پارکت چوبی را از چه چوب هایی می سازند؟

0

پارکت چوبی را از چه چوب هایی می سازند؟

پارکت چوبی را از چه چوب هایی می سازند؟ : از آنجا که پارکت چوبی با اهداف پوشاندن کف فضا های ساختمانی طراحی و ساخته می‌ شود و این فضا ها همواره در معرض انواع رفت و آمد، برخورد ها، حوادث، آب و رطوبت قرار دارند، الزاماً باید جنس پارکت را از چوب های با کیفیت و مرغوب در نظر بگیرند. البته در زمان ساخت انواع پارکت چوبی، شیوه های خاص در ساخت وجود دارد که موجب افزایش کیفیت، دوام و کارایی انواع چوب خواهد شد. اما با این وجود نمی ‌توان یک جنس چوب نامرغوب و یا ذاتا کم کیفیت را با روش‌ های مدرن صنعتی به یک پارکت چوبی بادوام تبدیل نمود.

از این رو برای پارکت چوبی غالباً از انواع چوب های بلوط قرمز، بلوط سفید، افرا، انواع گردو ها و چری استفاده می شود. هرکدام از چوب های قید شده از آن جهت که علاوه بر کیفیت و دوام بالا در مقابل فرسایش انتخاب شده اند، همراه با ویژگی‌ هایی هم چون زیبایی در پرداخت، تورق مناسب و سطح عایق حرارتی مناسب هستند. به هر صورت وقتی قرار به تولید پارکت چوبی می باشد، باید بتوان از خیل فراوان چوب های موجود، چوبی را انتخاب کرد که علاوه بر دوام، زیبایی و تورق مناسب از لحاظ قیمت هم چندان پرهزینه نباشد تا بتوان در ساخت پارکت چوبی نگاه اقتصادی تری نیز ایجاد کرد.

در مقابل تمام ویژگی های مهم در انتخاب چوب به جهت ساخت پارکت چوبی، از آنجا که نمی ‌توان تمام ویژگی های مطلوب را در یک نوع خاص از چوب داشت، غالباً در تولید پارکت چوبی با کیفیت برتر از چند نوع چوب به طور هم زمان و به شکل لایه های فشرده در ساخت استفاده می شود.

یکی از بهترین و پرکاربرد ترین و در عین حال خوش قیمت ترین چوب ها با هدف ساخت پارکت چوبی، تخته چری می‌ باشد. کاربرد گسترده ی تخته چری در تولید انواع پارکت چوبی با تنوع فراوان در قیمت و کیفیت، انعطاف بالای این نوع چوب را در روند ساخت صنایع کف پوش سازی نشان می دهد. اما از آنجا که نام تخته چری چندان نام آشنایی به مانند دیگر انواع معروف چوب نمی باشد و شاید با خواندن این مقاله برای اولین بار با این چوب پرکاربرد در صنایع کف پوش سازی آشنا شده باشید، احتمالا این سوال را از خود بپرسید که تخته چری چیست؟

تخته چری چیست؟ و چه طور آن را تشخیص بدهیم؟

این که در میان تمام چوب های مناسب برای ساخت پارکت چوبی به سراغ چوب چری می رویم، از آن جهت است که این چوب از زیبایی خاصی در عین حال کاربرد بالا و کیفیت مطلوبی برخوردار است. مادامی که چندان در بازار های ایران شناخته شده نمی باشد. چوب چری از گونه چوب های بسیار پرکاربرد در آمریکا می ‌باشد. یک چوب بومی جنگل های آمریکای شمالی که به علت کیفیت مطلوب در ساخت پارکت چوبی به راحتی توانسته است سر از دیگر نقاط جهان در آورد.

اگر بخواهیم به این سوال که تخته چری چیست؟ پاسخ مطلوبی داده باشیم باید بگوییم که چری نوعی چوب است که در اثر گذشت زمان رنگ آن تیره تر می شود و در عین حال زیباتر می گردد. چوب چری بعد از اتمام کار پرداخت، ظاهری بسیار زیبا و جذاب خواهد داشت. در عین حال نگهداری از چوب چری بسیار آسان است و اصولاً مراقبت زیادی نمی خواهد. از طرفی چوب چری اندکی به نسبت دیگر چوب ها راحت‌ تر خراشیده می ‌شود که با در نظر گرفتن این ویژگی نامطلوب در ساخت پارکت چوبی از جنس چری، در پوشش نهایی آن دقت بیشتری شده است.

اگر چه کار کردن با چوب چری به مراتب سخت تر از دیگر گونه های چوب می باشد، اما دوام بالا، زیبایی خاص و قیمت مطلوب باعث شده است که این چوب سالیان دراز در صنعت پارکت چوبی جایگاه مطلوبی داشته باشد. در ساخت پارکت های مدرن امروزی که غالباً از چند چوب در ساخت پارکت چوبی استفاده می شود، چوب چری به جهت استحکام بالایی که دارد به عنوان پایه ی کار در نظر گرفته می شود. از طرفی می تواند قیمت تمام شده ی کار را نیز کاهش بدهد.  در این روش ساخت پارکت چوبی با قرار دادن یک چوب به عنوان پایه که باید از انواع محکم و خوش انعطاف چوب باشد، استفاده می شود. در ادامه با قرار دادن چوب های غالبا گران قیمت تر به عنوان روکش کار و فشرده سازی چوب ها از طریق دستگاه های مخصوص این کار، نوعی پارکت چوبی خلق می شود که توانسته از ویژگی های مطلوب چندین چوب بهره برده باشد.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره پارکت چوبی را از چه چوب هایی می سازند؟ لینک مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد