آموزش طراحی سایت

0

آموزش طراحی سایت یکی از پیش‌نیازهای افرادی است که قصد دارند برای کسب‌وکار خود یک وب‌سایت طراحی کنند. وب‌سایت به بخش جدایی ناپذیری از انواع کسب‌وکارها تبدیل شده است و اهمیت آن در شناخته شدن برند و افزایش فروش را نمی‌توان انکار کرد. فراموش نکنید که امروزه بیشتر مشتریان انتظار دارند به راحتی وب‌سایت یک شرکت را در اینترنت پیدا کنند. فرقی ندارد که هدف شما از ایجاد وب‌سایت افزایش فروش یا شناخته شدن باشد، داشتن یک وب‌سایت امری حیاتی برای کسب‌وکار شما است.

قبل از شروع باید به این فکر کنید که هدف شما از ایجاد وب‌سایت چیست و چه دسته از افرادی مخاطب شما هستند. پس از آن باید مراحل آموزش طراحی سایت را یک به یک طی کنید تا بتوانید وب‌سایتی مناسب برای خود ایجاد کنید. اما قبل از هر چیزی باید بدانید که به چیزهایی برای طراحی سایت نیاز دارید. در این مطلب قصد داریم مواردی را که برای آموزش طراحی سایت به آن نیاز دارید ارائه دهیم.

به چه مواردی برای آموزش طراحی سایت نیاز دارید؟

برای شروع طراحی سایت به این موارد نیاز دارید:

  1. نام دامنه و هاست
  2. یک پلتفرم طراحی سایت
  3. لوگو
  4. عکس‌های باکیفیت
  5. محتوا
  6. گوگل آنالیتیکس

 

  • نام دامنه و هاست

نام دامنه (به انگلیسی domain) اولین چیزی است که برای طراحی سایت به آن نیاز دارید. نام دامنه آدرس دیجیتالی است که شما و مخاطبانتان را به هم مرتبط میک‌ند. هر دامنه منحصر به فرد و اختصاصی است و پس از اینکه شما نام دامنه‌ای را انتخاب کنید، شخص دیگری نمی‌تواند نامی مشابه شما انتخاب کند. پس از انتخاب دامنه باید بررسی کنید که آیا دامنه مورد نظر شما در دسترس است یا خیر. شرکت‌های زیادی در اینترنت خدمات مربوط به دامنه و هاست ارائه می‌دهند. بدین ترتیب خرید دامنه و هاست کار آسانی است.

هاست نیز فضای ذخیره‌سازی مود نیاز وب‌سایت شما را فراهم می‌کند. هر زمانی که فردی نام دامنه شما را در یک مرورگر جستجو کند، مرورگر محتوای وب‌سایتتان را از هاست نمایش می‌دهد. هاست شما بستگی به تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایتتان دارد. هرچه تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش پیدا کنند، نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتری در هاست دارید. ۴ نوع هاست وجود دارد:

  • هاست مشترک
  • هاست VPS
  • هاست اختصاصی
  • هاست ابری
  • پلتفرم طراحی سایت

آموزش طراحی سایت : پس از انتخاب نام دامنه و هاست، باید یک پلتفرم برای طراحی سایت خود انتخاب کنید. خوشبختانه پلتفرم‌ها طراحی سایت با اراپه قالب‌های آماده توانسته‌اند کار طراحی سایت را برای همه ساده کنند. برخی از این پلتفرم‌ها عبارتند از: وردپرس، اسکوئراسپیس، ویکس و ویبی. در میان این پلتفرم‌ها وردپرس رایگان است و محبوبیت زیادی دارد.

  • لوگو

وجود لوگو کمک زیادی به زیباتر و حرفهایتر شدن وب‌سایت شما می‌کند. شما می‌توانید بسته به وضعیت و بودجه مالی خود به دو روش لوگو طراحی کنید:

  • یک طراح استخدام کنید: طراح‌های با ذوق و خلاقیت خود، و با در نظر گرفتن نکات ریز و ظریف می‌توانند لوگویی مناسب برای سایت شما طراحی کنند. البته این گزینه کمی هزینه‌بر است و استفاده از آن به میزان بودجه مالی شما بستگی دارد.
  • استفاده از یک نرم‌افزار لوگوساز: شما می‌توانید از این نرم‌افزارها استفاده کنید و برای سایت خود در عرض یک دقیقه لوگو طراحی کنید. اما مطمئنا خلاقیت و ظرافت کار یک طراح در این نرم‌افزارها وجود ندارد.
  • انتخاب عکس‌های باکیفیت

این قسمت از آموزش طراحی سایت، اهمیت زیادی در حرفه‌ای شدن سایت شما دارد. عکس‌ها یکی از رازهای مهم موفقیت وب‌سایت شما هستند و شما باید توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشید. فراموش نکنید که استفاده از عکس‌های باکیفیت و منحصربه‌فرد می‌تواند سایتت شما را ۱۰۰ برابر جذاب‌تر کند. برای انتخاب عکس می‌توانید خودتان عکاسی کنید و یا به سایت‌های ارائه کننده عکس مانند unsplash.com و ۵۰۰px.com مراجعه کنید. این سایت‌ها هزاران عکس باکیفیت را در رابطه با موضوعات متنوع و به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای زیباتر کردن عکس‌های وب‌سایت‌تان می‌توانید از نرم‌افزارهای ویرایش عکس نیز استفاده کنید. تمام عکس‌ها باید قبلا از بارگذاری در سایت ویرایش شوند. نرم‌افزاری که بتوانید در آن سایز تصویر را اصلاح کنید و درصورت نیاز روی آن متنی را وارد کنید، یکی از لازمه‌های وب‌سایت شما است.

  • محتوا

وب‌سایت بدون داشتن محتوا هرگز کامل نمی‌شود. محتوای خوب باعث تمایز سایت شما از سایت‌های دیگر می‌شود. در حقیقت موفقیت یک سایت را می‌توان با محتوای خوب و با ارزش آن تضمین کرد. محتوا می‌تواند شامل متن، پیام صوتی، ویدئو و هر شکل بصری شود. یکی از مهمترین ویژگی‌های محتوای خوب، منحصربه‌فرد بودن و کپی نبودن آن است. در اینجا میتوانیم ۶ دلیل مهم در زمینه اهمیت محتوای خوب ارائه کنیم. این دلایل عبارتند از:

  • محتوای خوب برای بازدیدکنندگان ارزش ایجاد می‌کند.
  • محتوای خوب باعث بالا رفتن بازدید از وب‌سایت می‌شود.
  • محتوای خوب طول عمر بیشتری دارد و از رده خارج نمی‌شود.
  • بازدیدکنندگان به احتمال بیشتری محتوای خوب را به اشتراک می‌گذارند.
  • محتوای خوب باعث بهینه‌سازی سئوی وب‌سایت شما می‌شود.
  • محتوای خوب باعث ایجاد تمایز میان وب‌سایت شما دیگران می‌شود.

 

  • گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس ابزاری مهم برای تحلیل سایت است و به مدیریت سایت اطلاعات بسیار با ارزشی در مورد ترافیک سایت ارائه می‌کند. این برنامه به شما کمک می‌کند تا ببینید که بازدیدکنندگان از چه طریقی بیشتر جذب وب‌سایت شما می‌شوند و چه مطالبی برای آنها جذاب‌تر است. برای مثال، گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا دریابید که چه صفحاتی بیشتر مورد بازدید قرار می‌گیرند و سپس ویژگی صفحه مورد نظر را با دیگر صفحات مقایسه کنید و در نهایت دیگر صفحات سایت را نیز بر آن اساس بهینه کنید.

سخن آخر

آموزش طراحی سایت یکی از لازمه‌ها برای شروع طراحی سایت است. مطمئناً بدون بررسی، تحقیق و دریافت آموزش طراحی سایت، شما قادر به طراحی سایت حرفه‌ای و بی‌عیب و نقص نخواهید بود. شناخت پیش‌نیازهای طراحی سایت باعث می‌شود بدانید به یادگیری چه مواردی برای طراحی سایت نیاز دارید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد