راهنمای خرید کوسن در سال ۲۰۱۸

0
اولین چیزی که در یک خانه‌ی گرم و صمیمی برای ایجاد یک فضای دنج به آن احتیاج است، کوسن و بالشتک‌های دکوراتیو و زیباست. این کوسن‌ها و بالشتک‌های زیبا، نه تنها راحتی را چاشنی فضای خانه می‌کنند، بلکه با داشتن ویژگی ها و گزینه‌های متفاوتی از رنگ و طرح، بافت‌های لوکس و الگوهای متعدد، محیط را هیجان انگیز تر و تعادل را در خانه حفظ می کنند.
کوسن

آیا میدانید به غیر از کوسن مبل، کوسن هایی وجود دارند که روی زمین قرار می گیرند؟
در چیدمان داخلی ایرانی، شاید کمتر نمونه هایی را دیده باشید که از کوسن های زمینی برای زیباسازی فضا استفاده کرده اند. اما بد نیست بدانید که تحقیقات اخیری که بر روی طراحی های داخلی صورت گرفته است، نقش کوسن های زمینی را در زیباسازی فضا، بسیار پر رنگ نشان داده اند.
گفته می شود که وجود این نوع کوسن در اتاق نشیمن و حتی اتاق های بازی کودکان الزامی است. حتی بعضا این کوسن ها از پارچه های محکم و قابل شست و شو ساخته می شوند تا بتوان از آنها در خارج از خانه و در فضای باز نیز استفاده کرد.

کوسن های زمینی
همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید،کوسن‌ هایی در چیدمان برخی از خانه‌ها استفاده می‌شود که روی زمین قرار می‌گیرند. تنوع و طرح کوسن‌های زمینی همانند کوسن‌های مبل زیاد است که هر کدام به نوبه‌ی خود می‌تواند جلوه‌ای به خانه ببخشد.
استفاده از کوسن های زمینی در دکوراسیون
آیا آماده اید تا از این بالشتک های زیبا استفاده کنید و خانه ی خود را به گرمی تزئین کنید؟

 

رنگ ها، الگوها و بافت ها

هنگام انتخاب کوسن های زمینی، باید به دقت به رنگ، الگو و بافت آنها توجه کنید. حقیقت این است که بالش های زمینی ممکن است همانند کوسن های روی مبل بلافاصله دیده نشوند، چرا که روی زمین قرار می گیرند، اما این بدان معنا نیست که آنها در فضای کلی زندگی شما تاثیری نخواهند داشت.

ممکن است شما بخواهید خود دست به کار شوید و با ایجاد یک ترکیب جدید و جسورانه، تغییرات اساسی در خانه ایجاد کنید. برای این کار لازم است از رنگ ها و الگوهایی که در فضای فعلی خانه وجود دارد، بهره بگیرید و بالشتک های هنری به وجود آورید.

کوسن های زمینی زیبا
کوسن های زمینی زیبا

از اشکال کاربردی کوسن ها بهره ببرید

یکی از نقش های اصلی بالشتک های کف اتاق، کاربردی کردن تمام فضای خانه است. به همین دلیل است که باید فرم هایی از کوسن های زمینی را انتخاب کنید که افراد به راحتی از چگونگی استفاده از آنها مطلع باشند. به این معنی که میبایست فرم هایی انتخاب شوند که افراد به آسانی بتوانند روی آنها بنشینند، به کوسن ها تکیه دهند و استراحت کنند.
تصمیم تماما با شما است، شما می توانید بالش های راحتی پر از فوم را اطراف میز قهوه خوری مدرن خانه قرار دهید یا اینکه چند بالشتک بزرگ کنار شومینه برای استراحت و گرم شدن نزدیک آن بچینید.کوسنهای بزرگ با لبه های تزئین شده و بافته شده، نه تنها مهمان های شما را جذب خود می کنند، بلکه احتمالا تبدیل به یک خانه ی دائمی برای حیوانات خانگی شما می شوند.

مکان مناسب کوسن های زمینی کجاست؟
مکان مناسب کوسن های زمینی کجاست؟

جای مناسبی برای کوسن های خود پیدا کنید

در مقابل هیجانی که کوسن های زمینی ایجاد می کنند، نمیتوان مقاومت کرد. اما قبل از اینکه روی این کوسن ها شیرجه بزنید و خود را برای استراحت آماده کنید، بررسی کنید که آیا این بالش ها واقعا می توانند به سبک و عملکرد طراحی داخلی شما کمک کنند؟ منظور ما این است که شما نباید از این بالش ها فقط به این دلیل که هر کس دیگری در خانه ی خود دارد، استفاده کنید، بلکه بهتر است زمانی از آنها بهره بگیرید که واقعا به آنها نیاز دارید.

همچنین دقت کنید که این بالشتک ها به جایی مناسب برای قرار گیری نیاز دارند. حتی شما می توانید خودتان این بالشتک ها را به گونه ای درست کنید که به راحتی زیر میز قهوه قرار بگیرند و با دست به آسانی حمل شوند. به جای رها کردن کوسن های زمینی در وسط یک اتاق نشیمن که به خوبی تزئین شده است، آنها را به اتاق نشیمن بچه ها یا محلی که سیستم صوتی و تصویری شما قرار دارد، منتقل کنید یا آنها را در گوشه ی دلپذیری بچینید.

کوسن های زمینی در اتاق نشیمن
کوسن های زمینی در اتاق نشیمن

 

چنانچه از کوسن های زمینی در اتاق های رسمی استفاده می کنید، از طرح و ترکیب راه راه برای این کوسن ها بهره ببرید. ضمنا بهتر است به یک محل نگهداری هم برای این کوسن ها بیندیشید، به خصوص اگر از اتاق مذکور به ندرت استفاده می کند.

بسیاری از کوسن های زمینی می توانند فضای خانه را از جهات مختلف دکور کنند. تمرکز اصلی استفاده از کوسن ها، ایجاد آرامش و راحتی برای اهل منزل است، اما باید این را نیز گفت که رنگ ها و الگوهای این کوسن های زیبا، جذابیت و صمیمیت فضا را بیشتر می کند. به همین دلیل است که کوسن های زمینی برای افزایش خلاقیت و خلق ایده های سرگرم کننده و پر انرژی بسیار ایده آل هستند.

نکات استفاده از کوسن های زمینی
نکات استفاده از کوسن های زمینی

قبل از اضافه کردن بالش های زمینی به دکوراسیون، به این نکات توجه کنید:

– از بالشتک هایی استفاده کنید که روکش آنها قابل تعویض هستند، به خصوص اگر کودکانی دارید که مرتبا در حال شیطنت هستند. پارچه هایی را برای روکش کوسن های خود استفاده کنید که به راحتی قابل شست و شو و نگهداری هستند. لازم به ذکر است که این گزینه ها می توانند بهترین انتخاب برای تغییر دکوراسیون خانه ی شما باشند.

– سعی کنید کوسن هایی را انتخاب کنید که از پارچه هایی نظیر مخمل، پشم و مخمل کبریتی ساخته شده اند، چرا که این پارچه ها به راحتی می توانند با سایر وسایل خانه ی شما هماهنگ شوند.

– همیشه این کوسن ها کار دست نیستند؛ هم خود شما می توانید دست به کار شوید و یک کوسن زمینی زیبا بسازید و هم می توانید آن ها را از فروشگاه های لوازم دکوراسیون داخلی، سفارش دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد