ساخت در چوبی

0

ساخت در چوبی باید طبق اصول و روش خاص خود صورت گیرد بنابراین داشتن اطلاعات کافی و لازم برای ساخت در چوبی بسیار لازم و ضروری می باشد.

اطلاعات لازم برای ساخت در چوبی

چوب یکی از زیباترین و در عین حال قدیمی ترین متریال هایی است که از گذشته تاکنون برای ساخت انواع در و پنجره از آن استفاده می شده است. در این مقاله ما می خواهیم به توضیحاتی در مورد ساخت در چوبی بپردازیم و به شما کمک کنیم که اطلاعات لازم برای ساخت در چوبی را به دست آورید.

ساخت در چوبی

استفاده از درب چوبی از زمان گذشته تاکنون مرسوم بوده است زیرا این نوع در را می‌توان در فضاهای متعددی مورد استفاده قرار داد، در حالی که زیبایی بسیار خاصی دارد. این در حالی است که در چوبی علاوه بر زیبایی که دارد استحکام و قوام بالایی نیز دارد که این عوامل موجب محبوبیت این محصول شده است.

توجه داشته باشید که درب های چوبی کاملا از چوب ساخته شده اند که معمولا چوب راش، و چوب چنار و چوب گردو پرکاربردترین انواع چوب در ساخت درب چوبی می باشد. البته اگر به دنبال خرید درب چوبی ارزان قیمت باشید می توانید از درهای چوبی که از چوب های نرم ساخته شده است استفاده کنید، که چوب های نرم به چوبی گفته می‌شد که از درختان مخروطی شکل یا سوزنی برگ از جمله سرو، صنوبر، ارس، کاج و سرو کوهی ساخته شده است.

فرایند ساخت در چوبی چیست؟

اگر شما هم به آموزش ساخت در چوبی نیاز دارید توجه داشته باشید که برای ساخت در چوبی ابتدا باید چوب مورد نظر در اندازه های مورد نیاز قطع شود و پس از رنده کاری آن، چوب ها ابزار زده شوند و سپس آن را در هم غلاف کنید. توجه داشته باشید که چارچوب در باید به ابعاد ۱۰ سانتی متر، پهنای ۷ سانتیمتر، ضخامت ۴ سانتی متر و عرض ۹۰ سانتی متر باشد و سپس با استفاده از اتصال کام و زبانه به یکدیگر چسبیده شود.

جای قفل در، پس از کامل شدن چارچوب اولیه در اندازه تقریبی ۵ سانتیمتر از لبه مشخص می شود. در این مرحله یک طرف چهارچوب را به چسب آغشته می کنند و یک تخته چوبی که به عنوان روکش عمل می‌کند روی آن قرار می گیرد و میخ کوبیده می شود و سپس چارچوب برگردانده شده و داخل آن که یک قاب توخالی است با استفاده از کارتون های مشبک پر می شود.

در مرحله آخر در زیر دستگاه پرس قرار می گیرد و پس از گذشت ۱۵ دقیقه روکش ها و چهارچوب کاملا پرس می شوند. درب از دستگاه خارج می شود و توسط اره برقی اضافات روکش ها بریده می شود.

چرا از چوب خشک در ساخت در چوبی استفاده می شود؟

توجه داشته باشید نکته بسیار مهمی که در ساخت درب چوبی باید به آن دقت شود که معمولا در راهنمای ساخت در چوبی در همه جا نیز، بیان می شود، استفاده از چوب خشک می باشد. حال ممکن است برای شما هم سوال پیش بیاید که چرا باید از چوب خشک در تولید درب چوبی استفاده شود؟

توجه داشته باشید استفاده از این نوع چوب افزایش و مقاومت درب را در مقابل آفات و حشرات و همچنین پوسیدگی بالا می برد. از طرفی تغییر شرایط آب و هوایی نیز به راحتی نمی تواند بر روی درب چوبی تاثیر بگذارد.

هوچنین افزایش مقاومت در اتصالات، کاهش وزن چوب، افزایش کیفیت رنگ پذیری، افزایش قابلیت ابزار خوری و کاهش احتمال ترک خوردگی چوب از دیگر مزایای استفاده از چوب خشک در ساخت در چوبی می باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک ساخت در چوبی  مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد