آموزش ساخت کابینت آشپزخانه

0

یکی از رایج ترین خدمات برای آشپزخانه ها ساخت کابینت آشپزخانه می باشد. ساخت کابینت آشپزخانه راه های مختلفی دارد که در این مقاله به آموزش آنها می پردازیم.

ساخت کابینت آشپزخانه و آموزش ساخت آن

یکی از نیاز های مهم هر آشپزخانه ای با ساخت کابینت آشپزخانه فراهم می شود. طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه تنوع بسیار زیادی دارد. استفاده از متریال های متفاوتی مانند چوب، MDF، سنگ گرانیت یا مرمر،های گلاس، وینیل و شیشه ها و فلز هر کدامشان مزایا، معایب و قیمت های متفاوتی دارند. کابینت های های گلاس و انواعی که روکش چرم دارند از جدیدترین مدل های ساخته شده می باشند.

آموزش ساخت کابینت آشپزخانه

از گذشته تا به امروز طبقه های چوبی و سنگی در منازل و محیط های کار برای استفاده از فضا وجود داشته اند. امروزه به علت محدودیت و قیمت بالای چوب های ماسیو موادی مانند تخته خرده چوب و تخته فیبر یا همان ام دی اف ها و انواع پنل ها با روکش های مصنوعی و طبیعی مورد توجه واقع شده اند. در ادامه قصد داریم راهنمای گام به گام ساخت کابینت آشپزخانه و راهکار کامل ساخت کابینت آشپزخانه را برای شما عزیزان شرح دهیم. مراحل ساخت کابینت عبارتند از:

  1. طرح اولیه یا پیش طرح
  2. اندازه برداری به جهت اجرای طراحی و ساخت به طور دقیق
  3. طراحی
  4. انتخاب نوع متریال مصرفی
  5. محسبات مربوط به برشکاری
  6. انجام برش کاری
  7. عملیات لبه چسبانی
  8. شیار زدن
  9. سوراخ زنی
  10. مونتاژ کاری و حمل و نقل کابینت ها

پیش طرح

پیش طرح برای ایجاد صحنه ای از طرح نهایی در ذهن مشتری می باشد به طوری که بتوان توضیحات را برای مشتری بیان کرد و سلیقه و نیاز های او را روی طرح اصلی پیاده کرد.

اندازه برداری به جهت اجرای طراحی و ساخت دقیق

در این مرحله باید به آشپزخانه مورد نظر رفته و محل هایی که کابینت در آنجا قرار می گیرد معین شود و اندازه گیری شوند. برای تعین محل گاز باید به نوع آن که صفحه ای یا معمولی است دقت کرد. اگر صفحه ای باشد به اندازه آن زیر کار کابینت ساخته می شود اگر معمولی باشد جای آن را خالی می گذاریم. همچنین برای یخچال، ظرفشویی و لباسشویی هم فضای خالی در نظر می گیریم.

طراحی

در این مرحله با توجه به اندازه های گرفته شده به صورت دستی یا کامپیوتری طراحی انجام می شود. در مرحله طراحی باید به مواردی مانند طرح کابینت، رنگ آشپزخانه، نور پرده، میز و صندلی و … توجه کنیم. یکی از نکات مهم در طراحی توجه به مثلث دستیابی آشپزخانه می باشد که اضلاع آن یخچال، سینک و اجاق گاز است ارتباط اینها بسیار مهم می باشد.

انتخاب نوع متریال مصرفی

معمولا برای ساخت بدنه های کابینت ها از پنل های لایه  ای، ام دی اف با انواع روکش، فرمیکا و … استفاده می کنند و برای صفحه رویه کابینت ها از پانل هایی با ضخامت بیشتر و روکش فرمیکا که مقاوم است استفاده می کنند.

محاسبه برشکاری

در این مرحله باید اندازه برش ها با ضخامت های مشترک مشخص شوند. کابینت های زمینی عمق معادل ۴۵ سانت و صفحات رویه کابینت ۵۰ سانت می باشد.

اجرای برشکاری

برش در های نما و طبقه های داخلی کابینت بعد از نصب آنها انجام می شود. در برشکاری تخته ها باید مواردی همچون ضخامت پی وی سی و عیب هایی مانند خش خوردگی سطح ها مورد توجه قرار گیرند.

لبه چسبانی

در این مرحله برای زیبایی و محافظت از لبه ها در برابر ضربه و نفوذ آب استفاده می کنند. لبه چسبانی می تواند به صورت دستی یا ماشینی و از جنس چوب یا پی وی سی باشند. سپس بقیه مراحل طی می شوند. شما عزیزان برای دیدن نمونه کار ها می توانید به سایت مراجعه کنید و پس از دیدن عکس ها برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت ها با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و از خدمات ساخت و نصب انواع کابینت بهره ببرید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک آموزش ساخت کابینت آشپزخانه مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد