با این روش‌ها نقاط زشت خانه را بپوشانید

0

با این روش‌ها نقاط زشت خانه را بپوشانید

با این روش‌ها نقاط زشت خانه را بپوشانید : یکی از بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین جشن ها برای ما ایرانیان، ایام عید نوروز است که هر ساله با شوق و شور آن را کنار خانواده‌هایمان برگزار می‌کنیم. این زمان، موقعیتی برای همه خانواده‌های ایرانی است تا از با هم بودن و دید و بازدید اقوامی که در طول سال کمتر فرصت دیدن آنها پیش می‌آید، لذت ببرند.

با توجه به پیش رو بودن این مناسبت و تعطیلات بزرگ، نیاز داریم که پیش از هر چیز، فضای داخلی منزلمان را به بهترین نحو آماده سازی و تمیز کنیم. خانه تکانی یکی از کارهای معمولی است که قبل از عید در همه خانه‌های ایرانی انجام می‌گیرد. اما این خانه تکانی‌ها به هیچ وجه نمی تواند بعضی از ایرادات خانه را از بین ببرد. ایرادات کوچکی که بخصوص در یک خانه پاکیزه و مرتب بیشتر  به چشم می‌خورند.

گاهی ممکن است در منزل، لوازم و بخش‌های نامطلوبی وجود داشته باشدکه قطعاً دلمان نمی‌خواهد کسی آنها را ببیند، قسمت‌هایی مانند لکه‌ها و ترک‌های دیوار یا وسایل کهنه و سیم‌هایی که در خانه دیده می‌شوند.به خصوص اگر مستاجر باشید بیشتر ممکن است با این مسئله مواجه شوید.

در این مطلب سعی داریم تعدادی از روش‌های مفید و کاربردی و البته آسان را برای پوشاندن این معایب بررسی کنیم.

۱.پوشاندن سیم‌های اضافی (تلویزیون)

همه ما در منازل خود مجموعه‌ای از سیم و کابل‌های برق داریم که اغلب به‌صورت درهم و برهم در گوشه و کنار خانه دیده می‌شوند و آرزو می‌کنیم ای کاش کسی آنها را نبیند. اما بدتر از همه آنها کابل‌های برق متصل به تلویزیون و انشعابات اضافی آن است. برای رفع این مشکل راه حل ساده‌ای داریم.

شما می‌توانید فضای بین دستگاه تلویزیون و میز (کنسول یامیز تلویزیون) را با مجموعه‌ای از چند کتاب و اشیاء تزئینی پر کنید. این روش دکوراسیون، هم جذاب است و هم پرمعنا. شما می‌توانید کتاب‌های مورد علاقه‌تان را در این بخش قرار داده و علاوه بر حذف تصویر زشت و درهم برهم سیم‌ها، جلوه زیباتری به فضای موجود ببخشید.

۲.تبدیل سیم ها به یک اثر هنری

با این روش‌ها نقاط زشت خانه را بپوشانید : گاهی اوقات با همه تلاشی که می‌کنیم، امکان پوشش سیم‌های برق به شکل گفته شده، وجود ندارد. اما چرا نتوانیم آن ها را زیباتر کنیم؟

تنها با کمی خلاقیت می توانید سیم هایی را که امکان حذف آنها از دید را ندارید زیباتر جلوه دهید. روش های مختلفی وجود دارد. می توانید با آنها یک شکل بسازید یا با اضافه کردن چند استیکر برچسبی با اشکال دلخواه و زیبا، تصویری متفاوت و جلوه‌ای زیباتر به این بخش ببخشید. حتی می‌توانید این تزئینات را در منزل و بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید. به این طریق که ابتدا تصویر مورد نظر را پیدا کرده و چاپ کنید و به‌عنوان شابلون و برچسب، روی مقوای رنگی بچسبانید. سپس آن را به شکل تاشو در دو طرف سیم و کابل برق قرار دهید و به این ترتیب، جلوه‌ی زیبایی به آن ببخشید.

۳.استفاده از تصاویر افراد معروف

این مورد شاید به نظر خنده‌دار جلوه کند، اما از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد. البته پیشنهاد نمی‌شود که این کار را برای اتاق نشیمن یا پذیرایی انجام دهید. اما برای اتاق بچه‌ها گزینه جالب توجهی است که هم جنبه طنز و هم جنبه مرتب‌سازی دارد.

اگر تعداد زیادی کابل‌های مربوط به کامپیوتر و تلفن همراه دارید، با این روش جالب می‌توانید آنها را مرتب کنید. به عنوان مثال با قرار دادن تصویری از صورت “باب مارلی” در بخش کوچکی از دیوار اتاق، به وسیله یک نگه‌دارنده یا میخی کوچک که بالای عکس مورد نظر قرار داده‌اید، سیم‌ها را به صورت دسته‌ای روی میخ انداخته و با این کار تصویر خواننده معروف “باب مارلی” به‌صورت جالبی با موهای بلند ساخته می‌شود.

۴.کتاب الکترونیکی بسازید!

امروزه با گسترش اینترنت، در همه خانه‌ها حداقل یک دستگاه مودم وجود دارد که محل قرار گرفتن دستگاه مودم، اغلب روی میزها است. یک پیشنهاد جالب و خلاقانه برای مخفی کردن این وسیله برای شما داریم.

جلد یک کتاب یا سالنامه که دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد را از بدنه آن جدا کرده و دستگاه مودم را درون آن قرار دهید به صورتی که قسمت بسته آن به سمت بیرون باشد. همچنین می‌توانید روی آن یک گلدان کوچک ظریف یا یک وسیله تزئینی قرار دهید.

۵.ماشین لباسشویی یا یخچال فریزرتان را با آشپزخانه‌تان هماهنگ کنید

این روش به میزان خلاقیت هنری خود شما برمی‌گردد. اگر ماشین لباسشویی‌تان با دکور و طرح و رنگ بقیه لوازم آشپزخانه هماهنگ نیست، می‌توانید از یک روش آسان و کاربردی استفاده کنید.

با این روش‌ها نقاط زشت خانه را بپوشانید : با استفاده از نوار چسب‌های طرح دار و یا شابلون‌های مختلف (عکس برگردان)، جلوه بهتر و هماهنگ‌تری به فضای آشپزخانه بدهید. مزیتی که این طرح دارد این است که هر زمان ترکیب رنگ و طرح آشپزخانه را تغییر دهید، به‌راحتی می‌توانید با تغییر این نوارها، الگوی جدید و مناسبی را مجدداً ایجاد کنید. ضمناً هنگامی که این طرح برای شما خسته کننده و ملال‌آور شد، می‌توانید به سادگی آن را عوض کنید.

همین ایده را می توانید برای یخچال فریزر و یا هر جزء ناهماهنگی که در آشپزخانه دارید، اجرا کنید. فقط با کمی دقت و حوصله، می توانید بهترین جلوه‌ها را برای محیط آشپزخانه خود فراهم کنید.

۶.استفاده از کاغذ دیواری

با این روش‌ها نقاط زشت خانه را بپوشانید : گاهی اوقات می‌توانید به‌راحتی از باقیمانده کاغذ دیواری‌هایی که در خانه دارید، برای پوشاندن بخش‌هایی استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید کاغذ دیواری را به‌صورت تکرارشونده در فواصل بین راه پله‌ها و یا دیوار اتاق خواب و یا در قسمت‌هایی که دیوار دارای خراشیدگی یا ظاهر نامطلوبی است، استفاده کنید. این کار علاوه بر پوشاندن عیب‌های موجود، فضای بسیار ملایم و دل‌نشینی به منزلتان خواهد داد.

همچنین برای بخش‌هایی که بر اثر کهنه شدن نمای دیوار و عوامل محیطی دیگر، فرسوده شده‌اند، از کاغذدیواری‌های برچسبی که در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها و به‌راحتی در بازار عرضه می‌شوند، استفاده کنید تا تصویری نو و قابل قبول برای محیط شما فراهم کند.

۷.مخفی کردن پریزها و تقسیم کننده‌های روی دیوار

یکی دیگر از روش‌های کاور کردن و مخفی سازی چیزهایی از قبیل پریزهای اضافی و یا ترموستات، پوشاندن آنها به‌وسیله تابلو‌های زیبا است. برای دسترسی آسان به این گونه وسایل مثل فیوزهای برق یا کلید کولر می توانید از یک لولا استفاده کنید.

۸.استفاده از کابینت‌های مخصوص سطل زباله

با این روش‌ها نقاط زشت خانه را بپوشانید : در برخی خانه‌ها، کابینت‌های کشویی مخصوص سطل زباله، به صورت توکار و جزئی از آشپزخانه است. اما اگر آشپزخانه شما چنین چیزی ندارد، نگران نباشید. شما می‌توانید به راحتی و بدون صرف هزینه زیاد، یک نمونه از آن را برای آشپزخانه خود بسازید. این کابینت مخصوص زباله، به شما اجازه می‌دهد که آن را در هر نقطه‌ای که دوست دارید، قرار دهید.

یک کابین مستعمل و کهنه را از انبار خود بیرون بیاورید و یا از کابینت‌های مستعمل که در مغازه‌های سمساری به قیمت ارزان وجود دارند، یکی تهیه کنید. آن را رنگ‌آمیزی و مرمت کرده و سطل زباله خود را درون آن قرار دهید. اگر کمی خلاقیت و حوصله بیشتر داشته باشید، می‌توانید از ریل‌های فلزی در کناره‌ها و کف آن استفاده کرده و کابینت را کشویی کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد