پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی

0

پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی

مشخصات فنی انواع پمپ های هیدرولیک بیل مکانیکی

استفاده از سیستم های هیدرولیکی امروزه در صنایع مختلفی مورد نیاز است. این دسته از پمپ های هییدرولیک بسته به توان و فشار آنها به انواع مختلفی تقسیم می شوند. پمپ های هیدرولیک دقیقا نقش قلب را در سیستم های هیدرولیک دارا هستند، به گونه ای که انرژی مکانیکی تامین شده توسط موتور های الکتریکی، احتراق داخلی و… به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کنند.

در حقیقت این پمپ ها انرژی سیال را در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی افزایش می دهند تا در زمان و مکان مورد نیاز از این انرژی مطلوب استفاده نمایند. پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی یکی از انواع پمپ های هیدرولیک می باشد که در صنایع مورد استفاده قرار گرفته و خود در انواع مختلفی با مشخصات فنی متفاوت، موجود می باشد.

پمپ های هیدرولیک به دو دسته ی، جابجایی مثبت و جابجایی غیر مثبت تقسیم می شوند. عموما پمپ ها از نوع جابجایی غیر مثبت می باشند. این دسته از پمپ های هیدرولیک در برابر فشارهای بالا مقاوم نیستند و معمولا به عنوان یک انتقال دهنده ی اولیه سیال، از نقطه ای به نقطه ی دیگر به کار می روند. ظرفیت این نوع پمپ های هیدرولیک به psi  ۲۵۰ تا psi  ۳۰۰۰ محدود هستند.

پمپ های هیدرولیک بیل مکانیکی و انواع آن ها

در تمامی سیستم پمپ های هیدرولیک از پمپ های پیستونی با فشار بالا استفاده می شود تا قدرت تحمل فشار زیاد را داشته و لیتراژ بیشتری را وارد سیستم کند. پمپ های هیدرولیک اصولا به شکل دوطبقه می باشند که یک طبقه برای گردون بیل و طبقه ی دیگر برای استیگ و جکهای بالابر و خالی کن می باشد. پمپ های هیدرولیک در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که هر کدام از آنها مشخصات متفاوتی با یکدیگر دارند. از جمله:

پمپ هیدرولیک هلیکو، پمپ هیدرولیک کوماتسو، پمپ هیدرولیک هیوندا، پمپ هیدرولیک ولوو، پمپ هیدرولیک هپکو، پمپ هیدرولیک کاترپیلار، پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی لیبهر، پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی شانتویی، پمپ هیدرولیک دوسان، پمپ هیدرولیک هیتاچی، پمپ هیدرولیک زوملاین، پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی نیوهلند، پمپ هیدرولیک کیس، پمپ هیدرولیک هیدرومک، پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی سانی،پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی لیشیده، پمپ هیدرولیک لودر ایکس سی ام جی، پمپ هیدرولیک لیوگانگ، پمپ هیدرولیک لودر چانگلین، پمپ اطلس،  و در انتها پمپ هیدرولیک کوبلکو.

ما در این متن به انواع مختلفی از پمپ ها کوبلکو می پردازیم.

بیل مکانیکی کوبلکو نوع SK55RX-6

این نوع بیل مکانیکی دارای وزن کاری ۵.۰۲ تن می باشد و نام مدل موتور آن Yanmar 3TNV88-B است. ۴۰ اسب بخار قدرت موتور دارد و حجم باکت آن ۰.۱۶ متر مکعب است. با این نوع از بیل های مکانیکی می توان حداکثر ۳.۹ متر حفاری عمیق انجام داد. دارای ۷۵ لیتر ظرفیت برای سوخت است و حداکثر دسترسی با بیل مکانیکی کوبلکو ۶.۲۷ متر می باشد.

بیل مکانیکی کوبلکو نوع  SK350LC-8

یکی دیگر از مدل های بیل مکانیکی کوبلکو نوع SK350LC-8 است. وزن کاری این مدل ۳۴.۴ تن است و ۲۸۰ اسب بخار قدرت موتور دارد. مدل موتور این بیل مکانیکی HINO J08E است و حجم باکتی دارد به مقدار ۱.۴ متر مکعب. حداکثر دسترسی در این مدل ۱۱.۲۶ متر می باشد و می تواند تا عمق ۷.۵۶ متر را حفاری نماید. ظرفیت مخزن سوخت آن نیز ۵۸۰ لیتر می باشد.

بیل مکانیکی کوبلکو نوع SK480LC-8

این نوع از بیل مکانیکی نسبت به دومورد قبلی از قدرت موتور بیشتری برخوردار است برابر با ۳۴۵ اسب بخار. وزن کاری آن نیز بسیار بالا بوده در ۴۷.۳ تن. حجم باکت آن را می توانیم ۱.۹ متر مکعب بدانیم با حداکثر دسترسی ۱۲.۰۷ متر. این نوع بیل مکانیکی کوبلکو ۶۵۰ لیتر سوخت در مخزن خود ذخیره می کند و حداکثر عمقی که می توان با آن حفاری نمود ۷.۸۱ متر می باشد.

در انتها به یکی از بهترین مدلهای بیل مکانیکی کوبلکو اشاره خواهیم کرد که ساخت ژاپن می باشد.

بیل مکانیکی زنجیری کوبلکو نوع SK210LC-8

مخزن سوخت این دستگاه ۲۷۰ لیتر ذخیره پذیر است و دارای ۲۲ لیتر روغن موتور می باشد. مخزن هیدرولیک این بیل مکانیکی ۱۴۶ لیتر بوده و کل سیستم هیدرولیک آن ۲۳۰ لیتر ظرفیت دارد. این بیل مکانیکی سه شاخصه ی مهم دارد از جمله: ۱. سیستم گردان دستگاه ۲. ظرفیت های این تجهیزات راهسازی، معدنی وگ ساختمانی ۳. ابعاد کلی ماشین

پمپ هیدرولیک بیل مکانیکی مشخصاتی را برای سیستم گردان خود دارا می باشد، از قبیل موارد زیر:

نوع موتور آن پیستونی است و سرعت گردان ۱۲.۵ دور در دقیقه می باشد. حداقل شعاع گردش وزنه عقب برابر با ۲۷۵۰ میلی متر است و حداقل شعاع گردش جلوی آن برابر با ۳۵۴۰ میلی متر می باشد.

یک سیستم گردان با داشتن تجهیزاتی از قبیل موارد گفته شده می تواند بهره وری کاری بهتری برای شما داشته باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد