طراحی قالب سایت دیوار

0

در طراحی قالب سایت دیوار، سناریوی خرید و فروش اینترنتی بخصوصی به کار رفته است، بررسی طراحی قالب سایت دیوار به درک بهتر این سناریو کمک بسیاری خواهد کرد.

نقد و بررسی طراحی قالب سایت دیوار

از دیدگاه عملکردی، طراحی قالب سایت دیوار کمی ساده‌ تر از طراحی اپلیکیشن دیوار می‌باشد؛ چرا که سناریوی ساده‌تری نسبت به اپلیکیشن و انتخاب خدمت یا محصول مورد نظر دارد. در این نوشتار سعی داریم با نقد و بررسی ویژگی‌های این سایت، به درک مطلوبی از استانداردهای طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی برسیم.

اهمیت یک طراحی خوب

بیایید قبل از بررسی به اهمیت داشتن این نوشتار توجه بیشتری داشته باشیم. شاید پیش خود فکر کنید که کافیست جزئیات سناریو و عملکرد قالب سایت خود را راه‌اندازی کنید؟

یا تصمیم گرفته باشید تنها از طراحی قالب سایت دیوار مانند قالب هایی نظیر قالب دیوار کپی صفر تا صد داشته باشید؛ شاید افکار شما نتیجه بخش باشند اما این به معنی رشد دائمی و بلند مدت خرید و فروش اینترنتی شما نخواهد بود؛ بگذارید مثال واضحی در این مورد بیان کنیم: «زمانیکه قصد استفاده چشم بسته از دست پخت شخص دیگری را داشته باشید، نمی‌توانید دست پخت بهتری از آن شخص داشته باشید و علتش هم مشخص است: شما به دستور پخت مسلط نیستید!».

زمانیکه قصد دارید یک سایت را توسعه دهید باید چه از لحاظ عملکرد چه از لحاظ رابط کاربری برنامه‌ی قابل ملاحظه‌ای برای خود داشته باشید.

یک طراحی خوب برای رابط کاربری سایت شما در طراحی سایت خرید و فروش اینترنتی نظیر طراحی قالب سایت دیوار، باید در عین زیبایی و عملکرد مناسب نمایانگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد برند شما باشد. بهتر است قبل از شروع با مفاهیم UI و UX آشنا شویم تا هر چه بهتر بتوانیم با دانسته های پایه خود از علم طراحی قالب، طراحی قالب سایت دیوار را بررسی کنیم.

UI و UX، دانشی که کسب و کارتان را نجات می‌دهد.

زمانیکه تجربیان توسعه دهندگان به حدی بالا رفت که بازار احساس و عواطف مشتریان را درک کردند. UI و UX بوجود آمدند.

شاید هم اهمیت این موضوع زمانی زیاد شد که گوگل به رابط کاربری صفحات کوچک‌تر و تجربه کاربری وب سایت‌ها حساسیت بیشتری در رتبه بندی به خرج داد و صاحبین کسب و کار آنلاین مجبور شدند تا سایت‌های خود را به دستان هنرمند و خلاق UI و UXکارها بسپارند. البته امروزه به واسطه‌ی وجود فریموورک‌های پیشرفته نظیر «Bootstrap 4» دیگر لازم نیست هزینه‌های گزافی برای طراحی سایت بپردازید.

در طراحی سایت ارزان قیمت نیز ما شاهد رابط کاربری بی نظیری خواهیم بود. با فرض این که شما دانش UI/UX را داشته باشید، بعد از بررسی طراحی قالب سایت دیوار متوجه خواهید شد که از این حیث پیاده سازی طراحی قالب سایت دیوار آنقدرها هم گران نخواهد بود. UI/UX

دارای تعاریف نسبتا پیچیده است؛ به طور کلی این دانش به شما کمک می‌کند تا احساسات و عواطف مشتریانتان را برنامه ریزی کنید و برای پاسخ دادن به نیازهای آن‌ها برنامه‌های مناسبی در اختیار آن‌ها بگذارید. شما باید بعد از روی کاغذ آوردن زیرساخت هر ایده کسب و کار آنلاینی، به این سوال پاسخ دهید: «چگونه خدمت یا محصول مورد نظر خود را به شیوه‌ای که برای مشتری خوانایی داشته باشد ارائه دهم؟». اگر به سوال قبلی پاسخ مناسبی دهید، طراحی سایت خرید و فروش مناسبی خواهید داشت؛ مانند: طراحی قالب سایت دیوار!

معرفی ویژگی‌های طراحی سایت خرید و فروش دیوار

شناخت ویژگی‌های قالب وب سایت دیوار به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید چک لیست نیازهای طراحی سایت خرید و فروش خود را بنویسید.

اولین ویژگی قالب دیوار، واکنشگرا بودن آنست. به عنوان برندی که مردم آن را با اپلیکیشنش میشناسند، طبیعتا بیشترین ترافیک سایت توسط تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها بوده است؛ البته دیوار در طراحی قالب وب سایت خود رویه‌ی نسبتا متفاوتی با اپلیکیشن خود در پیش گرفته است. اما بهتر است شما از تکنولوژی و روش متریال دیزاین استفاده نمایید تا هرچه بهتر بتوانید شباهت بیشتری بین اپلیکیشن و وب سایت خود بوجود بیاورید.

دومین ویژگی قالب دیوار، سادگی آنست؛ به این معنیست که شما در نمایشگر تصویر خود، حتی اگر نمایشگر تلفن همراه باشد، انتخاب‌هایی که دنبال آن هستید به راحتی در دسترس باشد. سومین ویژگی حال و هوای یکسان سایت نسبت به اپلیکیشن هست؛ انیمیشن ها، رنگ‌ها و وکتورها و … تماما شبیه اپلیکیشن بوده و شما احساس غریبی در یادگیری فضای وب سایت نخواهید کرد.

شاید تنها المان اضافی در سایت، انتخاب شهر از دو راه استفاده از فیلد و استفاده از دکمه‌های صفحه‌ی اول باشد. بهتر است زمانیکه سایت خود را ساده و خوانا طراحی می‌کنید از المان‌های اضافی که فاصله‌ی چندانی برای انتخاب شدنشان در صفحه نمایشگر کاربر ندارند استفاده نکنید!

طراحی قالب سایت دیوار

شناخت سناریوی طراحی قالب سایت دیوار به شما کمک می کند که ساز و کار این تجارت الکترونیک را متوجه شوید. زمانیکه صحبت از خرید و فروش اینترنتی می‌شود، ناخودآگاه کسب و کار آنلاینی که در سطح کشور فعالیت می‌کند ناچار است با بازار در ارتباط باشد.

در واقع اگر سیستم کسب و کار شما فقط فاکتور خرید کالا را پردازش کند، نیاز است تا فروشندگان و واسط‌های تجاری خود را از نزدیک بشناسد. برای پلتفرم‌هایی نظیر دیوار مهم‌ترین فاکتور مهم برای پردازش و فیلتر خرید و فروش آنلاین اینست که موقعیت فعالیت شما مشخص شود و این به شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای و ساده در وب سایت دیوار در صفحه‌ی اول آن در دسترس است.

در قدم بعدی شما وارد سناریوی انتخاب دسته، فیلترینگ و نمایش کالای نهایی مورد نظر شما [در صورت وجود] می‌شوید. به جهت بزرگ بودن سطح دسترسی که محیط وب در تصویر دسکتاپ به شما می‌دهد. نیازی به پروسه‌بندی قدم دوم نیست؛ طراحی قالب سایت دیوار به گونه‌ایست که تمامی انتخاب موجود در این قدم را به شما در قالب یک تصویر ارائه می‌دهد. پروسه‌های بعدی شامل بازدید از تصاویر است که کاملا شبیه محیط اپ دیوار طراحی شده است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد