مزایای وسایل کمک آموزشی

0

مزایای وسایل کمک آموزشی

وسایل کمک آموزشی : با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است و نظریه های مختلفی که ارائه شده است. یادگیری امری است که باید به صورت فعالانه در ذهن افراد تداعی شده و بر پایه ی تجربه و علاقه ها و باور ها ساخته شود.

از این رو استفاده از وسایل کمک آموزشی در روند یادگیری بسیار موثر است.

در واقع نقش وسایل آموزشی فراهم آوردن بستر و زمینه ای است تا یادگیری توسط فرد دانش آموز و یا بزرگسالان ایجاد شود.

البته باید دانست که در کنار فراهم آوردن وسایل کمک آموزشی افراد باید بدانند که چگونه به روشی صحیح این آموزش ها را به دیگران آموزش  داده و یا خود یاد گیرند.

مزایای استفاده از وسایل کمک آموزشی چیست؟

همان طور که در متن بالا گفته شد وسایل کمک آموزشی در واقع زمینه ای برای فراهم آوردن یادگیری به طور کامل است. صدا و تصویر نقش عمده ای در یادگیری دارند.

در واقع وقتی موضوعی در قالب صدا و یا تصویر به فرد آموزش داده می شود خیلی سریع تر و بهتر در ذهن شکل می گیرد.

از طرفی وسایل کمک آموزشی که بیشتر به صورت سیدی و فلش کارت هستند چون به صورت صدا و تصویر می باشند یادگیری را سریع تر می کنند.

با استفاده از وسایل کمک آموزشی یادگیری سریع تر اتفاق افتاده و صرفه جویی در زمان را موجب می شود.

از طرف دیگر چیزی از طریق وسایل آموزشی به ویژه برای کودکان آموزش داده می شود تقریبا اثر بیشتر و بهتری در ذهن داشته و کم تر فراموش می شود.

با در صورتی که استفاده از مزایای وسایل کمک آموزشی را سر لوحه ی آموزش به کودکتان قرار دهید شور و شوق و انگیزه ی وی را برای یادگیری افزایش داده اید و از روشی استفاده نموده اید که برای وی تازگی داشته و همین امر او را برای یادگیری بیشتر ترغیب  می نماید.

شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات موردنظرتان به لینک خرید تجهیزات آموزشی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد