طراحی داخلی چیست ؟

0

طراحی داخلی چیست ؟

طراحی داخلی چیست ؟ : طراحی داخلی به عنوان علمی که در حد واسط میان معماری و طراحی قرار می­ گیرد ، عبارت است از : بهینه­ سازی فضاهای داخلی ساختمان­ ها به منظور انجــام فعالیت­ های روزمره یعنی زندگی و کار .

ایبن علم  به همان میزان که شامل جنبه­ های کاربردی، ساختاری و فنی را شامل می­ شود، طراحی تجسمی و جنبه­ های بصری و زیبایی­ شناسانه را نیز در بر دارد .

بخش زیادی از عمر آدمی در فضاتهی داخلی ساختمان ها سپری می شود . و همین امر ، اهمیت داشتن ایجاد فضاهای متناسب با فعالیت های روزمره و در عین حال متناسب با روحیه ی آدمی را ناگزیر می نماید .

طراحی داخلی که امروزه به عنوان یک هنر و صنعت در دنیا شناخته می شود ؛ گشتره ی کاری بسیر وسیعی دارد و به عنوان مثال به غیر از این که با فضاهای گسترده در ارتباط می باشد . با توجه به ایجاد جامعه ی مدرن و کوچکتر شدن فضاها ، استفاده از آن برای بهینه سازی فضاهای کوچک مثلا ۴۰ متری و آشنایی با بهترین نحوه ی چیدمان در این فضاها ، امری ضروری به نظر می رسد .

طراحی داخلی

طراحی داخلی در بر گیرنده ی عواملی مانند : رنگ، بافت،  دیوار، فرم، نور، کف، سقف، عناصر کارکردی و تزیینی و مبلمان می باشد که  قرار گرفتن آن ها در یک طرح و قالب متناسب و خوشایند ، از ضروریات غیر قابل انکار می باشد .

بنابراین و با توجه به نکات بالا ، طراحی داخلی را اغلب در ردیف هنرهای تجسمی به شمار می آورند که آشنایی زیاد با عناصر و اصول طراحی تجسمی و مبادی سواد بصری یکی از اصول انکار ناپذیر موفق شدن در این رشته و تخصص می باشد.

بهبود عملکرد فیزیکی و روانی فضا برای راحت ­سازی زندگی را می توان هدف والای طراحی داخلی دانست . چرا که بدون استفاده ی از آن ؛. فضای معماری بدون طراحی داخلی یا اصلاً قابل استفاده نیست و یا در صورت قابل استفاده بودن، کارآیی لازم و بهینه را ندارد .

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد