در استفاده به عنوان کف پوش، مسئله ی عایق حرارتی بودن می باشد. مقاومت حرارتی یک اینچ چوب مناسب می تواند در حدود مقاومت حرارتی ۱۵ اینچ بتن باشد. از این رو، چوب بهترین گزینه به جهت تولید یک عایق حرارتی برای کف می باشد و چوب مناسب پارکت باید بهترین عملکرد را در این زمینه داشته باشد. ویژگی های مقاومت حرارتی بالای چوب چری باعث شده تا در کاربرد تخته چری در ساخت کف پوش، نگاه ویژه ‌ای به این نوع از چوب باشد.

از طرف دیگر، وقتی قرار به طراحی کف پوش داریم، باید بدانیم که متریال انتخاب شده بار ها و بار ها در طول استفاده مورد انواع ضربه ها و فرسایش قرار خواهد گرفت. چوب یکی از بهترین گزینه ها به جهت اطمینان از دوام بالا در مقابل فرسایش می باشد و چوب چری از جمله مقاوم ترین نوع چوب محسوب می شود. این مقاومت بالای چوب چری باعث شده تا کاربرد تخته چری نه ‌تنها در صنایع کف پوش سازی باشد، بلکه در عرصه های دیگر صنایع چوبی جایگاه ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده باشد.

اما اصلی ترین فاکتور در انتخاب یک کف پوش مناسب به جهت اماکن مختلف، مسئله ی زیبایی است. در زیبایی سلیقه های متنوعی وجود دارد و برای هر سلیقه ای متریالی تعریف شده است. یقیناً یکی از خوش سلیقه ترین نظر ها در زیباسازی کف، امکان استفاده از عنصر زیبای چوب تحت محصولات پارکت خواهد بود.

استفاده از چوب برای کف پوش اماکن، موجب ارتقای کسب معماری، تکمیل طرح و زیبایی انواع مبلمان چوبی، ایجاد یک حس آرامش بخش در فضا و افزایش ارزش و بهای ساختمان خواهد بود. اما چوب انتخابی باید بتواند زیبایی مورد نظر را تأمین کند. چوب چری به یقین از جمله زیباترین چوب ها با اهداف ساخت کف پوش می باشد. این زیبایی باعث شده تا کاربرد تخته چری در انتخاب کف پوش جذاب در نگاه بسیاری از خریداران به طور گسترده ای به چشم بیاید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از کاربرد تخته چری چه می دانید؟ لینک مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد