درباره تخته شاه بلوط و درخت شاه بلوط

0

درباره تخته شاه بلوط و درخت شاه بلوط

درباره تخته شاه بلوط و درخت شاه بلوط : تخته شاه بلوط کاربردهای بسیاری دارد، از جمله کفپوش های اتاق، سالن ، دکوراسیون داخلی و بیرونی ، تجهیزات حمام و سونا، تولیدات گلخانه ای ، وسایل خانگی مانند جا کفشی ، تختخواب، کمد کودک ، و دهها محصول دیگر می باشد . تخته شاه بلوط از درخت های بلوط گرفته میشوند، در اواخرفصل های  پائیز و حتی زمستان شاخ و برگ درختان شاه بلوط زرد و طلایی هستند. شاه بلوط یک درخت بسیار قوی می باشد که ریشه های قوی در عمق زمین دارد. در برخی کشورها این درخت نماد قدرت و طول عمر محسوب میشود. برخی کشورها نیز این درخت را مقدس می پندارند.

درباره تخته شاه بلوط و درخت شاه بلوط

در کشور لهستان یک دهقان از برگ های درخت بلوط گردن بندی درست میکرد و به عنوان محافظت در برابر بیماری به گردنش آویزان می کرد، که این نشان می دهد درخت بلوط را مقدس می دانستند . درخت بلوط  از خانواده درختان راش است . برای برش درخت بلوط از ماشین الات و دستگاه های مخصوص استفاده میشود. چوب بلوط ، رنگ درخشان استخوانی دارد. تخته شاه بلوط برای حکاکی و طراحی استفاده می شود و در صنعت مبلمان سازی نیز طرفداران بسیاری دارد. درخت ،  چوب و تخته شاه بلوط انرژی طبیعی خود را بر محیط اطرافش متصاعد می کند، هر چه که از طبیعت آمده باشد  تاثیر طبیعی بر افراد و محییط می گذارد . این نوع چوب با طبیعت کاملا سازگار است . در کشور روسیه  این درخت به وفور یافت میشود و حتی به دیگر کشورهای اطراف نیز صادر میشود.کیفیت تخته شاه بلوط بر همگان واضح است.

خواص درمانی تخته شاه بلوط

عصاره چوب بلوط خاصیت درمانی دارد. از پوست جوان شاخه ها و تنه این درخت موادی چون رزین ،پکتین ، قند ، فلاونوئیدها  گرفته میشود . در بلوط پروئین ، نشاسته ، تانن ، و روغن چرب یافت می شود. پوست بلوط دارای خواص ضد التهابی است وبرای درمان زخم استفاده می گردد.آرد شاه بلوط نیز یکی دیگر از فرآورده های این درخت بسیار ارزشمند می باشد. این درخت دارای یک میوه بسیار با ارزش با خواص درمانی پزشکی می باشد که با قیمت های مختلف در بازارهای داخلی و خارجی ارائه میشود. این میوه سرشار از منیزیم می باشد که برای ورزشکاران بسیار مفید و مغذی می باشد .

جنگل درخت های شاه بلوط

در ایران رشته کوه های زاگرس  اصلی ترین و گسترده ترین  منطقه رویش این  درخت می باشد . گونه های مختلفی از بلوط نسبت به تغییرات آب و هوایی ایران رشد می کنند. این درخت در کرمانشاه ولرستان نیز وجود دارد. حشرات از عمده آفت های درخت شاه بلوط محسوب میشوند. این درخت گونه های بسیاری دارد از جمله  ارژن ، شن و گون . یکی از ارزشمندترین گونه های این درخت  ، درخت مازو یا شاه بلوط است که دارای شاخه ها و تنه بسیار قوی می باشد.

کاربرد تخته شاه بلوط

از چوب این درخت ، تخته شاه بلوط در اندازه و لایه های مختلفی گرفته میشود. تخته سه لا با ضخامت های مختلف در صنایع گوناگون استفاده میشود. برخی از این تخته شاه بلوط ها به صورت فرم کاشی و سرامیک در آمده ودر ساختمان سازی ، کف و تزئینات دیوار و سقف استفاده می گردد. ساخت انواع میز و صندلی ، گلدان ، نیمکت ، کتابخانه و محصولات خانگی ، ظروف آشپزخانه ، تختخواب و کمد  از مشتقات  چوب این درخت با ارزش می باشد .

 تخته  شاه بلوط در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند و به خاطرهمین امتیاز کاربرد بسیار ویژه ای در صنایع گوناگون پیدا کرده است. طول عمر تخته شاه بلوط تا صد سال هم میرسد.قیمت تخته شاه بلوط به متر مکعب محاسبه میشود . تخته شاه بلوط بطور فشرده  یکی دیگر از انواع تخته شاه بلوط می باشد که دارای تراکم بالا و انعطاف پذیری بالا می باشد  و در برابر بخار توانایی خم شدن دارد. تخته  شاه بلوط  فشرده قابل شستشو می باشد و در برخی موارد به عنوان ستون  های حامل یک ساختمان بکار می روند. استفاده و کاربرد تخته شاه بلوط با توجه به فرهنگ و سلیقه جامعه و توان مالی افراد متفاوت است .

در هر کشور و جامعه ای بنا به سطح سلیقه و ذوق هنری از تخته شاه بلوط استفاده می شود و تقریبا در تمامی زمینه ها  و محصولات کاربردی نیاز بشر، به روشنی قابل ملاحظه می باشد . با پیشرفت سریع علم و تکنولوژی و اختراع دستگاه های مرتبط با برش ، حکاکی ، تغییر شکل ، رنگ آمیزی، طراحی و تولیدی  به گستردگی و پیشرفت این نوع چوب در تمامی عرصه های زندگی نوین پی می بریم و می بینیم که تخته شاه بلوط ها ، این محصول طبیعی چگونه جای خود را در زندگی آدمی پیدا کرده است.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره تخته شاه بلوط و درخت شاه بلوط لینک مراجعه کنید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد