قیمت ورق ام دی اف ملامینه

0

در این متن با اطلاعات کاربردی فنی و قیمت ورق ام دی اف ملامینه مطلع شوید. قیمت ورق ام دی اف ملامینه یکی از برتری های این ورق ها نسبت به چوب است.

قیمت ورق ام دی اف ملامینه

قیمت ورق ام دی اف ملامینه و دیگر انواع این ورق ها یکی از امتیازات ویژه این نوع فرآورده های چوبی نسبت به چوب خالص است. همچنین نسبت به برخی دیگر از فیبر بوردها قابلیت های کاربردی تر بسیار مناسبی دارند. به هنگام خرید این ورق ها تهیه ی ورق ام دی اف ارزان قیمت برای استفاده کنندگان عمده ی این ورق ها و مصرف کنندگان خانگی اهمیت بسیار زیادی دارد.

درباره ورق های ام دی اف بیشتر بدانید.

ورق های ام دی اف ( MDF ) که مخفی است برای Medium density fiberboard جزئی پر کاربرد می باشد، از فرآورده های چوبی. این گونه از تخته فیبر ها به روش خشک تولید می شوند. با روکش کردن این ورق ها، این تخته ها، زیبایی و جلوه خاصی پیدا میکند، از حالت خام خارج شده و قابل استفاده تر می شوند. این ورق ها کاربردهای گسترده ای همچون استفاده در دکوراسیون داخلی، کابینت، درب و پنجره ، مبلمان، کفپوش و دیوارپوش، غرفه های نمایشگاهی و … دارند.

مزایا و معایب استفاده از ورق های ام دی اف چیست؟

ورق های ام دی اف دارای دامنه چگالی یا دانسیته بسیار وسیعی هستند. گوناگونی ضخامت و ابعاد این ورق ها امکان سنباده زنی، ابزار کاری و ماشینکاری زیادی به کاربران می دهد. ورق های ام دی اف دارای سطوح صاف و متراکم هستند و قابلیت شکل پذیری و لبه های صاف هستند. با روسازی این ورق ها در طرح ها و جنس های مختلف ویژگی و جذابیت آنها چند برابر می شود.

این ورق ها راحت تمیز می شوند و زیبایی ظاهری جالب، ابعاد پایدار و مقاومت در برابر فشرده شدن دارند. قیمت ورق ام دی اف ملامینه و دیگر انواع این ورق ها برای قشر های مختلف جامعه بسیار مناسب است.

ورق های ام دی اف معایبی نیز دارند که ازین دسته می توان به خرابی در صورت خراشیده شدن و نفوذ آب اشاره کرد. برخی مدل های این ورق ها در برابر حرارت و گرما حساسیت بسیار زیادی دارند. به دلیل نرمی بافت های این ورق های فیبری امکان گشاد شدن سوراخ پیچ ها و دفرمه شدن این ورق ها، در صورت عدم استفاده از ام دی اف سازگار با هر محیط وجود دارد. قیمت جدید ورق ام دی اف ملامینه از نئوپان و برخی دیگر از مدل های فیبرها، بالاتر است که ممکن است برای برخی تولیدی ها و مصرف کنندگان زیاد به نظر برسد.

درباره ام دی اف با روکش ملامینه و کاربردهای آن بدانید.

پرکاربردترین روکش ورق های MDF در بین روکش های چوبی طبیعی و مصنوعی روکش های ملامینه یا LPM است. این مدل روکش ها از آغشتن کاغذهای تزئینی به چسب ملامین فرمالدئید (MF) تولید می شوند و به همین دلیل بدون نیاز به چسب کاری مجدد بر روی تخته های ام دی اف نصب می گردند. تولید دامنه وسیعی از روکش های تزئینی با این روش انجام می شود.

این روکش ها با ۲ روش باستیل کوتاه و روکش کاری پیوسته (روکش به ‌صورت رول با پرس پیوسته) انجام می شوند. قیمت ورق ام دی اف ملامینه بسیار مناسب است و به همین دلیل این مدل، بسیار پر کاربرد است و بیشتر کارخانجات ام دی اف به دلیل سودآوری این ورق ها، خط تولید مخصوص به آن را فعال کرده و به تولید آنها می پردازند.

در روش ملامینه کردن تنوع ام دی اف تولیدی نیز بالا می رود. با استفاده از سنباده ۰۲۱- ۰۰۱ Grit سطح ورق ها و تخته ها را سنباده زنی و صاف و عاری از هر گونه معایب سمباده کاری می کنند تا عمل چسباندن روکش ها انجام شود. همچنین باید ۲ طرف ورق با گرمای یکسان روکش شوند تا از تاب برداشتن آن ها جلوگیری شود.

این روکش ها تحت شرایط ۱۶۰ تا ۲۰۰ درجه سانتیگراد و فشار پرس ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلو نیوتن بر متر مربع و زمان ۴۰ تا ۶۰ ثانیه و درصد رطوبت ۶ تا ۹ درصد انجام می شوند. بعد از چسباندن روکش ها، ورق ام دی اف را روی سطح خنک و صاف قرار می دهند تا دمای آن ها پایین بیاید و به ۵۰ درجه سانتیگراد برسد. روکش های ملامینه دارای ضخامتی معمولا بین ۲۵ و ۳۵ میلیمتر اند و حدودا ۵۰ درصد ضخامت این ورق ها را چسب ملامین فرمالدئید تشکیل می دهد. قیمت ورق ام دی اف ملامینه نشانگر کیفیت و کارایی این نوع از MDF است.

بازه قیمت ورق ام دی اف ملامینه

با توجه به ویژگی های مختلف مانند مقاومت در برابر حرارت، آتش سوزی، قارچ ها، حشرات و انتشار کم فرمالدئید و مدل و طرح های تزئینی استفاده شده بر روی ورق ها، قیمت ورق ام دی اف ملامینه متفاوت است. قیمت ورق ام دی اف ملامینه معمولا در حال حاضر ( زمستان سال ۱۳۹۷ ) تقریبا بین ۴۴۰ هزار تومان و ۵۵۰ هزار تومان خواهد بود.

شما می توانید در هر زمان در سایت ما با مشاوره با کارشناسان از قیمت ورق ام دی اف ملامینه و انواع ورق ام دی اف ارزان قیمت مطلع و بهره مند شوید و با کمک راهنمای خرید به صورت اقساطی خرید کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک قیمت ورق ام دی اف ملامینه مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد