وسایل آموزشی

0

وسایل آموزشی

وسایل آموزشی در انواع مختلفی وجود دارند که هر یک از آن ها ممکن است چیز های  متفاوتی را به افراد آموزش دهند. در واقع هر وسیله ای را می توان به عنوان وسیله ی کمک آموزشی در نظر گرفت.

وسایل کمک آموزشی به معنای وسایلی است که برای انتقال و رساندن پیام به افراد برای یادگیری آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به تعاریف بالا هر نوع وسیله ای اعم از کتاب، سیدی، چارت، تصویر، پوستر، فیلم ، اسلاید، فلش کارت و هر نوع وسیله ای مشابه با این ها وسایل کمک آموزشی شمرده می شود.

چرا که هر یک از ابزار گفته شده می توانند موجب انتقال پیام و ایجاد یادگیری در فرد شود. در واقع هر وسیله ای که فرآیند یادگیری را افزایش داده و سرعت بخشد  وسیله ی آموزشی است.

نقش وسایل آموزشی در روند یادگیری

همان طور که می دانید وسایل آموزشی در یادگیری افراد نقش زیادی دارند. این وسایل در اولین مرحله باعث سرعت و جهت دادن در روند یادگیری می شود.

تجربه ی یادگیری با وسایل آموزشی در واقع تجربه ای عالی به حساب می آید.

وسایل آموزشی در کودکان در روند یادگیری نیز بسیار موثر هستند. استفاده از فلش کارت های آموزشی در کودکان بسیار رایج است.

استفاده از این ابزار در کودک نیز ایجاد شور و شوق و تازگی کرده و موجب می شود تا انگیزه ی یادگیری در وی تقویت شود. از مزایای وسایل آموزشی می توان به صرفه جویی در زمان اشاره کرد.

امروزه برای یادگیری کودک در منازل و قبل از مدارس از وسایل آموزشی متنوعی استفاده می گردد. این امر موجب می شود که کودک در هنگام شروع مدرسه آمادگی لازم را داشته و سریع تر یاد بگیرد.

امروزه حروف الفبای فارسی و انگلیسی، اشیا، حیوانات و یا اعداد در قالب وسایل آموزشی از جمله سیدی و یا فلش کارت و…  به راحتی قابل آموزش اند.

شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات موردنظرتان به لینک خرید تجهیزات آموزشی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد