طراحی سایت مواد غذایی

0

طراحی سایت مواد غذایی مستلزم رعایت نکات مهمی می‌باشد؛ نکاتی که در طراحی سایت مواد غذایی شما را از طراحی وبسایت های فروشگاهی دیگر متمایز میکند.

طراحی سایت مواد غذایی

طراحی سایت مواد غذایی از رویکردی است که عملکرد دیرینه‌ای در کشور ما داشته، حتی می‌شود این تاریخچه را به قبل از طراحی فروشگاه اینترنتی نسبت داد چرا که طراحی سایت مواد غذایی نه به عنوان یک کسب و کار اینترنتی بلکه به عنوان دریچه‌ای برای معرفی خدمات، محصولات و برند سازنده‌ مواد غذایی در قالب یک سایت خبری در دنیای مجازی مطرح شد.

اما امروزه با آمدن استارت‌آپ های جدید و راهکارهای نوین در لجستیک محصولات، محدودیت های طراحی سایت مواد غذایی کمتر از گذشته شده است. با ما با بررسی یک کسب و کار اینترنتی در حوزه‌ی مواد غذایی همراه باشید.

محدودیت های طراحی سایت مواد غذایی چیست؟

محدودیت های طراحی سایت مواد غذایی زمانی دست و بال سازنده سایت و کارفرما را می گیرد که آنها متوجه محدودیت تاریخ انقضای محصولات خود می‌ شدند و در نتیجه کارفرمایان صنف مواد غذایی تصمیم گرفتند پروژه خود را از سایتی برای کسب و کار اینترنتی به سایتی خبری و بروشور محور برای محصولات خود در نظر بگیرند.

این محدودیت‌ها طی گذشت زمان از بین نرفته است و تنها راه‌حل پیشنهادی برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی در حوزه ی مواد غذایی، رعایت حوزه‌ی فعالیت در سطح درون شهری یا نهایتا درون‌ منطقه ای باشد یا اینکه تنوع محصولات در کالاهایی با زمان انقضای بالا باشد. توصیه ما به شما این است که قبل از سفارش یا پیاده سازی سایت خود، حتما از بازار هدف، محصولات و محدودیت های لجستیک خود آگاهی لازم را کسب کرده باشید تا متضرر هزینه های گزاف طراحی سایت خود نشوید.

بازار هدفتان را به صورت عمده‌فروشی تعیین کنید

بسیاری از شرکت های تولیدکننده‌ مواد غذایی وب سایت خود را تنها با هدف شناخت بیشتر مشتریان از برند، کالاها و تعرفه های شرکت پیاده‌سازی کرده‌اند. اگر شما تصمیم دارید طراحی سایت مواد غذایی شما به گونه ای باشد که سفارشات به صورت آنلاین انجام شود؛ پس دقت کنید که با توجه به محدودیت‌های گفته شده ترجیحا بازار هدف خود را بر روی پخش‌کننده‌ها و فروشندگان خرده‌فروش قرار دهید.

در غیراینصورت اگر اصرار به فروش مستقیم دارید سعی کنید محصولاتتان مستقیماً پس از تولید به دست مشتری برسد. در این مورد شما باید به فاکتور سرعت بیشتر از کسب و کارهای اینترنتی در حوزه های دیگر حساس باشید. مطمئنا سرعت لجستیک و شناخت قبلی از محصولات شما در خرید قبلی در بازار فروش مستقیم تنها عامل اعتماد مشتری به خرید آنلاین مواد غذایی شما است.

آنلاین دیده شوید تا شفاف باشید

اقدامات زیادی وجود ندارد تا شما بتوانید به عنوان مالک یک کسب و کار غذایی در دنیای مجازی انجام دهید؛ با این حال می‌توانید از مزایای آنلاین بودن در دنیای وب بهره‌ کافی را ببرید. شما می‌توانید در طراحی سایت مواد غذایی خود با گذاشتن صفحه‌ اختصاصی برای نمایش آنلاین و لحظه‌ای از خط تولیدتان حس اعتماد لازم را در مشتریان خود ایجاد کنید.

مطمئنا اگر محصولات غذایی شما با کیفیت مناسبی تولید شده باشند، شفاف بودن در پروسه‌ی تولید مواد غذایی می‌تواند مهری تاییدی بر عملکرد شما باشد، این شرایط را در نظر بگیرید که در حال حاضر اعتماد مردم به محصولات تولیدی غذایی کشورمان نیز کم شده و رقابت در زمینه‌ی شفاف بودن کسب و کارهای حوزه‌ی تولید مواد غذایی تقریبا وجود ندارد! شک نکنید گذاشتن چنین ویژگی‌هایی گذشته از هزینه‌هایی که برای شما دارند، میتواند برند شما را معتبرتر از گذشته سازند.

بازخوردهایتان را عمومی کنید

یکی از بزرگترین ترس‌های برندهای تولیدی در هرزمینه‌ای، تبلیغات کلامی منفی است. شاید به همین دلیل خیلی از تولیدکنندگان در طراحی سایت خود بازخوردهای برند در وب سایتشان را در دسترس عموم قرار نمیدهد یا از بازخوردهای فیک و جعلی مثبت در نمایش بهتر تولیداتشان استفاده میکنند.

توصیه‌ی ما برای داشتن یک کسب‌‌ و کار موفق عمومی کردن بازخوردهای طبیعی مشتریان و سعی در بهتر و زیاد کردن این بازخوردها در سایتتان است. به یاد داشته باشید که محصولات غذایی شما با سلامت مردم در ارتباط هستند و شما نسبت به صنف های فروشی دیگر کار سختی برای جلب اعتماد مردم، مخصوصا در طراحی سایت مواد غذایی  کارخانه یا تولیدی خود دارید. شما می‌توانید نام‌های جذابی همانند صدای مشتری برای این ویژگی انتخاب کنید تا حس دوستی میان شما و مشتریان خود ایجاد شود.

باشگاه مشتریانتان را فراموش نکنید

هدف هر کارفرما برای ایجاد فروشگاه اینترنتی، حفظ و پیشرفت میزان بازدید روزانه کسب و کار اینترنی خود است زیرا فروش محصولات به صورت آنلاین تنها با دیده شدن صورت می‌گیرد. با دانستن این واقعیت می‌توانید با ایجاد صفحه‌ باشگاه مشتریان، امکاناتی را فراهم آورید که مشتریان با شما ارتباط مداومی داشته باشند و تبدیل به مشتریان ثابت شما شوند.

برای این امر می‌توانید از امکاناتی نظیر ایجاد کد معرف برای دادن تخفیف به مشتریان معرف برندتان، ایمیل مارکتینگ یا ارسال پیامک برای ارسال آخرین اخبار از محصولات جدید، انتشار اخبار سلامتی و توضیحات تکمیلی در خصوص برند و محصولاتتان به مشتریان و وضعیت ارسال مرسوله استفاده کنید. فراموش نکنید که ارتباط بیش از حد با مشتری موجب آزار دیدن آنها شده تا در نتیجه به عنوان یک اسپم تبلیغاتی شناخته شوید، در این خصوص حتما با متخصصین کسب و کار و بازاریابی اینترنتی مشورت کنید.

شکل و ظاهر طراحی سایت مواد غذایی را جدی بگیرید

اشتها! تمام رنگ‌های به کار رفته در طراحی سایت مواد غذایی باید به گونه ای باشد که در عین دادن حس اعتماد و طبیعی بودن (مانند رنگ سفید و سبز) از رنگ‌های اشتها زا نظیر زرد و لیمویی استفاده شود. سایت خود را همانند رستورانی تصور کنید که سعی دارد اشتهای شما را برای خرید بهترین آیتم‌های لیست غذایی آن رستوران ترغیب کند.

نکته دیگر در طراحی سایت این است که از تصاویر با کیفیت و آتلیه ای در مورد کالای خود استفاده کنید. در مورد نحوه انتشار آن هیچگونه ترسی از پر شدن صفحه نمایشگر کاربر نداشته باشید. حتی می توانید برای شروع دید بصری سایتتان از یک اسلایدر تمام صفحه برای دیده شدن تصاویر پرزرق و برق کالایتان استفاده کنید تا مشتری تحت تاثیر کیفیت بسته‌بندی کالایتان نیز قرار گیرد.

مجله اینترنتی دکوکده

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد