طراحی سایت در تهران

0

طراحی سایت در تهران به معنای ایجاد یک سایت جدید برای اهداف مختلف است. در این مقاله به توضیح طراحی سایت در تهران و مراحل مختلف طراحی سایت می پردازیم.

طراحی سایت در تهران

طراحی سایت در تهران چیست ؟ برای طراحی سایت چه مهارت هایی لازم است و چه مراحلی باید دنبال شود؟ چرا همه افراد برای کسب و کار خود نیاز به سایت دارند ؟ در این مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم و شما را با فرآیند طراحی سایت در تهران بیشتر آشنا می کنیم، پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی سایت در تهران چیست؟

طراحی سایت به زبان ساده به معنای راه اندازی یک وب سایت اینترنتی برای اهداف مختلف است. در فرآیند طراحی سایت در تهران برنامه ریزی مشخصی برای المان های مختلف سایت از جمله تصاویر، فایل های صوتی و تصویری و سایر المان های خاص انجام می شود تا در نهایت یک سایت با امکانات مناسب راه اندازی شود. طراحی سایت ممکن است اهدافی مختلف داشته باشد. برخی سایت ها برای فروش محصول راه اندازی می شوند که باید با متد های مربوط به فروشگاه اینترنتی سازگار باشد. برخی سایت ها برای اطلاع رسانی و پوشش اخبار حوزه خاصی ایجاد می شوند و در نهایت برخی سایت ها برای ارائه خدمات به مشتریان خود ایجاد می شوند.

طراحی سایت چگونه انجام می شود؟

برای راه اندازی یک وب سایت راه های مختلفی وجود دارد. برخی سایت ها از طریق کدنویسی به زبان های مختلف و از صفر ایجاد می شوند و برخی با استفاده از سیستم های آماده ای مانند وردپرس و جوملا راه اندازی می شوند. هر کدام از این نوع سایت ها مزیت های خود را دارند. برای مثال راه اندازی سایت از طریق سیستم های آماده راحت تر است و قیمت پایین تری نسبت به سایت هایی که از صفر برنامه نویسی می شوند، دارد. از طرف دیگر سایت هایی که با کدنویسی آماده می شوند، امکان گسترش و شخصی سازی دارند و راحت تر می توان در این نوع سایت ها تغییرات ایجاد کرد.

بخش های مختلف برنامه نویسی سایت در طراحی سایت در تهران

در فرایند برنامه نویسی سایت دو بخش کلی وجود دارد. بخش اول مربوط به کدنویسی ظاهر سایت است که با نام front – end شناخته می شود و همان بخشی است که کاربر آن را می بیند. بخش دوم مربوط به کدنویسی ارتباط با سرور سایت است که اطلاعات سایت در آن ذخیره شده است. این قسمت از دید کاربر پنهان است و به نوعی پشت صحنه سایت است که با نام  back-end وب سایت شناخته می شود.

مهم ترین زبان هایی که در طراحی ظاهر وب سایت استفاده می شوند، html، css و javascript هستند. از html  برای ایجاد ساختار کلی صفحات وب استفاده می شود. همچنین از css برای زیباسازی قالب هایی که با html ساخته شده اند استفاده می شود.  از زبان javascript نیز برای پویا سازی صفحات وب و ایجاد تعامل بین رویدادهای مختلف در صفحات وب استفاده می شود. برای قسمت بک اند سایت که همان قسمت تعامل با سرور است از زبان های مختلفی مثل php ، asp.net و پایتون استفاده می شود.

چرا طراحی سایت در تهران برای کسب و کارها ضروری است؟

امروزه اکثر افراد به اینترنت دسترسی دارند و برای راحتی بیشتر اکثر کارهای خود را از طریق اینترنت انجام می دهند. برای مثال خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند و یا از طریق اینترنت غذا سفارش می دهند. همین موضوع باعث شده تا کسب و کار اینترنتی رونق زیادی پیدا کند و کسب و کارهای فیزیکی بیشتر به سمت اینترنتی شدن حرکت کنند.

ایجاد یک سایت به کسب و کار شما در کسب اعتبار بیشتر کمک می کند و هزینه های شما را برای انجام تبلیغات کاهش می دهد. علاوه بر این شما با راه اندازی یک سایت می توانید به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته به مشتریان خود خدمات ارائه دهید و از این طریق فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

مراحل طراحی سایت در تهران

فرایند طراحی سایت در تهران شامل مراحل مختلفی است که برای ایجاد یک وبسایت حرفه ای نیاز است تا این مراحل مرحله به مرحله طی شوند. این مراحل عبارتند از :

  • نیاز سنجی و برنامه ریزی
  • بررسی نیازها و ارائه رویکرد مناسب
  • ایجاد طرح اولیه وب سایت
  • طراحی قالب اصلی سایت (بخش فرانت اند)
  • برنامه نویسی سمت سرور سایت(بخش بک اند)

در ادامه به تشریح هر کدام از این مراحل در طراحی سایت در تهران می پردازیم.

  1. نیاز سنجی و برنامه ریزی

در ابتدای کار از مشتری درباره نیاز های او و امکاناتی که در سایت می خواهد پرسیده می شود. سپس مستندی از نیازمندیهای کاربر تهیه می شود و مواردی که مورد نیاز است به آن اضافه می شود.

  1. بررسی نیازها و ارائه رویکرد مناسب

در مرحله دوم نیازهای مشتری بررسی می شود و بخش هایی که در سایت مورد نیاز است مشخص می شوند. برای مثال برای طراحی یک فروشگاه اینترنتی باید بخش هایی مانند بخش محصولات، پشتیبانی و بخش وصل شدن به درگاه اینترنتی موجود باشد. پس از مشخص کردن این بخش ها، رویکرد مناسب برای رسیدن به این اهداف مشخص می شود.

  1. ایجاد طرح اولیه وب سایت

در طرح اولیه وب سایت، صفحات مختلف سایت به صورت گرافیکی آماده سازی می شوند و به طور کلی یک تصویر کلی از سایت ایجاد می شود تا به کارفرما نشان داده شود و در صورت تایید شروع به کدنویسی شود.

  1. طراحی قالب اصلی سایت

در این مرحله قالب اصلی سایت با استفاده از html آماده سازی می شود و قسمت های مختلف سایت پیاده سازی می شود. در این مرحله تصاویر و اطلاعات مورد نیاز بر روی صفحات مختلف سایت قرار می گیرد.

  1. برنامه نویسی سمت سرور سایت

مرحله آخر برنامه نویسی سمت سرور برای ارتباط سایت با سرور است. با توجه به اینکه همه اطلاعات سایت بر روی سرور قرار می گیرد، برنامه نویسی این بخش باید به خوبی انجام شود تا سرعت سایت مناسب باشد و  کاربران هنگام مراجعه به سایت با مشکل مواجه نشوند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد