طراحی سایت با asp.net

0

 طراحی سایت با asp.net  یکی از گزینه های مناسب برای ایجاد کردن سایت های قدرتمند و پیچیده است. در این مقاله به معرفی تکنولوژی asp.net می پردازیم و مهم‌ترین مزایای طراحی سایت با asp.net را برای شما بیان می کنیم.

Asp.net چیست؟

Asp.net یکی از تکنولوژی های طراحی سایت است که از ترکیب زبان برنامه نویسی کلاسیک تحت وب مایکروسافت(ASP) با چارچوب جدید مایکروسافت برای تولید نسل جدید نرم افزارها (.NET) ایجاد شده است. در واقع از این تکنولوژی برای تولید صفحات پویای وب و ارتباط این صفحات با سرور سایت استفاده می شود.

طراحی سایت با asp.net

قبل از بوجود آمدن asp.net سایت هایی که با زبان ASP نوشته می‌شدند، از زبان های اسکریپت نویسی خاصی مثل vb script استفاده می کردند که امکان بوجود آمدن اشتباه را تا حد زیادی بالا میبرد و مشکلات زیادی بوجود می آورد ولی این مشکلات در asp.net تا حد زیادی رفع شده است. برخلاف باور عموم، asp.net یک زبان برنامه نویسی محسوب نمی شود و فقط یک تکنولوژی  یا چارچوب است که با استفاده از آن می‌توانید صفحات داینامیک تحت وب بسازید.

طراحی سایت با asp.net چگونه است؟

طراحی سایت با asp.net به شما این اجازه را می دهد تا برنامه نویسی سایت را به صورت چند لایه انجام دهید. این موضوع تا حد زیادی امنیت سایت شما را افزایش می دهد و در استحکام بخشیدن به سایت نقش مهمی را ایفا می کند.

علاوه بر این استفاده از معماری چند لایه به شما کمک می کند تا عملیات خطایابی را سریع تر و آسان تر انجام دهید. در ادامه مهمترین مزایای طراحی سایت با asp.net را برای شما بیان می کنیم.

۱-امنیت بالا

در برنامه نویسی صفحات وب، امنیت یکی از مهمترین فاکتورها برای هر سایتی به شمار می رود. Asp.net در بحث امنیت عملکرد خوبی از خود نشان می دهد و با استفاده از تدابیر خاصی از هک شدن وب سایت شما جلوگیری می کند.

زمانی که شما طراحی سایت با asp.net را انجام داده باشید، کدهای سمت سرور شما به فایل هایی با پسوند dll تبدیل می شوند و فقط خود asp.net می تواند آنها را encode کند. این موضوع باعث می شود که  حتی اگر کسی توانست به سرور شما دسترسی پیدا کند، نتواند کدهای شما را مشاهده کند و به آن دست یابد و یا بتواند حملاتی را بر روی سایت شما طرح ریزی کند.

۲- سرعت بالا

یکی از موضوعات مهم دیگر در بحث برنامه نویسی وب سایت، بحث سرعت است. بحث سرعت هم در افزایش رضایت مشتریان و هم در رتبه بندی موتورهای جستجو نقش مهمی دارد و باید به آن توجه ویژه ای شود. Asp.net در مبحث سرعت نیز عملکرد خوبی از خود به جا می گذارد.

دلیل این امر هم این است که صفحات asp.net زمانی که برای اولین بار توسط کاربر فراخوانی می شوند، کامپایل می شوند و در روی سرور نگهداری می شوند تا در صورت نیاز کاربر و فراخوانی های بعدی، سریعا صفحه در اختیار کاربر قرار گیرد. طبق آمارهای ارائه شده در پروژه phalanger برنامه های php که تحت محیط .net و از طریق وب سرور IIS  اجرا می شوند، سرعتشان تا ۴ برابر افزایش پیدا می کند. این موضوع نشان دهنده مزیت طراحی سایت با asp.net نسبت به طراحی سایت با php است.

۳- سادگی برای پروژه های بزرگ

نکته دیگری که در مورد طراحی سایت با asp.net وجود دارد، بحث سادگی در انجام پروژه است. این موضوع تا حدی به اندازه پروژه ها بستگی دارد. برای پروژه های کوچک و ساده استفاده از asp.net انتخاب درستی نیست. تکنولوژی asp.net ذاتا  برای ایجاد برنامه های تحت وب بزرگ و پیچیده به وجود آمده است و در این زمینه بهترین عملکرد را دارد.

همچنین کسانی که به انجام کارهای گرافیکی علاقه دارند، در طراحی سایت با asp.net می توانند به موارد مختلفی مانند بانک های اطلاعاتی، جداول و فرم های اطلاعات به صورت گرافیکی دسترسی داشته باشند.

۴- وابسته نبودن به سیستم عامل

یکی از مهمترین ایراداتی که تا چند وقت پیش به asp.net وارد میشد، تک پلتفرمی بودن این تکنولوژی بود. یعنی کدهای asp.net تنها بر روی سیستم عامل ویندوز قابل اجرا بودند. امروزه مایکروسافت با ارائه پروژه MONO این مشکل را تا حد زیادی رفع کرده است و جواب محکمی به منتقدان خود داده است.

با استفاده از MONO می توانید کدهای asp.net خود را بر روی سیستم عامل های دیگری مثل لینوکس اجرا کنید. البته این به این معنی نیست که باید کدهای خود را در لینوکس یا سایر سیستم عامل ها اجرا کنید، چون ویندوز همچنان بهترین سیستم عامل برای طراحی سایت با asp.net و اجرای کدهای آن است.

سخن آخر

حالا که مزایای استفاده از asp.net را مطرح کردیم، احتمالا خود شما به جواب این سوال پی برده باشید. برای یک طراحی سایت حرفه ای و  سایت فروشگاهی، استفاده از asp.net می تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد. اگر به دنبال شرکتی هستید که  طراحی سایت ارزان و با قیمت مناسب برای شما انجام دهد و یا با استفاده از  فروشگاه‌ساز، یک فروشگاه مناسب برای شما راه اندازی کند، می توانید از خدمات سایت ما در این زمینه استفاده کنید.

مجله اینترنتی دکوکده

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد