آیا برای فصل هزار رنگ پاییز آماده شده‌اید؟

0

آیا برای فصل هزار رنگ پاییز آماده شده‌اید؟

آیا برای فصل هزار رنگ پاییز آماده شده‌اید؟ بهار فصل رویش است، تابستان فصل انرژی و گرما و پاییز و زمستان کسل‌کننده! این‌ باوری است که در ذهن برخی از ما درباره فصل‌ها وجود دارد؛ شاید شما هم از کسانی باشید که با شعر معروف «پادشاه فصل‌ها پاییز» مهدی اخوان ثالث موافق نیستند. اما تا به حال فکر کرده‌اید که چطور می‌توان نسبت به فصلی که برایتان دلگیر است، احساس بهتری پیدا کنید؟ یکی از این راه‌ها تغییر محیطی است که حداقل از تغییرات نوروز به این طرف به همان شکل و با همان وسایل و چیدمان مانده است. پس فصل پاییز هم می‌تواند برای شما الهام‌بخش زیبایی‌های فراوانی باشد؛ البته اگر نشانه‌های آن را به درستی در دکوراسیون داخلی منزل خود به کار ببرید. این تغییر بر خلاف تصور چندان هم پرخرج نیست و تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد. پس تا انتهای این مطلب پاییزی با ما همراه باشید.

یک خوش‌آمد گرم

پاییز پس از گذر از ماه‌های گرم تابستان، با تغییرات آب و هوایی خود برای بسیاری از افراد یک فصل محبوب و دوست داشتنی است. از این رو، اگر قرار است به دکوراسیون منزل خود حال و هوایی پاییزی ببخشید، نخست باید خود از آن لذت ببرید. اگر پنجره رو به منظره بیرون با نمای دل‌باز دارید، بهتر است در این فصل از سال پرده‌ها کنار زده و چند صندلی مقابل پنجره‌ها قرار دهید و از تماشای رنگ‌های این فصل دلربا لذت ببرید.

افزودن بافت

آیا برای فصل هزار رنگ پاییز آماده شده‌اید؟ همان‌طور که با پوشیدن لباس‌های بیشتر و ضخیم‌تر خودتان را برای آب و هوای سرد آماده می‌کنید، برای نشان دادن حال و هوای پاییزی در دکوراسیون منزل خود نیز باید لایه‌هایی از کوسن و بافت را به آن اضافه کنید. این لایه‌های افزوده‌شده بهتر است به رنگ‌های گرم پاییزی نظیر زرد و نارنجی باشند. البته اضافه کردن رنگ خاکستری هم لازم است تا تعادل بیشتری ایجاد شود.

 گل‌هایی با حال و هوایی پاییزی

اگرچه پاییز فصل رویش گیاهان نیست اما رنگ‌های گرم گل‌ آفتاب‌گردان و گیاهانی به رنگ نارنجی، قرمز، بنفش و زرد می‌تواند فضایدکوراسیون منزلشما را پاییزی‌تر جلوه دهد و تغییری شگرف در آن ایجاد کند. گیاهان همیشه یکی از راه‌های مؤثر و مقرون‌به‌صرفه برای خلق تغییرهای بزرگ در فضای منزل هستند.

پاییز تنها نارنجی نیست!

برای بسیاری از ما پاییز به رنگ نارنجی است. این باور از مشاهده تصاویر درختان ناشی می‌شود با این حال بد نیست بدانید که تنوع رنگ‌های پاییزی چیزی کمتر از رنگ‌های بهاری نیست. شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی تمام رنگ‌های بنفش، قرمز روشن، نارنجی و زرد را با یکدیگر ترکیب کنید و یک هارمونی چشم‌نواز در دکوراسیون منزل خود به وجود آورید.

شومینه

شومینه در هر فضایی همواره یک نقطه کانونی و جالب توجه محسوب می‌شود و در فصل پاییز با روشن شدن شومینه جلب توجه آن دوچندان نیز می‌شود. از این رو، در فصل پاییز چیدمان مبلمان نیز بهتر است کمی تغییر کند. اگر در فصل‌های گرم سال مبلمان حول نقاط کانونی نظیر پنجره و تلویزیون چیده می‌شوند، بهتر است در فصل پاییز شومینه را به‌عنوان نقطه کانونی فضای نشیمن دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. همچنین محیط اطراف شومینه نیز فضای مناسبی برای چینش لوازم دکوراتیو نظیر کتاب‌های قدیمی، مجسمه‌ها و قاب عکس است.

ترکیب رنگ‌های گرم و خنثی

آیا برای فصل هزار رنگ پاییز آماده شده‌اید؟ بسیاری از منازل با دکوراسیون‌های مدرن و معاصر عمدتاً از رنگ‌های خنثی نظیر سفید، خاکستری و کرم برخوردارند. با این حال، حتی با رنگ‌های روشن و خنثی نیز می‌توان یک ترکیب پاییزی خلق کرد. به این منظور تنها کافی است برخی لوازم مانند آباژورها را در فضای نشیمن به رنگ‌های گرم پاییزی تغییر دهید.

قاب عکس‌ها را بیرون بیاورید

پاییز معمولاً با خود خاطرات زیادی به همراه می‌آورد و برای بسیاری با پاییز است که سال‌های دیرین یادآور می‌شوند. از این رو، اگر از روزهای خوش پاییزی لحظه‌های خاطره‌انگیزی را قاب کرده‌اید، وقت آن رسیده که آنها را بر دیوارهای منزل خود به نمایش بگذارید. این کار مزیتی دیگر نیز به همراه دارد. دیوارهای خالی سرد و بی‌روح هستند؛ بنابراین، قاب عکس‌ها می‌توانند با پر کردن این فضای خالی آن را از زندگی سرشار کنند.

با فرش زمین خانه خود را نقاشی کنید

پوشش زمین منزل شما هر قدر هم که زیبا باشد احتمالا برای فصل پاییز مناسب نیست. این نکته به‌خصوص در رابطه با پوشش‌های سرامیکی و سنگی بیشتر صدق می‌کند. جدا از سرمای آزاردهنده‌ای که این کف‌پوش‌ها به محیط منتقل می‌کنند، معمولاً هماهنگی زیادی میان عناصر دکوراتیو پاییزی با رنگ‌های گرم و سرامیک‌هایی سفید و سرد دیده نمی‌شود. با این وصف، چه چیز بهتر از اینکه بار دیگر پای فرش را به خانه‌تان باز کنید. فرش‌های شرقی (به‌خصوص ایرانی) به‌واسطه رنگ‌های گرم به کار رفته در آنها برای دکوراسیون پاییزی گزینه بسیار مناسبی هستند.

یک گالری دیواری طبیعی بسازید

چند هفته‌ای که از پاییز بگذرد برگ درختان شروع به ریزش می‌کنند. این برگ‌ها با رنگ‌های زرد و قرمز و نارنجی خود می‌توانند به ترکیب بی‌نظیر برای تزئین اتاق خواب، اتاق نشیمن و حتی آشپزخانه شما تبدیل شوند.

لذت از فضای بیرون از منزل

آیا برای فصل هزار رنگ پاییز آماده شده‌اید؟ برای بسیاری از ما به‌خصوص در مناطق گرمسیر، پاییز سرمای کمی دارد و آخرین فرصت استفاده از هوای مطبوع و معتدل است. با این وصف، تنها بهار و تابستان نیستند که فرصت نشستن در فضای بیرون از خانه را به شما می‌دهند. در این فصل می‌توانید نگاهی دوباره به دکوراسیون فضای باز منزل یعنی همان بالکن و حیاط بیاندازید و با تمهیداتی مثل قرار دادن چند صندلی راحت، کوسن، پتو و وسایل گرمایشی طبیعی مثل آتش از این هوای مطبوع لذت ببرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد