با مبلمان حصیری آشنا شوید

0

با مبلمان حصیری آشنا شوید ، اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید دکوراسیون خانه‌تان متفاوت باشد؛ حتما به مبلمان حصیری هم فکر کنید.

با مبلمان حصیری آشنا شوید

مبلمان‌ حصیری این روزها پرطرفدار شده‌ و به دلیل ویژگی‌های خاص فرمی‌اش توجه همه را به خود جلب می‌کند. البته خیلی از افراد هم باوجود اینکه ظاهر این مبلمان را دوست دارند، از خرید آن صرف نظر می‌کنند، چرا که فکر می‌کنند مبلمان حصیری از الیاف طبیعی ساخته شده و دوام بالایی ندارد.

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید این مبلمان انواع مصنوع نیز دارد که قابل استفاده در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون فضای باز هستند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با انواع مبلمان‌ حصیری و شرایط نگهداری آنها آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

تفاوت استفاده از مبلمان‌ حصیری در داخل و خارج از منزل

با مبلمان حصیری آشنا شوید : همانطور که گفتیم مبلمان حصیری فقط از مواد طبیعی ساخته نشده، بلکه از هر ماده طبیعی یا مصنوعی که به اندازه کافی قابل انعطاف و با دوام باشند، می‌توان آن را تولید کرد. در واقع این اسم بیشتر به پروسه تولید یا همان بافت برمی‌گردد تا به متریال مورد استفاده.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که مبلمان‌ حصیری فقط قابل استفاده در فضای داخلی نیست بلکه به راحتی می‌توان از آنها در دکوراسیون فضای باز هم استفاده کرد. حتی می توان گفت که بیشتر در فضای باز کاربرد دارد و البته در فضاهای داخلی هم در خانه های ویلایی خوش می درخشد.

با این حال نوع مواد استفاده شده در ساخت مبلمان‌ حصیری این را که برای کدام فضا مناسب‌تر است، تعیین می‌کند.

بسیاری از تولیدکنندگان مبلمان‌ حصیری برای تولید آن به جای استفاده از مواد طبیعی از رزین و وینیل‌های مصنوعی استفاده می‌کنند چرا که این مواد در برابر عواملی مانند نور خورشید و خشکی شدید مقاومت بالایی دارند.

مبلمان‌ حصیری از جنس مواد طبیعی بیشتر برای چیدمان دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بر اثر عوامل جوی مانند تغییر آب و هوا خراب نشوند.

[lightbox thumb=”https://decokadeh.com/wp-content/uploads/2018/10/153.jpg” link=”https://www.khooger.com/products/%D9%85%D8%A8%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84/%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84%DB%8C”]

فرآیند بافت مبلمان‌ حصیری

مبلمان‌ حصیری همان‌طور که گفته شد می‌تواند از مواد طبیعی و مواد مصنوعی ساخته شود. هر دو، فرآیندِ بافت مشابهی را از سر می‌گذارنند که در نهایت این ظاهر زیبا و جذاب را می‌‌سازد.

انواع مختلف مبلمان‌ حصیری با بافت سنتی و یا مدرن طراحی و تولید می‌شوند و همینطور تنوع رنگی نیز دارند تا خریدار با توجه به سبک دکوراسیون خانه خود آن را انتخاب کند.

مواد مورد استفاده در مبلمان‌ حصیری

با مبلمان حصیری آشنا شوید : چوب خیزران، نی، بید و بامبو از جمله موادی هستند که برای ساخت این مبلمان‌ مورد استفاده قرار می‌گیرند که در بین آنها چوب درخت بامبو محبوب‌ترین است.

چوب درخت بامبو نازک و قابل‌انعطاف و در عین حال بسیار محکم است، این چوب کاربردهای فراوانی در ساخت مبلمان دارد و معمولاً از آن در ساخت کلاف مبلمان استفاده می‌شود.

مراقبت از مبلمان‌ حصیری

با مبلمان حصیری آشنا شوید : شناخت مواد مورد استفاده در مبلمان‌ حصیری یک امر مهم در مراقبت از آنها است. مبلمان‌ حصیری هم مانند دیگر انواع مبلمان‌ باید از هر آلودگی به دور باشد.

اگر به درستی از آن‌ها نگهداری ‌شود کیفیت و زیبایی‌شان حفظ می‌شود. به همین منظور مبلمان‌ حصیری که در حیاط و یا بالکن قرار داده شده است به مراقبت بیشتری نیاز دارند چرا که علاوه بر نور خورشید، رطوبت نیز برای آن‌ها مضر است و همین رطوبت منجر به کپک زدن و آسیب دیدن بافت مبلمان می‌شود.

پس بهتر است به این نکته توجه شود که بعد از بارش باران و یا به هر دلیلی که مبلمان حصیری خیس شد، حتماً آن را خشک و تمیز کنید.

برای حفظ زیبایی مبلمان‌ حصیری در بالکن و حیاط خود می‌توانید چترهای بزرگی که این روزها برای فضاهای باز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند را نصب کنید و مبلمان‌ خود را در زیر آن قرار دهید و یا اینکه مبلمان‌ حصیری را در یک مکانی که دارای سقف و یا سایبان است قرار دهید.

در نهایت گفتنی‌است همانطور که این مبلمان زیبایی ویژه‌ای دارد، برای نگه‌داری آن نیز باید کمی تلاش کنید تا بتوانید برای سال‌ها از آن استفاده کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد