چینش هوشمندانه مبلمان اداری

0

اگر تصور می‌کنید که طی یک دهه گذشته مساحت محیط‌های اداری کاهش یافته است، چندان اشتباه نکرده‌اید، چراکه از دهه ۱۹۹۰ تاکنون ادارات به طور میانگین نزدیک به ۲۱ درصد کوچک‌تر شده‌اند.

این موضوع سبب شده تا طراحان دکوراسیون به دنبال راه‌هایی برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضای اداری باشند. در واقع با یک طرح مناسب و انتخاب صحیح مبلمان و لوازم جانبی حتی در یک فضای کوچک هم می‌توان توانایی، خلاقیت و حس همکاری کارکنان را برانگیخت. ما نیز در این مطلب به برخی نکات که به شما کمک می‌کند تا دفتر کار خود را بزرگ‌تر جلوه دهید، اشاره خواهیم کرد.

نظافت محیط کار

 فضای کار خود را تمیز کنید

یکی از راحت‌ترین ترفندها که بهترین تاثیر را در ایجاد عمق بیشتر در فضا دارد، خلاص شدن از دست چیزهایی است که به صورت در هم و بر هم بر روی میز و کتابخانه قرار گرفته‌اند. به این منظور:

  • وسایل باید به‌اندازه‌ای بر روی میز قرار گیرند که بخش زیادی از سطح آن برای شما قابل مشاهده باشد.
  • تنها وسایلی که به طور مرتب به آنها نیاز دارید را بر رویمیزکار خود قرار دهید. اگر وسیله‌ای نظیر ماشین حساب، تقویم یا زونکن اسناد وجود دارد که هر چند روز یک بار به آنها نیاز دارید، بهتر است به کمد، ساید یا کتابخانه‌ها منتقل شوند.
  • کابل‌ها از دست و پا گیرترین تجهیزات اداری هستند که گاهی به دلیل بی‌دقتی ما، موجب سقوط وسایلی نظیر مانیتور، پرینتر، کیبورد و موسکامپیوترمی‌شوند. همچنین رها شدن آنها بر روی میز یا زمین نیز ظاهری آشفته به فضای کار می‌دهند. با این وصف بهتر است به کابل‌های مورد استفاده در دفتر کار خود سر و سامان دهید. برای این کار حتما نیاز به خرید پوشش‌های مخصوص نیست، بلکه می‌توانید پس از اتصال وسایل به یکدیگر، اضافه کابل‌ها را با مقداری سیم یا نخ جمع کنید.
نورپردازی در محیط کار

 کمی نور به فضای کار خود اضافه کنید

اگر فضای کار شما شبیه به بسیاری از دفاتر کاری باشد، احتمالاً میز شما در برابر یک دیوار قرار دارد و نور نیز از سقف و پشت سر به روی میزمی‌تابد. با این حال، می‌توانید با نصب چند لامپ کوچک در پشت مانیتور حالتی برجسته در این قسمت ایجاد کنید.

همچنین اگر قفسه و یا باکس دیواری در بالای میز خود دارید، می‌توانید با نصب چراغ‌های کوچک LEDدر زیر آن، هم موجب زیبایی بیشتر محیط شوید و هم نور کافی برای کار کردن خود فراهم کنید.
در واقع می‌توان گفت همان‌طور کهنور پردازی محیطی موجب روشنایی محیط اداری می‌شود، نورپردازی‌های مخفی و موضعی نیز می‌تواند به عمق فضای کاری بیفزاید و جلوه‌ای بزرگ‌تر را به نمایش گذارد.

تنوع رنگ در فضای کار کوچک

اغلب محیط‌های کاری که مشاهده می‌کنیم، در کمال بی‌حوصلگی به رنگ سفید ساده رنگ‌آمیزی شده اند؛ اما اگر می‌خواهید فضای کاری خود را بزرگتر جلوه دهید، بهتر است یک یا چند دیوار را به رنگ‌های متفاوتی نظیر آبی، نارنجی یا مرجانی درآورید.

تنوع رنگ در فضای کار کوچک
تنوع رنگ در فضای کار کوچک
نمونه ای از نورپردازی رنگی و رنگ پردازی در فضای کار
نمونه ای از نورپردازی رنگی و رنگ پردازی در فضای کار

این رنگ‌ها کمترین تاثیر منفی را بر مخاطبان خود می‌گذارند. هرچند این کار همیشه امکان‌پذیر نیست، مخصوصاً اگر فضای کاری شما بخشی از یک دفتر کار بزرگ و یا خانه باشد و این رنگ‌ها با مبلمان و سایر قسمت‌های محیط همخوانی نداشته باشد. با این حال ناامید نباشید چراکه هنوز هم می‌توان با ترفندهایی ساده رنگ‌های دلخواه را به فضای کار کوچک خود اضافه کنید.

  • می‌توانید نورپردازی که در مرحله قبل به آن اشاره شد را از رنگ‌های دلخواه خود انتخاب کنید. یک تکه نور رنگی که بر دیواری سفید می‌تابد یک راه کم‌هزینه و مؤثر در بزرگ تر جلوه دادن فضای کار کوچک است.
  • همچنین می‌توان برخی از وسایل کوچک نظیر لوازم‌التحریر روی میز، سطح زباله، پد موس یا باکس‌های دیواری را به رنگ‌های دلخواه درآورد. این لوازم اگرچه کوچک هستند اما چون در قسمت‌های مختلف اتاق کار قرار می‌گیرند، تاثیر زیادی در تغییر رنگ محیط کاری می‌گذارند.

استفاده از آینه، یک تیر و دو نشان

نصب آینه‌های بزرگ در هر فضایی چه خانگی و چه اداری شما را به دو مقصود می‌رساند؛ نخست آنکه با بازتاب نور، روشنایی اتاق را بیشتر می‌کند و دیگر آنکه تاثیر زیادی در ایجاد عمق بیشتر در اتاق و بزرگ جلوه دادن آن دارد.

با این وصف اگر در فضای کار خود دیوار بلااستفاده‌ای مشاهده می‌کنید، می‌توانید یک آینه بزرگبر روی آن نصب کنید. البته فراموش نکنید که آینههمان‌قدر که یک محیط تمیز و جذاب را زیباتر جلوه می‌دهد، قادر است نقص‌ها و زشتی‌های فضا را نیز دو چندان کند.

استفاده از آینه در دکوراسیون اداری
استفاده از آینه در دکوراسیون اداری
چینش هوشمندانه مبلمان اداری

چینش هوشمندانه مبلمان اداری

آیا هنگام راه رفتن در فضای کار خود با مشکل مواجه هستید و با وسایل مختلف برخورد می‌کنید؟ کمی به محیط اطراف خود نگاه کنید شاید مبلمانی وجود داشته باشد که استفاده چندانی ندارد و می‌توانید از شر آن خلاص شوید و یا شاید بتوانید میز کار خود را به قسمتی دیگر از اتاق منتقل کنید؟

  • صندلی‌های انتظار به طور معمول از جمله تجهیزات مورد استفاده در محیط کاری هستند که به‌جز زمان ملاقات چندان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین بهتر است یک مکان در نزدیکی میز کار خود برای قرار دادن این صندلی‌ ها پیدا کنید و تنها در صورت نیاز آنها را دوباره در جای اصلی خود قرار دهید.
  • ممکن است که در میز کار خود ۴ کشو داشته باشید و از تمام آنها استفاده نکنید. در این صورت شاید بتوانید تعدادی از آنها را از جای خود خارج کنید و به‌جای آن کیس کامپیوتر، سطل زباله یا دیگر تجهیزاتی که مزاحم رفت و آمد شما هستند، قرار دهید.

منبع : خوگر

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد