یک پرده مناسب چه اندازه‌ای باید داشته باشد؟

0

یک پرده مناسب چه اندازه‌ای باید داشته باشد؟

یک پرده مناسب چه اندازه‌ای باید داشته باشد؟ تقریباً در هر طراحی دکوراسیون بخشی از بودجه خانواده به خرید پرده اختصاص پیدا می‌کند. اگرچه این کار بیشتر از روی عادت انجام می‌شود اما زیبایی و نصب صحیح پرده‌ها می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای در جلوه فضاهای مختلف منزل داشته باشد؛ اما سؤالی که اغلب در ذهن ما شکل می‌گیرد این است که یک پرده خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

شیوه نصبپرده‌ها به اندازه طرح پارچه پرده و میزان آن در طراحی دکوراسیون اهمیت دارد. پرده‌ها این فرصت را به ما می‌دهند که معماری و فضای هر محیط را تحت تأثیر قرار داده و تغییر دهیم؛ اما احتمالاً از خود می‌پرسید که چگونه؟ پس بهتر است کمی دقیق‌تر به جزئیات یک پرده مناسب بپردازیم.

عرض پرده

یک پرده مناسب چه اندازه‌ای باید داشته باشد؟ به طور کلاسیک عرض پرده در پنجره‌های متوسط و باریک باید ۲ تا ۲.۵ برابر عرض پنجره‌ها باشد؛ بنابراین اگر یک پنجره به پهنای ۱ متر دارید پرده مناسب برای آن باید حدود ۲ تا ۲.۵ متر عرض داشته باشد. البته در پرده های ظریف مثل تور و حریر این مقدار کمی بیشتر و در پرده های ضخیم مثل ساتن این مقدار می تواند حداقل باشد چون پرده چین می‌خورد. همچنین این کار به بزرگ‌تر جلوه دادن پنجره‌ها کمک می‌کند چراکه پرده‌های باریک نه‌تنها زیبایی ندارد که عمدتاً به دلیل عدم هماهنگی با سایر اجزا نظیر میز و مبلمان، تأثیر منفی در زیبایی دکوراسیون داخلی می‌گذارند.

طول پرده

در پرده‌های کلاسیک که عمدتاً در اتاق‌های نشیمن استفاده می‌شوند، طول پرده باید تا زمین امتداد داشته باشد. در واقع درازای پرده‌ها در بلندتر جلوه دادن ارتفاع اتاق نشیمن نقشی اساسی دارد.

عملکرد پرده‌ها

یک پرده مناسب چه اندازه‌ای باید داشته باشد؟ در مواردی که حریم خصوصی چندان اهمیت ندارد پرده‌ها بیشتر به عنوان یک قاب برای خالی نبودن اطراف پنجره استفاده می‌شوند. در این موارد پرده‌ها همیشه باز هستند و نمای بیرون از داخل منزل یا لابی به وضوح دیده می‌شود. اگرچه در این مواقع نیازی به کشیدن پرده‌ها نیست اما طراحی آنها باید به‌گونه‌ای باشد که به نظر رسد دارای این قابلیت هستند.

پارچه پرده

هیچ قانونی برای انتخاب پارچه مناسب پرده‌ای وجود ندارد. انتخاب پارچه پرده یک قاعده علمی نیست و در واقع یک هنر محسوب می‌شود که کاملاً سلیقه‌ای است. با این حال اگر در فضای داخلی منزل خود از یک یا دو رنگ ثابت برای مبلمان، فرش و دیوارها استفاده می‌کنید، پرده‌ها با ابعاد بزرگ خود این شانس را به شما می‌دهند تا یک طرح مجزا با رنگ‌هایی متفاوت را به دکوراسیون داخلی منزل خود وارد کنید.

پرده‌ها در حالت باز شده

هنگامی‌که پرده‌ها از دو سمت باز می‌شوند، فضایی که پارچه‌های جمع شده در آنجا قرار می‌گیرد را پشته یا Stack می‌نامند. پشته اگرچه بی‌اهمیت به نظر می‌رسد اما شما می‌توانید با مکان قرارگیری آن معماری منزل خود را تحت تأثیر قرار دهید، به‌ویژه زمانی که با پنجره‌های باریکی مواجه هستید. در واقع پرده‌ها پس از باز شدن باید در لبه پنجره‌ها قرار گیرند. این کار باعث می‌شود تا باریکی پنجره به چشم نیاید و به‌نوعی بزرگ‌تر جلوه کند.

چوب پرده

یک پرده مناسب چه اندازه‌ای باید داشته باشد؟ همانند مکان قرارگیری پشته‌ها، محل نصب چوب پرده نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است چوب پرده‌ها تا حد ممکن به سقف نزدیک‌تر شوند. این شیوه علاوه بر بزرگ جلوه دادن پنجره‌ها و افزایش زیبایی محیط، در منازلی که سقف کوتاهی دارند به طور بصری ارتفاع سقف را افزایش می‌دهند و فضا را بازتر می‌کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد