طراحی داخلی آشپزخانه

0

طراحی داخلی آشپزخانه

طراحی داخلی آشپزخانه : در کنار اهمیتی که طراحی داخلی ساختمان ها و به خصوص منازل در دوره ی کنونی دارند ، اهمیت طراحی داخلی آشپزخانه را نمی توان انکار نمود .چرا که علاوه بر بانوی خانه که مدت زمان زیادی را در این محل سپری می کند ؛ افراد دیگر نیز اوقاتی از روزشان را حتما در این محیط قرار می گیرند و به همین دلیل آشپزخانه ها را بایستی محلی مناسب برای منازل در نظر گرفت .

معمولا آشپزخانه ها را در محیطی رو به سالن های پذیرایی منازل طراحی می نمایند و به همین علت تناسب و رعایت استاندارد ها در طراحی آن ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد .

نکات مهم در طراحی داخلی آشپزخانه :

یکی از نکات کلیدی در طراحی داخلی آشپزخانه ؛ رعایت تناسب و ارتباط آن با محیط پیرامون می باشد. درست است که متراژ منازل در حال حاضر بسیار کم شده است اما ما نمی توانین و نباید به بهانه ی داشتن فضایی گسترده تر در سایر قسمت ها ؛ فضای مناسب برای آشپزخانه را از بین ببریم و یا اصطلاحا آن را بیش از حد معمول کوچک نماییم  .

یکی از مهم ترین باید هایی که در طراحی داخلی آشپزخانه ها بایستی به آن ها پرداخته شود این است که ، امکان دسترسی آسان به ابزار و وسیله ها را فراهم کرده و نیز محیط مناسبی را برای گذراندن ساعاتی که در آن جا هستیم به وجود بیاوریم .

یکی از راه کار های مناسب برای ایجاد چنین فضاهایی این است که در آشپزخانه ها از انواع رنگ هایی که با سایر بخش ها تناسب دارد استفاده نماییم و متریالی خاص را در دکوراسیون آن استفاده کنیم .

به عنوان مثال استفاده از رنگ های تیره و خنثی در کنار یکدیگر و یا استفاده از کابینت های ویترینی و یا حتی کاربرد وسیله های تک رنگ در این فضا ؛ می تواند از ایده های زیبا سازی در آشپزخانه ها باشد .

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد