صندلی ناهارخوری سلطنتی

0

صندلی ناهارخوری سلطنتی بار دیگر قدم به عرصه مدرن طراحی گذاشت و این نکته ای است که باعث می شود افراد برای تزیین منزل خود تا حد امکان، وسایل کمیاب و خاصی را انتخاب کنند.

پیشینه ی انتخاب هر چیزی از تاریخچه آن چیز نشات گرفته است. در هر صورتی وسایل قدیمی، با ارزش و کمیاب برای افراد جذاب و هیجان انگیز بوده است.

صندلی ناهارخوری سلطنتی

میز و صندلی سلطنتی، تلفیقی از دنیای نوگرایی و کهنه گرایی است که در کنار مد، جایی خاص را در دل طرفداران خود باز کرده است.

بدون شک این سبک از صندلی محیط پیرامون خود را تحت تاثیر قرار داده و بینندگان را خیره می کند. امروزه صندلی ناهارخوری فقط یک وسیله نیست بلکه مکانی برای آسایش و آرامش در هنگام غذا خوردن می باشد.

رومی ها و یونانیان باستان بعد از ساعات سخت کاری بر روی چیزی نشسته و به خوردن ناهار مشغول می شدند. در طراحی معماری و مهندسی خانه ها ی قرون وسطی، معمولا اتاق نشیمنی وجود داشت که صندلی هایی از چوب و یا سنگ بر دور آتش قرار گرفته بود که خانواده ها اغلب دور این صندلی و یا نیمکت ها، کنار یکدیگر جمع شده و غذا می خوردند.

پیشینه انتخاب صندلی ناهارخوری سلطنتی تا کنون

میز و صندلی ناهارخوری تاریخچه ای وسیع دارد. ایده استفاده از پوششی نرم بر روی صندلی ایده ای بود که از دوران رنسانس برگرفته شد و با قرار گیری بالشتی  بر روی صندلی، فضایی راحت برای خود ایجاد می کردند. این موضوع در سر تا سر جهان و در دوره های مختلف دیده می شود که به صورت ماندگار در موزه ها و میراث های فرهنگی آثار آن بر جای مانده است.

انجمن سلطنتی اروپایی، سالانه با میراث فرهنگی پروژه ای به نام محلی برای میز و صندلی سلطنتی در یک نمایشگاه و طبق رویدادهای خاص برای به نمایش گذاشتن میراثی ماندگار برگزار کردند.

هدف آن ها از برگزاری این نمایشگاه بالا بردن آگاهی نسل های آینده و بهبود آموزش در مورد میراث فرهنگی سلطنتی اروپا و نشان دادن میزان ارزش و حفاظت از آن بود و عاملی شد تا پروژه ای به نام محل میز و صندلی سلطنتی را برگزار کنند. این کار باعث ایجاد پل هایی بین فرهنگ ها و تقویت همکاری روابط بین مرزهای بین المللی گردید.

هویت اشیا در میز و صندلی سلطنتی

در سال ۲۰۱۸ ما از بازدیدکنندگان برای به اشتراک گذاشتن میراث سلطنتی دعوت کردیم و از طریق برنامه هایی تصمیم گرفتیم تا آگاهی بازدیدکنندگان را در سنت های آشپزی سلطنتی بالا ببریم.

در سر تا سر اروپا و در ماه اکتبر، وقایع و طرح های متعددی برای برگزاری جشن میراث سلطنتی برگزار شد. نمایشگاه ها، تورهای موضوعی، جلسات آموزشی، رویدادها برای عموم مردم، کارگاه ها، سمینارها همه ی این ها فرصتی برای بازتاب تاریخ اروپا و هویت اشیا و سنت های میراث فرهنگی در میز و صندلی سلطنتی بود.

تحت این عنوان، در کاخ ملی فضایی برای ایجاد گفت و گو در بین کاخ ها، درباره صندلی ناهارخوری سلطنتی ایجاد شد.

در نمایشگاه کاخ ملی، نمایشگاهی تحت عنوان “طراحی ، نوآوری در صندلی ناهارخوری سلطنتی” و بازسازی صندلی ناهارخوری سلطنتی انجام گرفت. این نوع بازسازی نشان می دهد که چگونه در قرن ۱۹ یک صندلی ناهارخوری سلطنتی از نظر زیباشناسی می توانست در اتاق ناهارخوری تاثیر گذار باشد.

در ۸ اکتبر نمایشگاه دیگری در محل همین کاخ با عنوان “محل دور از میز ناهارخوری سلطنتی _ سبد پیک نیک” برگزار شد.

یکی از موارد خاصی که این نمایشگاه را برجسته می کرد، سبد پیک نیک همسر دوم فردیناند دوم و ملزومات داخل آن بود که نوعی فرهنگ رمانتیسم، لذت بردن از طبیعت، پیاده روی در حومه شهر و  غذا خوردن در خارج از منزل را نشان می داد. این مورد وسیله ی مناسبی برای حمل اشیا و پیکنیک شد.

در کاخ ملی از سه نمایشگاه در کنار صندلی سلطنتی استقبال شد. طبق منابع مختلف در زمان سلطنت ملکه ماریا، شام و صبحانه و نوشیدنی افراد سلطنتی در کنار میز و صندلی ناهارخوری سلطنتی انجام می گرفت.

نقش میز و صندلی در اتاق غذاخوری

در اتاق ناهارخوری، تمرکز اصلی بر روی صندلی ناهارخوری سلطنتی است که به وسیله انتقال تنوع در ریشه و استفاده همزمان نوع مواد در میز و صندلی سلطنتی، بینندگان را مجذوب کرده است.

در ماه نوامبر، سالن اجتماعات کاخ ملی پرتغال، میزبان کنفرانس در مورد “صندلی ناهارخوری سلطنتی” برگزار شد که این نمایشگاه شامل مجموعه ای از کنفرانس های متخصص و مهمانان در جنبه های مختلفی از عادات غذایی خانواده سلطنتی و تبلیغ مواد غذایی انجام گرفت.

انجمن سلطنتی اروپا، سالانه با همکاری میراث فرهنگی اروپا و پروژه میز و صندلی سلطنتی، نمایشگاهی برگزار می کند. برنامه این نمایشگاه رویدادهای است که میراث آشپزی را در اروپا یادآوری می کند.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به لینک صندلی ناهارخوری سلطنتی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد