تجهیزات استاندارد کتابخانه

0

تجهیزات استاندارد کتابخانه

تجهیزات استاندارد کتابخانه  : کتابخانه ها محیط های عمومی هستند که مورد استفاده ی شمار زیادی از مردم قرار می گیرند.

در راه اندازی کتابخانه به موضوعات فراوانی باید توجه نمود. خرید تجهیزات مناسب برای کتابخانه یکی از موضوعات اصلی کتابخانه ها است.

از آن جایی که افراد مدت زمان زیادی را در کتابخانه سپری می کنند و بیشتر وقت و زمان خود را برای مطالعه و درس خواندن  به کتابخانه ها  می روند از این رو باید محیط داخلی کتابخانه ها طوری باشد که افراد در هنگام درس خواندن و مطالعه ی مطالب با تمرکز بالا و راحتی کافی به این کار بپردازند.

تجهیزات استاندارد برای کتابخانه ها

منظور از استاندارد بودن تجهیزات کتابخانه این است که وسایل و لوازمی که برای کتابخانه مورد استفاده قرار می گیرند هم از مقاومت بالایی برخوردار باشند و هم افراد در حین استفاده از آن ها دچار نا رضایتی نشوند.

به طور مثال یکی از اصلی ترین تجهیزات در کتابخانه ها میز و صندلی های آن است. اولا که در خرید میز و صندلی سعی کنید میز ها را طوری طراحی نمایید که از میز کناری کاملا جدا به حساب بیاید.

یعنی از میز هایی که دارای دو دیوار چوبی مانند بلند در اطراف هستند استفاده نمایید تا حریم هر شخص در حین مطالعه حفظ شود.

نکته ی دوم مربوط به صندلی های کتابخانه است. صندلی های استاندارد کتابخانه باید به صورتی باشد که اولا راحتی فرد را شامل شود و ثانیا مقاومت داشته باشد.

صندلی کتابخانه نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد باید استاندارد و متعادل باشد. از طرفی باید دارای تکیه گاهی مناسب برای کمر و گردن و همچنین دست ها باشد.

بهتر است نوع صندلی را به صورت چرمی انتخاب نمایید. صندلی های چرمی از استاندارد بالایی برخوردار بوده و فرد حین استفاده از آن ها کاملا راحت است.

 شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات موردنظرتان به لینک خرید تجهیزات استاندارد کتابخانه مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد