۱۰ مشکل طراحی دکوراسیون که با دو جمله حل می‌شوند!

0

۱۰ که با دو جمله حل می‌شوند!

۱۰ مشکل طراحی دکوراسیون که با دو جمله حل می‌شوند! همه ما دوست داریم فضایی که در آن زندگی می‌کنیم چنان دکور شده باشد که هم در آن احساس آسایش کنیم و هم به زیبایی آن ببالیم. برای زیبا و دلچسب کردن خانه خیلی کارها را دوست داریم انجام دهیم اما چگونگی آن را نمی دانیم و انجامش برایمان سخت است. گاهی هم نگران نتایج این کار هستیم. برای مثال دوست داریم یک گالری بزرگ بر روی یکی از دیوارها داشته باشیم یا  نورپردازی‌ خانه مان کمی هنرمندانه‌تر باشد.

اما سؤال اینجاست که چگونه این کارها را انجام دهیم؟ اما باور کنید که  حل بسیاری از مشکلات طراحی دکوراسیون از آنچه فکر می‌کنید هم آسان‌تر است. تنها چند دقیقه با ما همراه باشید و نکاتی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد را امتحان کنید تا از تغییر جالب توجهی که در دکوراسیون داخلی منزل خود خلق کرده‌اید شگفت‌زده شوید.

چگونه یک گالری بر روی دیوار بسازیم؟

برای ساخت گالری نیاز نیست تمام قاب عکس‌ها یک شکل باشند تنها کافیست از قاب عکس‌هایی با سبک متفاوت (برای مثال یک قاب عکس دایره‌ای در میان قاب عکس‌های مربع و مستطیلی یا یک قاب عکس بسیار بزرگتر از سایر قاب عکس‌ها) برای ایجاد نقطه کانونی در میان گالری استفاده کنید. با این روش به‌آسانی بسیاری از نقص‌های کار را کم‌رنگ خواهید کرد. این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

چگونه فضای نشیمن یا اتاق خواب را بزرگ‌تر جلوه دهیم؟

۱۰ مشکل طراحی دکوراسیون که با دو جمله حل می‌شوند! مبلمانی با رنگ‌های روشن انتخاب کنید و از نورپردازی و نور طبیعی برای روشنایی بیشتر محیط کمک بگیرید. همچنین دقت کنید که فرشی که در اتاق نشیمن یا اتاق خواب پهن می‌کنید بزرگ نباشد و فاصله قابل توجهی از دیوارها داشته باشد. برای جزئیات بیشتر بهاین مطلب رجوع کنید.

برای فضای ناهارخوری چه فرشی انتخاب کنیم؟

فرشی که انتخاب می‌کنید باید ۱۸۰ سانتی‌متر (حدود ۶ فوت) از طول و عرض میز ناهارخوری بزرگ‌تر باشد. جنس فرش را نیز از الیاف پشمی انتخاب کنید تا نظافت آسان‌تری داشته باشد.

چگونه قفسه‌های کتاب را تزئین کنیم؟

کتاب‌های خود را منظم و بدون فاصله در کنار یکدیگر بچینید و در قفسه‌هایی میان آنها از لوازم هنری نظیر مجسمه یا قاب عکس استفاده کنید. چگونگی این کار را دراین مطلب بخوانید.

چگونه یک میز جلو مبلی را تزئین کنیم؟

از کتاب، گل و جعبه‌های شکیل و لوکس برای زیبایی سطح میزهای جلو مبلی استفاده کنید. همچنین تلاش کنید تا میان لوازم قدیمی و جدید، سخت و نرم، و لوکس و معمولی یک تعادل ایجاد کنید تا زیبایی سطح میز بیشتر به چشم آید. جزئیات بیشتر دراین مطلب قابل خواندن است.

پرده پنجره‌ها چه اندازه‌ای باید داشته باشند؟

اتاق‌های کوچک معمولاً از پنجره‌های کوچکی هم برخوردارند. در این مواقع بهتر است عرض پرده را حدود ۲ تا ۲.۵ برابر عرض پنجره انتخاب کنید. همچنین برای بزرگ‌تر جلوه دادن اتاق نیز بهتر است پرده از بالا به سقف و از پایین به کف نزدیک شود. راجع به پرده پنجره ها بیشتر بدانید.

چگونه دکوراسیون یک آشپزخانه کوچک را طراحی کنم؟

علاوه بر نورپردازی کلی برای روشنایی، از نور موضعی در بالای اوپن و نور مخفی در زیر کابینت‌های بالا نیز استفاده کنید. همچنین برای جذابیت بیشتر آشپزخانه کوچک می‌توانید از رنگ‌های طبیعی نظیر سبز، آبی و قرمز نیز بهره گیرید. این مطلب نکات  بیشتری دراین خصوص را به شما یادآوری می‌کند.

چگونه اتاق خواب را نورپردازی کنیم؟

لوسترها هرقدر هم که کوچک باشند باز هم ممکن است در اتاق‌های کوچک، بزرگ جلوه کنند و پایین‌تر از حد معمول قرار گیرند؛ بنابراین به‌جای لامپ‌های رشته‌ای قدیمی، از لامپ‌های کم وات سقفی استفاده کنید. همچنین قرار دادن یک آباژور در کنار تخت نیز بیش از آنکه جنبه تزئینی داشته باشد حالتی کاربردی خواهد داشت.در این مطلب بیشتر راجع به نورپردازی بخوانید.

چگونه لوستری با اندازه مناسب انتخاب کنیم؟

۱۰ مشکل طراحی دکوراسیون که با دو جمله حل می‌شوند! طول و عرض اتاق را برحسب فوت اندازه بگیرید با هم جمع کنید (هر فوت معادل ۳۰ سانتیمتر) حاصل این جمع (با یکای اینچ) بهترین قطر لوستر برای اتاق شماست. برای مثال حاصل جمع ابعاد اتاقی با ۳ متر طول (۱۰ فوت) و ۳.۵ متر عرض (۱۱.۶ فوت) حدود ۲۱.۶ فوت می‌شود؛ بنابراین مناسب‌ترین لوستر برای اتاق شما باید حداکثر ۲۱.۶ اینچ یا ۵۴ سانتیمتر قطر داشته باشد. اگر به این مسئله علاقه مندید این مطلب را از دست ندهید.

چگونه یک آباژور زیبا انتخاب کنم؟

۱۰ مشکل طراحی دکوراسیون که با دو جمله حل می‌شوند! به یاد داشته باشید که ۶۰ درصد یک آباژور استاندارد را پایه و ۴۰ درصد آن را پوشش مخروطی شکل لامپ تشکیل می‌دهند. پس فرم و ظاهر پایه به اندازه کلاهک آن موثر است. این مطلب جزئیات بیشتری درموردآباژور را به شما می‌گوید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد