HTML5 و ابزارهای توسعه ی آن

0

HTML5 و ابزارهای توسعه ی آن را بشناسید : قدم اول شما در طراحی وب، شناخت و نصب زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 مناسب و سپس مسلط شدن بر زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 به عنوان یک برنامه نویس تازه کار است.

HTML5 و ابزارهای توسعه ی آن را بشناسید

کدهای «HTML» وظیفه‌ی طراحی چارچوب سایت شما را به عهده دارند. چه شما مشغول طراحی سایت ارزان باشید یا تصمیم به طراحی سایت حرفه ای بگیرید، تمیز نوشتن کدهای HTML توسط زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 مناسب می‌تواند حرفه‌ای بودن شما را در حوزه ی طراحی قالب به مشتریان و همکارانتان ثابت کند.

HTML5 را بهتر بشناسید!

HTML5 و ابزارهای توسعه ی آن را بشناسید : HTML فرمت نشانه‌گذاری ابرمتنیست. به زبان ساده تر مجموعه ای از تگ‌ ها یا علائم نوشتاری از پیش تعیین شده است که به شما کمک می کند ساختمان و اسکلت سایت خود را در قدم اول طراحی سایت حرفه ای خود بنویسید. دلیل آنکه HTML را یک زبان نام نمی بریم بخاطر عدم توانایی در توابع نویسی و بقیه موارد رایج در زبان‌های برنامه نویسی است.

این فرمت همچنان در حال گسترش است و توانایی های زیادی در سال‌های اخیر به اسکلت وبسایت، توسط آن اضافه شده است. از امکانات جدید این فرمت نشانه گذاری می توان به تگ‌ های معناگرا نظیر تگ های «Section»و «Nav» و تگ های «Media» برای نمایش فرمت‌های مدیا مانند ویدیو، موسیقی در فرمت‌های پخش گوناگون اشاره کرد که به نسخه ی ۵ این فرمت نشانه گذاری اضافه شده است تا طراحی سایت حرفه ای تری از نگاه فنی و تخصصی داشته باشید و کدهای به اصطلاح تمیزتری را در وب پیاده سازی کنید.

البته شما می توانید از نسخه ی پایین تر مانند ۴ نیز استفاده کنید؛ با این حال این روش تقریبا منسوخ شده و سایت‌ها و مرورگرهای جدید با نسخه ی ۵ که جدیدترین این نسخه است سازگار شده اند.

چرا باید از زبان نشان گذاری ابر متن سایت html5 استفاده کنید؟

HTML5 و ابزارهای توسعه ی آن را بشناسید : تمیزی کدنویسی شما منجر می‌شود در آینده شما به عنوان «BACK-END»کار یا حتی تیم سمت سرورتان به راحتی بتوانید کدهای برنامه ی سمت سرور خود را برای طراحی سایت حرفه ای پیاده سازی کنید. از طرفی شما خوانایی بسیاری به کدهای خود داده اید در عین حال سرعت نوشتار چارچوب سایت شما به شدت افزایش یافته و البته خطاهای نوشتاری کمتری را متوجه خواهید شد.

نکته ی دیگری که در طراحی چارچوب سایت خود با آن درگیر خواهید شد، ارتباط دهی HTML و CSS به شیوه ی راحت است به طوری که شما بتوانید سریعا درخواست های خود را درون قالب سایت خود ببینید. این امر تنها با یادگیری یک زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 حرفه‌ای ممکن می‌شود. ما در این مقاله تصمیم داریم به شما کمک کنیم تا زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 مناسب خود را از میان ویرایشگرهایی که معرفی می‌شود انتخاب کنید.

به طور کلی دسته بندی ویرایشگرها یا همان «IDE»ها به دو دسته‌ی آنلاین و آفلاین تقسیم بندی می‌شوند، زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 مناسب برای شما می‌تواند زبان نشان گذاریی مانند «DreamWeaver» باشد که توانایی قرارگرفتن در دسته ی ویرایشگرهای متنی آنلاین را دارد یا می‌تواند زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 شما، ویرایشگر ساده ای مانند «Notepad++» باشد.

البته زبان نشان گذاریهای متنوعی در این باره وجود دارد و ما در این مقاله سعی داریم زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 مخصوص به شما معرفی نماییم. این ویرایشگرها در واقع برای کدنویسی HTML نوشته شده اند تا کدهای برنامه نویسی در طراحی سایت حرفه ای به صورت تمیز و با سرعت بالا پیاده سازی شوند.

چرا از ویرایشگر کد HTML آنلاین بهره ببریم؟

HTML5 و ابزارهای توسعه ی آن را بشناسید : یک ویرایشگر آنلاین خصلت های مهمی دارد که به شما خاطر نشان می کند که چرا برنامه‌نویسان به این نرم‌افزارها اخیرا علاقه‌ی زیادی نشان داده‌اند. برای تشریح بیشتر فرض کنید که در ویرایشگر خود طراحی چارچوب سایت خود را برعهده دارید و آن را پیاده‌سازی می کنید و از طرف دیگر در پنجره ی مرورگر خود شاهد اعمال تغییرات کد خود هستید.

البته در ویرایشگرهای بخصوصی می توان این تغییرات را به صورت لحظه ای و با هر بار کلیک بر روی کیبورد سیستم خود مشاهده کنید که البته استفاده از آن زیاد باب نشده است. این ویژگی به نام «Live Preview» شناخته می‌شود و اگر درون زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 خود موردی به این نام مشاهده کردید از آنلاین بودن ویرایشگر خود در نمایش تغییرات مطمئن شوید.

البته به یاد داشته باشید برخی مرورگرها این قابلیت را پشتیبانی نمی کنند و ویرایشگر شما را مجبور به استفاده از مرورگرهایی نظیر کروم می کند. نکته ی بعد در مورد زبان نشان گذاری ابر متنسایت html5 آنلاین اینست که شما نیازی به نصب و راه اندازی برنامه ی خاصی ندارید. در ادامه از بهترین ویرایشگرهای متن برای وب سایت که در حال حاضر در دسترس هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

طراحی چارچوب سایت با زبان نشان گذاری ابر متنHTMLPAD

HTML5 و ابزارهای توسعه ی آن را بشناسید : یکی از قدرتمندترین ویرایشگرها html5 تخصصی، زبان نشان گذاری ابر متن«HTMLPAD» می‌باشد. این ویرایشگر یک برنامهطراحی وب است که به برنامه نویس این امکان را میدهد که نه تنها با HTML با زبان های برنامه نویسی تحت وب نیز سایت را خود را پیاده سازی نماید.

هرچند هدف ساخت این زبان نشان گذاری، ایجاد یک محیط حرفه ای HTML بوده است اما تقریبا هیچ زبان برنامه نویسی تحت سرور و کلاینتی نیست که توسط این زبان نشان گذاری ابر متنپشتیبانی نشود؛ این در حالیست که حجم این زبان نشان گذاری ابر متنخیلی سبک بوده و از محیط کاربری بسیار ساده و منظمی برای کدنویسی بهره می‌برد. اگر شما برنامه نویسی را به تازگی آغاز کرده اید پیشنهاد ما استفاده از این ویرایشگر است چون با توجه به آنلاین بودن این ویرایشگر و دیدن طراحی هایتان در لحظه، می توانید ویژگی های جدید ویرایشگرها را در محیطی ساده و سریع بدون گذراندن دوره ی آموزشی جدا آن داشته باشید.

زبان نشان گذاری ابر متنAPP BUILDER 2018

HTML5 و ابزارهای توسعه ی آن را بشناسید : آشنایی با این زبان نشان گذاری ابر متندر میان انبوهی از ویرایشگرهای متن بسیار سخت می‌باشد اما دلیل اینکه آن را در این مقاله معرفی می کنیم اینست که زبان نشان گذاری ابر متن«AB 2018» یکی از بهترین ویرایشگرها در حوزه ی کدنویسی HTML5 و CSS می‌باشد. این برنامه با استفاده از ابزارهای گوناگون و کنترلرهای ویژال و غیر ویژال کمک میکند تا تنها با عمل کشیدن و رها کردن، کدهایتان را به برنامه اضافه کنید.

از دیگر امتیازات دیگر این ویرایشگر طراحی HTML5 بر اساس قالب های موبایل و اپلیکیشن های موبایلی است، این ویرایش همچنین دارای کنترلرهای معروفی مانند «Text input» و «HTTP Clients» و «Push Buttons» می باشد تا شما مفاهیم و موضوعات پیچیده ی خود در زبان های اسکریپتی نظیر جاوااسکریپت و کتابخانه های آن را به شیوه ای کاملا نظام یافته و راحت تر در طراحی سایت حرفه ای خود به کار ببرید.

مجله اینترنتی دکوکده

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد