تخته ترمووود ون چه نوع چوبی می باشد ؟

0

تخته ترمووود ون چه نوع چوبی می باشد ؟

تخته ترمووود ون چه نوع چوبی می باشد ؟ تخته ترمووود ون از چوب درخت صنوبر است که با حرارت و بخار سازگار است و کاربردهای بیشماری دارد ، در صنایع ساختمان سازی و دکوراسیون استفاده میگردد.اولین چوب حرارت داده شده در سال ۱۹۳۰ توسط دانشمندان آلمانی هانسن و استام تولید شد . این تحقیقات تا سال ۱۹۵۰ ادامه داشت و در شروع سال ۱۹۹۰ در مرکز تحقیقات فنی Technical Research Center  انجام شد و بدین ترتیب  ترمووود ون  بتدریج  در نیازهای زندگی  بشر توسعه پیدا کرد .

مراحل تولید این نوع چوب با استفاده از بخار و آب می باشد ، چوب در ۲۰۸ درجه  سانتیگراد  حرارت داده میشود که باعث مقاوم شدن آن در برابر رطوبت و آب می گردد تا کمتر چروک  و ترک بخورد. بعبارتی طی روند تولید،  مقاومت تخته ترمووود ون با فشار حرارت و دما سنجیده می شود.این چوب براحتی رنگ می شود ، از متداول ترین رنگ های طبیعی تخته ترمووود ون  رنگ های سفید و سیاه  هستند. برای تایید کیفیت تخته ترمووود ون  گواهینامه هایی وجود دارد از جمله  گواهینامه FSC r و PEFC tm ، که مواد اولیه تشکیل دهنده چوب را طی گذراندن مراحلی شناسایی و تایید می کنند. در هر کشوری برای تایید کیفیت این تخته ترمووودن ون  باید از این گواهینامه های بین المللی  ارائه شود تا بتواند در دنیا با دیگر کیفیت ها رقابت کند.

مراحل تولید  و کاربرد تخته  ترمووود ون

با ترکیب بخار، آب و حرارت  در طی مراحل تولید این نوع چوب مقاوم سازی می شود . یکی از کاربردهای این نوع چوب ، استفاده در مناطقی است که دارای رطوبت بالا هستند و یا در باغ ها و مزارع میشود از این نوع چوب استفاده کرد. در طی روند تولید نیز هیچ ماده شیمیایی دیگری به آن افزوده نمی شود که این خود کمک بسیار زیادی در حفظ طبیعی بودن این نوع چوب می باشد.

تخته ترمووود ون چه نوع چوبی می باشد ؟

از دیگر کاربردهای این نوع چوب درساخت و طراحی  تراس، بالکن، سقف فروشگاه ها ، پارک ، باغ ، و  پیاده رو می باشد .یکی دیگر از زمینه های کاربردی این نوع چوب در ساخت داخلی حمام ، جکوزی و  سونا می باشد زیرا همانطور که گفتیم در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد. این چدر قطعات متفاوت برش می خورد و بنا بر استفاده و کاربردآن ، به شکل و اندازه دلخواه ( ضخامت ، عرض و طول ) مورد نیاز در آورده می شود و با قیمت های متفاوتی به بازار و مشتریان ارائه می گردد. تخته ترمووودن ون یکی از محصولات صادراتی است که  دارای قیمت و ارزش  در بازارهای بین المللی است .

 تخته ترمووود ون (thermo  wood )  دارای چه خواصی است  ؟

این نوع چوب ارزان و سازگار با محیط می باشد.در برابر آسیب انواع حشرات مقاوم است ، صددرصد طبیعی  و بدون هر رزین و مواد شیمیایی  افزودنی می باشد، یکی از مزایا و امتیاز این نوع چوب ، طبیعی بودن آن است که هیچ افزودنی و مواد شیمیایی دیگری ندارد.هر ماده ارگانیکی که عاری از مواد شیمیایی باشد با محیط سازگاری دارد و می توانیم آنرا به هر رنگی که بخواهیم در بیاوریم که البته این بستگی به سلیقه ما دارد.

 ترکیبات و مواد اصلی تشکیل دهنده تخته ترمووود ون

ترکیبات تخته ترمووودن ون  از ۵۰ درصد سلولز، ۲۳ درصد همیسلولز ، ۲۰ درصد لیگنین و ۷ درصد دیگر مواد ارگانیک می باشد .  در میان این ترکیبات می بینیم که در صد سلولز از دیگر درصد ها بالاتر است . این نوع ترکیبات از جذب آب ، چروک و ترک خوردگی چوب جلوگیری می کند، سلولز از اصلی ترین ترکیبات این نوع چوب است و این درصد در شکل گیری بافت های داخلی چوب و تخته بسیار مهم می باشد . درصد سلولز در تراکم بافت داخلی  تاثیر بسزایی دارد.

تاثیر حرارت و بخار در مقاوم سازی تخته ترمووود ون

حرارت و بخاری که با فشار و دمای ۱۹۰ درجه تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد ودر برخی موارد با دمای بالاتر، به این چوب وارد میشود طی فرآیندی در برابر همین حرارت و بخار مقاوم می شود . این چوب در برابر آتش نیز دوام می آورد .یکی از به روزترین کاربردهای آن استفاده در لبه استخرها، برکه ها ،جکوزی و سونا می باشد. این حرارت و بخار وارد شده به چوب ، همه محتویات و مشتقات و بافت های داخلی را تحت تاثیر قرارداده و باعث بهبود و استحکام بافت کلی آن می شود . کاربرد تخته های ترمووود ون امروزه بسیار گسترده و وسیع شده است و بنا به نیازهای مدرن ونوین به شکل های گوناگونی در زندگی روزمره خود را نشان می دهد.

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک تخته ترمووود ون چه نوع چوبی می باشد ؟ مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد