استفاده خلاقانه از فسیلهای چوبی

0

استفاده خلاقانه از فسیلهای چوبی

استفاده خلاقانه از فسیلهای چوبی :در مکانی تاریخی واقع در Bristol هنرمندی به نام Katie Paterson با همکاری معمارانی به نامهای Zeller وMoye ا اثر هنری خلاقانه ای را که به نوعی بازآفرینی جنگلهای تاریخی و سیر تکامل آنهاست را خلق نموده است.

تهی “Hollow “نام مکانی خیالی است که با استفاده از فسیل ۱۰۰۰۰ گونه درخت منحصربه فرد که به روایتی متعلق به میلیونها سال قبل می باشند ساخته شده است.چوب درختان قدیمی به صورت بلوک هایی با ارتفاع های مختلف طوری در کنار هم چیده شده اند که فضایی همانند جنگل به وجود آمده است عمر این چوبها  بیش از  ۳۹۰ میلیون سال تخمین زده شده است.

در داخل فضای گرم این جنگل مینیاتوری ، بازدیدکنندگان یک مجموعه ی به یادماندنی از نمونه درختهای تاریخی که اطرافشان را احاطه کرده تجربه می کنند . این نمونه های تاریخی  در طی سه سال گذشته از سرتاسر جهان جمع آوری شده اند.حفره ی طراحی شده در سقف این مجموعه با الهام از راهی که اشعه های خورشید برای رسیدن به جنگل طی می کنند طراحی شده است. به طور کلی بلوک های چوبی به گونه ای درونگرا طراحی و مرتب شده اند .

استفاده خلاقانه از فسیلهای چوبی : گونه های جمع آوری شده از کیوتو تا کالیفرنیا و از قدیمی ترین درخت در جهان تا جوانترین آن نمونه هایی هستند که هرکدام به نحوی داستان انسان ومحیط زیست را از سراسر زمین شرح می دهند.به عنوان مثال درخت انجیر هندی که به انجیر معابد شهرت دارد و بومی شرقی آسیاست ، عریض ترین درخت در آسیا و یا حتی دنیا به شمار می رود تنه چوبی خاکستری رنگ آن تا بیش از ۲۰متر رشد می کند و ساقه های آن مملو از برگ های بیضی شکل براق سبز به طول ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر است. میوه این گیاه مثل انجیر خوراکی نیست ولی منحصر به فرد و به رنگ ارغوانی و به اندازه یک فندق می باشد و خوراک مغذی برای جانداران بومی این مناطق به شمار می رود و میمون ها و سار و سایرین از آن تغذیه می کنند.

استفاده خلاقانه از فسیلهای چوبی : نکته متمایز کننده این درخت از سایر هم خانواده های خود و درختان دیگر این است که وقتی شاخه های آن بلند شدند به پایین سرازیر می شود ودر خاک دوباره ریشه می دوانند.این درخت مقدس که ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردمان سرزمین خود دارد از قدمت طولانی برخوردار است و میراث طبیعی گرانبهایی است که باید بقای آن را برای نسل های آتی تضمین نمود و آن را حفظ کرد.

ویا درخت جینکو یا چهل سکه قدیمی ترین درخت در جهان است. تنها نماینده زنده از یک خانواده که بیش از ۲۰۰ میلیون سال پیش وجود داشته است. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد. فسیل یافت شده نشان می دهد که با دایناسورها زندگی می کرده است. اولین نمونه در سال ۱۹۱۶ کشف شد. F مایر کاشف آمریکایی ، آن را در دره ای پنهان در چین یافت و از آن به عنوان یک گیاه مقدس در چین یاد می شود به همین دلیل در اطراف معابد کاشته می شود و ستایش زیادی دریافت شده است.روایت شده است که این درخت در هیروشیمای ژاپن ، یکی از دوره های تاریک تاریخ بشر را گذرانده است.

استفاده خلاقانه از فسیلهای چوبی : از دیگر نمونهای به کار رفته در این مجموعه می توان به درخت سرو لبنان، نخل ققنوس و متوسلاه … اشاره کرد.متوسلاه ، نوعی درخت پر عمر است که در ایالت های یوتاه، نوادا و کالیفرنیا رشد می کند. رشد این درخت بسیار کند است و برگ های سوزنی این درخت تا ۴۰ سال سبز می مانند. این درخت قدیمی ترین درخت غیر کلونالی زنده بر روی زمین است. این درخت در سال ۱۹۵۷ توسط ۲ دانشمند بررسی شد و سن دقیق آن در آن سال ۴۷۸۹ سال بود. از آنجایی که ممکن است به این درخت صدمه وارد شود محل دقیق آن گزارش نشده اما جایی در رشته کوه سفید کالیفرنیا است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد