۱۰ ترند دکوراسیون خانه در سال ۲۰۱۹

0

۱۰ ترند دکوراسیون خانه در سال ۲۰۱۹

۱۰ ترند دکوراسیون خانه در سال ۲۰۱۹ : هر علاقه‌مندی به طراحی می‌داند که مبلمان همانقدر که می‌تواند دکوراسیون را عالی و جذاب کند، می‌تواند آن را از چشم بیاندازد. بنابراین انتخاب تکه‌های درست مبلمان از مبل و کاناپه گرفته تا چراغ و اشیاء دکوری رمز موفقیت است. فرقی هم ندارد که این تکه‌ها، مبلمانی مرسوم و همیشگی هستند یا مد روز و یا بومی و مخصوص به فرهنگ و منطقه خودتان؛ به هر حال هر کدامشان به تنهایی باید جدی گرفته شوند. حالا در ابتدای سال نو میلادی یک راهنمای جمع و جور برایتان آماده کردیم تا از ترندهای دکوراسیون داخلی سال ۲۰۱۹ سر دربیاورید.

با خواندن این راهنما می‌توانید برای تغییر دکوراسیون نوروز و سال جدید خودمان هم برنامه‌ریزی کنید تا سال ۹۸ را همگام با مد جهان پیش روید. در این راهنما نظرات بهترین سلیقه‌سازان، طراحان و صنایع را گرد آورده‌ایم. از طراحی‌های صورتی و قرمز گرفته تا سبک‌های تک و دست‌ساز، این‌ها ترندهای مبلمانی هستند که باید به خاطر بسپارید.

۱.طیف رنگ قرمز و صورتی

مگان وکر، پایه‌گذار کلاث اند کامپنی (Cloth & Company) که یک شرکت مطرح در زمینه تولید مبلمان دست‌ساز است، توقع دارد رنگ صورتی همچنان زیاد در مبلمان دیده شود. با درنظر گرفتن این موضوع، انتظار داریم از رنگ‌های مکمل طیف صورتی و قرمز نیز زیاد استفاده شوند، مخصوصا سبز زیتونی، سرخ تیره و آبی پررنگ.

راب رویر، مدیرعامل اینتریر دیفاین (Interior Define) که به تولید مبلمان شخصی‌سازی شده می‌پردازد، هم طیف رنگی قرمز و صورتی را طیف رنگی جدیدی می‌داند که با رنگ‌های خنثی ترکیب خواهند شد. این طیف برای محیط‌های آرامش‌بخش با خاکستری و سایر رنگ‌های خنثی هماهنگ می‌شوند. همچنین می‌توان آن را با رنگ‌های برجسته‌ای مثل آبی تیره، سبز جنگلی (سبزی کدر بین فیروزه‌ای و سبز خالص) یا زرد ترکیب کرد. این ترکیب به رنگ‌های برجسته طیف قرمز اجازه می‌دهد که قهرمان دکوراسیون باشند و پرقدرت به نظر برسند.

ده ترند دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۱۹

۲.تخت‌های دنج و راحت

۱۰ ترند دکوراسیون خانه در سال ۲۰۱۹ : تا چند سال پیش مخمل را پارچه‌ای قدیمی و کسل‌کننده می‌دانستند که برای لوازم خانه چندان مناسب نبود. اما حالا دید طراحان به مخمل تغییر کرده است و به عنوان پارچه‌ای مجلل اما غیررسمی و راحت استفاده می‌شود. این پارچه‌ چندکاره از همین الان توجه زیادی به خودش جلب کرده است و بسیاری از طراحان را به این باور رسانده که دکور مخملی یکی از ترندهای سال ۲۰۱۹ می‌شود.

جوی مویلر، طراح داخلی معتقد است تخت‌های مخملی برای انسان انقدر راحت هستند که رحم مادر برای جنین! روزانه اتفاقات زیادی در دنیا می‌افتد و ما دلمان می‌خواهد وقتی می‌خوابیم یا استراحت می‌کنیم احساس امنیت کنیم و مورد حفاظت باشیم، بسیاری از تخت‌ها که با پارچه‌های راحت مثل مخمل روکش می‌شوند به آغوشی گرم‌ونرم می‌ماند که این احساس امنیت را فراهم می‌کنند.

۳.طرح‌های هندسی و گل‌گلی

۱۰ ترند دکوراسیون خانه در سال ۲۰۱۹ : طرح‌های گل‌گلی هر از چندگاهی مد و دوباره در مبلمان و دکوراسیون دیده می‌شوند. اگرچه امسال طرح گل‌گلی را به صورتی تازه می‌بینیم. طراحان دکور توقع دارند امسال طرح‌های اغراق شده و رنگ‌های متضاد را در طرح‌های دکور ببینند. به همین دلیل انتظار می‌رود در کنار طرح‌های گل‌گلی اشکال هندسی با این تضاد در رنگ و طرح هم امسال خیلی روی بورس باشند.

میشل اسمیت بوید، طراح داخلی می‌گوید: «در حال حاضر من غرق در طرح‌های هندسی برای طراحی‌های سال جدید هستم. ما از تکرارها و قوانین سفت و سخت در دکوراسیون عبور کرده‌ایم و امسال بیشتر به سمت طرح‌های آزادانه، بی‌قواره و ناهمگون می‌رویم.»

۴.مصالح طبیعی

۱۰ ترند دکوراسیون خانه در سال ۲۰۱۹ : علاقه‌ انسان به مصالح طبیعی و بافتی که به لحاظ بصری به فضای داخلی اضافه می‌کنند، پایان پذیر نیست. بوید معتقد است اگر از سنگ‌های طبیعی، کوارتزیت و حتی تراتزو استفاده‌های نامعمول شود، تجملی و کاربردی بودن را طوری با هم ترکیب می‌کند که تجمل رضایت‌بخش‌تر شود.

۵.طرح‌های منحنی

سال آینده، به فرم‌های منحنی خوش‌آمد بگویید چرا که فرم‌های دایره‌ای شکل مبلمان دهه‌ ۱۹۷۰ دوباره قدرت می‌گیرند. خطوط، اشکال و گوشه‌های گرد، نرم و سیال را در میزها و فرش‌ها دیده‌ایم اما امسال این طرح را بیشتر در کاناپه و صندلی هم خواهیم دید. ان هپفر طراح داخلی معتقد است صندلی‌ها با پشتی‌های منحنی راه حلی شیک برای آوردن ترند منحنی به خانه‌تان هستند.

۶.استفاده‌های ابداعی از فلز

در سال نو از فلزات استفاده‌های جالب‌تری خواهد شد و از همیشه محبوب‌تر می‌شوند، البته بدون حضور رزگلد که طلایی خاصی با ته‌مایه صورتی است. استیل ضدلک و نیکل پولیش شده رزگلد از دکوراسیون خانه‌ها خداحافظی می‌کند و در عوض طلا، برنج و فلزات تیره به صورت شبکه‌ای و طرح‌دار یا یک حجم منسجم بیشتر دیده می‌شوند. جوی مویلر طراح داخلی می‌گوید: «فلزات قطعا جذاب‌تر از قبل می‌شوند و در اشیاء دکوراتیو مانند مجسمه‌ها، گلدان‌ها و قاب‌‌های تزئینی از آن‌ها استفاده می‌شود.»

۷.تکه‌های دست‌ساز و معمول

مدیر خلاقیت شرکت جوی می‌گوید: «ترندی که من در مبلمان می‌بینم حرکت به سمت تکه‌های دست‌ساز و معمول است. مردم دوست دارند بدانند مبلمانشان از کجا آمده. می‌خواهند بدانند چه کسی آن را ساخته و چه فرآیندی طی شده. شرکت‌هایی که مبلمان دست‌ساز را با طراحی مدرن به زندگی امروز می‌آورند در سال جدید پرمخاطب‌تر خواهند بود.»

۸.جزئیات کوچک

«خدا در جزئیات است!» این جمله که معمار و طراح برجسته قرن بیستم “میس ون در روهه” نیم قرن پیش مطرح کرد، امروزه به یک ضرب المثل در طراحی تبدیل شده است که نشان از اهمیت توجه به جزئیات دارد. در سال ۲۰۱۹ بار دیگر جزئیات در طراحی مبلمان و دکوراسیون مورد توجه قرار می‌گیرند. برای مثال جزئیات کوچک در روکش کردن تاثیری بزرگ در طراحی دارد. درزها می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. رابر رویر باور دارد که استفاده از هرکدام از درزهای متضاد با رنگ پارچه، دوخت‌های متضاد با رنگ پارچه و درزهای چین‌دار جداگانه یگانگی و درجه‌ای از ارزش بصری خلق می‌کند.

۹.سنگ طبیعی با خطوط مدرن

۱۰ ترند دکوراسیون خانه در سال ۲۰۱۹ : جاستین مک‌فی طراح داخلی می‌گوید: «علاقه فعلی من به هرچیزی است که از سنگ طبیعی ساخته شده باشد؛ آن هم با خطوط مستقیم، تیز و صریح مدرن. من عاشق میز ناهار خوری‌ای هستم که از مرمر کلکت ساخته شده و با صندلی‌های سبک‌وزن ترکیب شده باشد. این ترکیب تعادل را در وزن بصری اتاق ناهارخوری ایجاد می‌کند. برای این میز یک صندلی‌ کلاسیک با چوب خیزران سبک‌وزن ترکیبی را به وجود می‌آورد که شیک و مدرن و در عین حال غیررسمی و باحال به نظر می‌رسد.»

۱۰.عتیقه‌جات

۱۰ ترند دکوراسیون خانه در سال ۲۰۱۹ : دوره‌ طراحی معاصر در حالی گذشته که عتیقه‌جات برای طراحی آینده سر تکان می‌دهند و آماده‌ی وارد شدن به دکور خانه‌ها هستند. مردم می‌خواهند اتاق‌هایشان روح و شخصیت داشته باشد و داستانی تعریف کند. دوست دارند از لوازم خانه‌شان عمری گذشته باشد و میراث خانواده‌ای قدیمی باشد.

مبلمان عتیقه سال‌ها در خانه‌ای زندگی کرده‌اند و حالا به خانه‌ای جدید منتقل شده‌اند و داشتن همین پیشینه تاریخی جذابشان می‌کند. چچه بارفیلد پیش بینی می‌کند سایت‌های معرکه‌ای که در زمینه فروش مبلمان دست دوم و عتیقه در جهان به راه افتاده‌اند استفاده از این نوع مبلمان را گسترده و راحت‌تر خواهند کرد.

علاوه بر همه‌ی موارد بالا پیش‌بینی می‌شود در دکوراسیون امسال به طبیعت بیشتر اهمیت داده شود. دکوراسیون‌های جدیدی که اثر بدی روی منابع طبیعی و گیاهان نمی‌گذارند بیشتر مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرند. استفاده‌ مجدد از مصالحی مانند مرمر یا ساخت دیوارهای گیاهی برای دکوراسیون از راه‌هایی هستند که می‌توان در عین زیبایی از محیط زیست هم حفاظت کرد. پس به یادتان داشته باشید برای حرکت در مسیر مد هرچه که از این به بعد به خانه‌تان می‌آورید باید تاحد ممکن کمترین تاثیر را روی محیط زیست بگذارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد