فروشگاه جدید لوئیس ویتون در پاریس

0

فروشگاه جدید لوئیس ویتون در پاریس

فروشگاه جدید لوئیس ویتون در پاریس : لوئیس ویتون از لوکس ترین برند های اروپایی است که از اواسط قرن هجدهم میلادی تاکنون جایگاهش را در بین طرفداران مد و به خصوص ثروتمندان حفظ کرده است. این برند  در خانه ی مد پاریس به شدت قوی ظاهر شد و توانست جایگاه ویژه ای را از آن خود کند. در ادامه به تاریخچه ی لوئی ویتون از زمان تاسیس تا فروشگاه جدیدش در قلب پاریس می پردازیم.

لویی ویتون در کودکی مادرش را از دست داد و برای کار به پاریس آمد و به‌کار در یک کارگاه ساخت چمدان مشغول شد. در کنار شغلش به بستن چمدان‌های مسافرتی نیز می‌پرداخت. در آن زمان چمدان بستن در میان طبقه‌ی اشراف رایج بود و فردی برای انجام این کار منصوب می‌شد. حضور لویی در میان اشراف باعث شد تا با سبک زندگی اشرافی بیشتر آشنا شود و زمینه‌ی هنری ذهنش ناخودآگاه تقویت شود تا درنهایت منجر به موفقیت‌های روزافزونش گردد.

در سال ۱۸۵۴ میلادی لوئیس ویتون خانه‌ی مد و محصولات لوکس برند لوئی ویتون که به اختصار (آل وی) خوانده می‌شود را در پاریس تأسیس کرد.

او با ساخت ملزومات سفر نام خود را بر زبان‌ها انداخت و در ابتدا تنها به تولید ساک‌های سفری، کیف دستی و کیف پول می‌پرداخت. بعد از درگذشت لویی ویتون، پسرش جرج مدیریت را در دست گرفت و با شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی توانست این برند را  به کشورهای مختلف معرفی کند. در تمامی آن سال‌ها این شرکت از طرح یکسان و منحصربه‌فرد “ال وی” که بر روی چرم حک‌شده بود، در تمامی محصولاتش استفاده کرد. در سال ۱۹۵۹ ازچرم‌های نرم‌تر و قابل‌ انعطاف‌تری استفاده کرد تا بتواند مدل‌های بیشتری برای کیف‌های دستی طراحی کند.

در سال ۱۹۹۲ اولین فروشگاه لویی ویتون در پکن افتتاح شد. در سال ۱۹۹۷ لویی ویتون اولین کلکسیون نوشت‌افزارش را رونمایی کرد و در سال ۲۰۰۰ اولین فروشگاهش را در آفریقا، در کشور مراکش افتتاح کرد. از دستاوردهای دیگر لویی ویتون حضور در جشنواره فیلم ونیز بود که منجر به افتتاح فروشگاهش در ایتالیا شد. در سال ۲۰۰۴ خانه مد لویی ویتون صد و پنجاه سالگی‌اش را جشن گرفت و هم‌زمان فروشگاه‌هایی در نیویورک، سائوپائولو، ژوهانسبورگ و شانگهای را افتتاح کرد. در سال ۲۰۰۵ کلکسیون ساعت خود را روانه‌ی بازار کرد که با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. این شرکت از سال ۲۰۰۶ برای شش سال پیاپی به‌عنوان باارزش‌ترین نام تجاری درزمینه کالای لوکس در جهان شناخته شد. بخش زیادی از تمایل مردم به سمت لوئی ویتون به دلیل حمایت چهره‌های مشهور از این برند بود. بسیاری از ستارگان سینما و افراد ثروتمند و سرشناس ازجمله آدری هپبربون حامی لوئی ویتون بودند و این امر از چشم طرفداران مد و محصولات لوکس دور نمی‌ماند.

فروشگاه جدید لوئیس ویتون در پاریس : برند لویی ویتون در سال ۱۹۱۳ ساختمان خود را در خیابان شانزه‌لیزه پاریس افتتاح کرد. فروشگاه لویی ویتون در آن زمان از بزرگترین برندهای تولید کننده ی کالای مسافرتی به حساب می آمد.این شرکت  به مرور فروشگاه های خودش را در بمبئی، واشنگتن، لندن، اسکندریه و بوئنوس آیرس افتتاح کرد.

لوئی ویتون با وجود ۲۰۰ فروشگاه در نقاط مختلف جهان، همچنان از لوکس ترین و پرطرفدار ترین برندها شناخته می شود.

در این ماه لوئی ویتون به مهد خود برگشت و فروشگاه جدیدی با معماری خاص و ویژه در پاریس افتتاح کرد و آنرا Maison که در زبان فرانسه به معنای “خانه” است، نامگذاری کرد.

فروشگاه جدید لوئیس ویتون در پاریس : در این تصویر نمای بیرونی فروشگاه جدید لوئی ویتون را مشاهده می کنید که در اصل  توسط هاردوین منسارت، معمار کاخ ورسای طراحی شده است.ساختمان دو طبقه ای که در حال حاضر فروشگاه لوئی ویتون را در خود جای داده است، ساختمان قدیمی و بزرگی متعلق به قرن هجدهم است که به وسیله هاردوین منسارت، معمار کاخ ورسای ساخته شده است. امروزه به کمک پیتر مارینو این بنا بازسازی شده این بار به عنوان فروشگاه جدید لوئی ویتون دوباره شروع به کار کرده است.

در طول ۳۰۰ سال گذشته، این بنا محل زندگی درباریان و افراد سلطنتی دربار ناپلئون سوم بوده است. در اصل این ساختمان با کاربری هتل در سال ۱۷۱۴ افتتاح شد . اما به مرور طراحی داخلی آن تغییر یافت و در حال حاضر به طور کلی برای فروشگاه لوئی ویتون تخریب و بازسازی شده است و فضاهای کارآمدی به عنوان دکوراسیون یک فروشگاه در آن تعبیه شده است.

فروشگاه جدید لوئیس ویتون در پاریس : صندلیCocoon که توسط برادران Campana برای فروشگاه لوئی ویتون طراحی‌شده است، در سالن اصلی فروشگاه Maison در چهار رنگ مختلف، از سقف آویزانِ شده‌ است. مارینو معمار داخلی فروشگاه ، در کنار اصالتی که ساختمان دارد، مدرنیته راوارد فضای داخلی کرده است و به‌نوعی تلفیقی از سنت و مدرنیته را به نمایش گذاشته است. تمامی مواد به‌کاررفته در بازسازی این بنا ریشه در معماری فرانسوی دارند و هدف طراح ارج نهادن به تاریخچه‌ی بناهای فرانسوی و ادغام قطعات مدرن با آن بوده است.

در  میان لباس‌ها و اکسسوری های لوکس لوئی ویتون، ۳۳ اثر هنری از هنرمندان به نام از جمله لورنت گراسو، یان پی مینگ، استفان اسبوس، سرگئی آلن نیت ژکا، پل نابولو و بم ناماریک، دیدهمی‌شود. در میان لوازم و لباس لویی ویتون ۳۳ آثار هنری از هنرمندان معاصر شامل  لورنت گراسو، یان پی مینگ، استفان اسبووس، سرگئی آلن نیت ژکا به نمایش در آمده است.

فروشگاه جدید لوئیس ویتون در پاریس : در حال حاضر هدایت مجموعه لوئی ویتون را برنا آرنوکه از موفق ترین و ثروتمندان جهان است برعهده دارد. برند لوئی ویتون همچنان به دنبال طراحی های جدید و متنوع است و امروزه محصولاتش شامل انواع کیف و چمدان، انواع لباس، اکسسوری،جواهرات، ساعت های مچی، عینک آفتابی و نوشت افزار می باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد