میز و صندلی ناهارخوری

0

میز و صندلی ناهارخوری : در جوامع امروزی دیگر خبری از سفره هایی که بر روی زمین پهن میشد نیست و صندلی ها و میز های ناهار خوری جای آن ها را گرفته اند. اما فایده استفاده میز و صندلی ناهارخوری چیست؟ میز و صندلی ناهارخوری چه برتری نسبت به سفره های قدیمی دارد؟

میز و صندلی ناهارخوری

فایده استفاده از میز و صندلی ناهارخوری چیست؟

می توان به جرات گفت که امروزه کسی نیست که نام میز و صندلی غذاخوری را نشنیده باشد. چرا که اکثر مردم به استفاده از آن پرداخته و به نوعی در ادامه زندگی خود به آن وابسته شده اند.

ویژگی منحصر به فرد میز و صندلی ناهارخوری چیست؟

همه ما به یاد داریم که روزگار در کنار مادربزرگ و پدربزرگ مان بر روی سفره و روی زمین، به غذا خوردن می پرداختیم. فضایی گرم و صمیمی که امروزه کمتر شاهد آن هستیم.

با ورود میز و صندلی به جوامع شهری و حتی روستایی، سفره غذا از روی زمین برچیده شده و میز و صندلی جای آن را گرفته است. اما دلیل طراحی این محصولات چیست؟

همه ما بارها و بارها شاهد آن بوده ایم که افرادی در صورت غذا خوردن بر روی زمین، دچار انحراف کمر شده و به قوز مبتلا شده اند. یا اینکه به دلیل خضم ناصحیح غذا به دلیل نوع نشست بر سر سفره به مشکلات گوارشی مبتلا شده اند.

بنابراین میز و صندلی غذاخوری به این دلیل طراحی شد، تا مشکلات جسمی و فیزیکی افراد را کاهش دهد. اما ویژگی های اصلی که در طراحی ارگونومیک میز و صندلی غذاخوری باید در نظر گرفته شود چیست؟

طراحی ارگونومیک، تضمین سلامتی

یکی از مسائل مهم در طراحی ارگونومیک، راحتی و آسایش انسان است. یعنی طراحی نباید به گونه ای باشد که مطلق سلامت انسان مدنظر قرار گیرد و علاوه بر سلامت انسان باید راحتی او نیز مورد بررسی واقع شود. در طراحی یک میز و صندلی غذاخوری باید به ارتفاع میز و صندلی نسبت به هم توجه شود.

این اختلاف ارتفاع باید عددی مابین ۲۴ تا ۳۰ سانتی متر باشد. همچنین باید به ارتفاع میز از سطح زمین نیز توجه کرد این ارتفاع باید ماکزیمم عددی مابین ۸۰ تا ۱۰۵ سانتی متر باشد. و با این تفاسیر ارتفاع صندلی ها باید از سطح زمین عددی مابین ۵۰ تا ۷۵ سانتی متر باشد.

نکته بعدی که باید در هنگام طراحی ارگونومیک این محصولات در نظر بگیریم، فضای قرار گرفتن پاها در زیر میز است. این فضا باید حداقل میزان آن یعنی ۹ سانتی متر را رعایت کند تا به این ترتیب افراد در هنگام نشست در پشت میز احساس تسلط کافی بر غذا خوردن داشته باشند.

نکات مهم در انتخاب میز و صندلی ناهارخوری چیست؟

انتخاب چوب مناسب

برای آن که دچار هزینه مجدد برای خرید میز و صندلی غذاخوری نشوید، از چوب مناسب و محکم استفاده کنید. چرا که استفاده از متریال ضعیف در ساخت میز و صندلی باعث می شود تا در مدت زمان کم میز و صندلی دچار فرسایش شوند.

این روند باعث می شود که میز و صندلی نسبت به هرگونه ضربه احتمالی مقاومتی نداشته و به سرعت بشکند. بهترین و مناسب ترین چوب ها برای میز و صندلی چوب راش، گردو و افرا است.

طرح مناسب میز و صندلی غذاخوری

انتخاب طرح، شکل و شمایل مناسب گام دوم در انتخاب صحیح میز و صندلی غذاخوری است. برای این کار باید ابتدا به تعداد نفرات توجه کنید. اگر تعداد نفرات زیادی در خانواده شما وجود دارد پیشنهاد می کنیم از میز ناهارخوری مستطیل شکل استفاده کنید.

همچنین اگر فضاهای بلااستفاده و گوشه در خانه خود دارید انتخاب میزهای مستطیلی یک انتخاب مناسب خواهد بود. اما اگر تعداد نفرات کمی در خانواده خود دارید پیشنهاد ما استفاده از میز و صندلی گرد است. چرا که این میز و صندلی ها علاوه بر آن که فضای کمی را اشغال می کنند، یک محیط گرم و صمیمی را در خانه احیا می کنند.

مزیت استفاده از شیشه در میز و صندلی ناهارخوری چیست؟

استفاده از میز و صندلی غذاخوری به دلیل آن که با هر سبک و دکوراسیونی هماهنگ می شود، بسیار محبوب است. شیشه در میز ناهارخوری باعث می شود. فضای خانه شما به مراتب بزرگتر در معرض نمایش قرار بگیرد.

همچنین شیشه های محکم مقاوم به ضربه بوده و در صورت برخورد اجسام نوک تیز با آن ها آسیبی نخواهند دید. اما اگر تمایل به استفاده از میز ناهار خوری چوبی دارید به شما پیشنهاد می کنیم بر روی آن یک شیشه مقاوم قرار دهید. چرا که علاوه بر جلوه ای زیبا سطح میز شما را از هرگونه آسیب احتمالی حفظ می کند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک میز و صندلی ناهارخوری مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد