طراحی سایت و ثبت دامین

0

طراحی سایت و ثبت دامین جز مهمترین مراحل برای راه اندازی یک وب سایت است. برای طراحی سایت و ثبت دامین می توانید از نظر کارشناسان خبره استفاده کنید.

بهترین راهکار طراحی سایت و ثبت دامین چیست؟

طراحی سایت و ثبت دامین اولین قدم برای داشتن یک فروشگاه مجازی یا سایت تولید محتوا است. امروزه افراد بسیاری به فکر داشتن سایت و استفاده از فضای مجازی برای فروش کالا یا تولید محتوا و کسب درآمد هستند. به همین خاطر به محض اینکه اقدام به سرچ مطلبی می کنید با تعداد فراوانی سایت در فضای مجازی روبرو می شوید. در این مقاله می خواهیم قدم به قدم شما را با طراحی سایت و ثبت دامین سایت آشنا کنیم.

طراحی سایت و ثبت دامین

طراحی سایت و ثبت دامین صفر تا صد ساختن یک سایت است که در حالت کلی دارای ۳ مرحله است که مرحله اول ثبت دامین می باشد. پس از خرید دامین نیاز به یک فضای هاست خواهید داشت که به عنوان میزبان سایت شما عمل کند. مرحله طراحی سایت نیز مرحله پایانی ساخت وب سایت به شمار می آید.

برای اینکه اقدام به طراحی سایت و ثبت دامین کنید می توانید بخش زیادی از کار را خودتان مدیریت کنید و در مراحل تخصصی تر به یک مشاور یا طراح سایت مراجعه نمایید. در ادامه این سه مرحله را به طور مختصر برای شما شرح داده ایم.

ثبت دامین سایت

نخستین مرحله در طراحی سایت و ثبت دامین همانطور که گفته شد یافتن یک دامنه مناسب و ثبت کردن آن است. اول با مفهوم دامین یا همان دامنه سایت آشنا شویم.

وقتی به یک سایت مراجعه می کنید، آدرس سایت را در قسمت نوار ابزار مرورگر می توان مشاهده کرد. این آدرس در حقیقت همان دامنه سایت به شمار می آید. همینطور که در دنیای حقیقی هر شخصی دارای اسم و آدرسی است، هر وب سایتی نیز باید دارای اسم و آدرسی باشد که او را به دیگران معرفی کند و باز همینطور که انتخاب یک اسم برای فرزند شما امر مهمی است، انتخاب یک اسم و آدرس مناسب برای وب سایت نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

دامین سایت می تواند فارسی، انگلیسی و یا حتی اعداد را شامل شود و بین ۳ کاراکتر تا ۶۳ کاراکتر طول داشته باشد. دامنه ها خود از سه بخش جدا از هم تشکیل می شوند که هر بخش به وسیله یک نقطه «.» از بخش بعدی جدا شده است. ابتدای هر دامنه www است که مخفف World Wide Web می باشد و به معنای وب جهانی است.

بخش دوم دامنه، آدرس مخصوص سایت شما است که خودتان باید آن را انتخاب کنید. انتخاب اسم مناسب البته خود فرایند پیچیده ای است و نیازمند دانش و خلاقیت بالایی می باشد. بخش سوم نیز پسوند دامنه است که نشان دهنده نوع فعالیت شما و کشور شما خواهد بود.

برای مثال پسوند ir نشان دهنده این است که سایت شما در ایران قرار گرفته. یا پسوند org نشان دهنده این است که فعالیت شما یک فعالیت سازمانی است. اگر قصد طراحی سایت و ثبت دامنه را دارید دقت کنید که نام انتخابی شما معرف فعالیت شما باشد و نامی خلاقانه و مناسب باشد.

چطور دامنه خود را ثبت کنیم؟

حال که با مفهوم ثبت دامنه آشنا شدید به سراغ مرحله دوم در طراحی سایت و ثبت دامین برویم. فرض کنیم می خواهیم یک نام مناسب برای وب سایت خود در نظر بگیریم و آن را ثبت کنیم. برای خرید دامنه مناسب در ابتدا باید نوع فعالیت خود را مشخص کنید.

سپس دنبال نام های خلاقانه برای نوع فعالیت خود بگردید و چندین نام متفاوت را روی کاغذ یادداشت کنید. حال باید اقدام به چک کردن وضعیت دامنه کنید. برای این کار باید به قسمت جستجوی وضعیت نام دامنه بروید و هر نام را یک مرتبه امتحان کنید.

اگر دامنه مورد نظر ثبت نشده باشد مشخص می شود. اگر هم متوجه ثبت شدن نام دامنه مورد نظر شوید باید به سراغ نامی دیگر بروید. پس از یافتن بهترین نام ممکن، باید به سراغ ثبت آن بروید. ثبت نام دامنه می تواند به صورت ماهانه و یا سالانه صورت گیرد.

معمولا قیمت های متفاوتی برای ثبت دامنه وجود دارد که البته مبلغ زیادی نیست و بسته به پسوند دامنه می تواند متفاوت باشد. در ایران بهتر است از پسوند ir استفاده کنید. استفاده از پسوندهایی مثل org اگر فعالیت شما یک فعالیت سازمانی نباشد می تواند مشکل ایجاد کند. پسوند com نیز یک پسوند جهانی و معتبر است که البته برای ثبت آن باید هزینه بیشتری نسبت به ir پرداخت کنید.

انتخاب میزبان سایت

قدم بعدی که باید برای طراحی سایت و ثبت دامین آن را انجام دهید انتخاب یک میزبان برای سایت است. وقتی می خواهید سایت را بارگذاری کنید و محتوای خود را در آن قرار دهید، نیاز به یک فضای مشخص دارید. این فضای مشخص را میزان سایت می نامند.

برای خریداری یک فضای مشخص برای سایت خود می توانید از شرکت های متفاوتی که این خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهند استفاده کنید. اگرچه تعداد این سرویس دهنده ها بسیار است، اما بسته به تنوع خدمات و خدمات پس از فروشی که ارائه می شود مبلغی که باید پرداخت کنید متفاوت است. اینکه به چه میزان فضایی نیاز دارید بستگی به نوع فعالیت شما و نوع سایت دارد.

طراحی وب سایت

اگر دامنه خود را ثبت کرده باشید و فضای مورد نیاز را نیز خریداری کرده باشید باید به مرحله بعد بروید. مرحله پایانی در طراحی سایت و ثبت دامین، استفاده از یک طراحی مناسب است. برای طراحی می توانید خودتان وارد عمل شوید و آرام آرام بیاموزید و سایت خود را طراحی کنید.

اما بهترین کار استفاده کردن از یک مشاور با تجربه و یک طراح سایت خوب و متخصص است. یک طراح متخصص می تواند به بهترین شکل و با توجه به نوع فعالیت کاری شما اقدام به طراحی سایت شما کند. در طراحی سایت و ثبت دامین نکات ریز دیگری نیز وجود دارد که اگر آنها را به درستی رعایت کنید می تواند در نتیجه نهایی تاثیر مثبتی بگذارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد