قبل از خرید صندلی ماساژور این نکات را رعایت کنید

0
بسیاری از ما تاکنون درباره‌ی صندلی‌هایماساژبارها و بارها شنیده‌ایم، اینکه این صندلی‌ها می‌توانند برای سلامتی ما بسیار مفید باشند. اما آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که آیا به‌راستی این‌گونه است؟ آیا دلایلی علمی وجود دارد که ما را به خرید صندلی ماساژ سوق دهد؟
چرا باید صندلی ماساژور بخریم؟
چرا باید صندلی ماساژور بخریم؟

در ابتدا باید بگوییم کهماساژ می‌تواند برای از بین بردن تنش، استرس و دردهای پشت، به شکل معجزه‌آسایی عمل کند، اما این هم می‌گوییم که همیشه و در هرلحظه نمی‌توانیم از خدمات ماساژ درمانی و فردی که تخصص این حرفه را دارد بهره بگیریم. به لطف پیشرفت علم و تکنولوژی، اکنون صندلی‌های الکترونیکی در اختیارمان قرارگرفته است که می‌تواند این نیاز را به طور کامل مرتفع کند.

بی‌شک تعدادی از افراد فکر می‌کنند که صندلی‌ ماساژ تنها یک وسیله‌ی تجملاتی است و نیازی نیست که از آن در خانه‌ها استفاده شود. بااین‌حال، بسیاری هم هستند که مزایایی که این وسیله دارد را با ارزش‌تر از قیمت صندلی ماساژ می‌دانند.

ماساژ تراپی
ماساژ تراپی

ماساژ برای تسکین درد

یکماساژ حرفه‌ای با دست، می‌تواند تا حد زیادی دردهای کمر را بهبود ببخشد. به همین نسبت، صندلی‌هایی طراحی‌شده‌اند که می‌توانند بدون نیاز به تعامل فردبه‌فرد، برخی از معیارهای تسکین درد و آرامش را فراهم کنند.

گرفتن ماساژ در محیط منزل، با کاربری آسان و صرفه‌جویی در زمان، می‌توانند دلایل محکم و قوی برای خرید یک صندلی ماساژ باشد.

اما آیا واقعاً این صندلی‌ها خواص درمانی دارند؟
اما آیا واقعاً این صندلی‌ها خواص درمانی دارند؟

اما آیا واقعاً این صندلی‌ها خواص درمانی دارند؟

تحقیقات جامعی دراین‌باره صورت گرفته است که نشان می‌دهد که ۴ دلیل منطقی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا صندلی‌های ماساژ برای افراد مفیدند.

۱. ماساژ جریان خون وریدی و لنفاوی را بهبود می بخشد.

این صندلی ها با فشارهایی که بر عضلات وارد می کنند، میزان جریان خون در رگ ها را افزایش می دهند. افزایش جریان خون سبب جذب عناصر غذایی در ماهیچه ها و بافت های بدن می شود. همچنین افزایش گردش خون، سموم را از ملنف های بدن دور می کند.

۲. ماساژ تراپی، استرس و تنش را کاهش می‌دهد و انعطاف‌پذیری را افزایش

به‌طور کل، ماساژ تراپی برای عضلات ضعیف شده بسیار مفیدند و می‌توانند آنها را تقویت کنند.

حال این صندلی‌ها به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که می‌توانند این عمل را همانند تراپیست های حرفه‌ای انجام دهند و عضلات را به آرامش برسانند.

۳. ماساژ میزان اندورفین را افزایش می‌دهد.

این را شاید بتوان بهترین ویژگی و مزیت ماساژ تراپی دانست. اندورفین ماده شیمیایی‌است که هنگامی‌که از بدن عبور می‌کنند، احساس خوبی در فرد ایجاد می‌کنند.

افزایش سطح اندورفین با بهبود سریع‌تر، کاهش درد و کاهش اضطراب ارتباط مستقیم دارد و گفتنی است که صندلی‌های ماساژور در این کار خبره هستند.

۴. کمک می‌کند به وضعیت خوبی برسید. 

صندلی‌های ماساژ عضلات خاصی را هدف قرار می‌دهند و دردها را از بین می‌برند. با آرام گرفتن عضلات، تعادل در بدن حفظ می‌شود، نتیجه آنکه تحرک در بدن افزایش میابد.

گرایش طبیعی به کاهش درد، باعث ایجاد استرس ناشی از عضلات و رباط‌های مجاور می‌شود که صندلی‌های ماساژور به‌راحتی به رفع آنها کمک می‌کند.

صندلی ماساژ
صندلی ماساژ

این مزایای صندلی‌های ماساژ ازلحاظ جسمی منجر به کاهش علائم رایج درد پشت می‌شود و کاهش درد سبب بهبود وضعیت روحی و رسیدن به آرامش می شود. از طریق مطالعه‌ی کامل بدن انسان و تجزیه‌وتحلیل بازخورد، صندلی‌های ماساژبا دستیابی به مزایای مشابه با ماساژ تراپی ساخته‌شده‌اند.

توجه، در این موارد از صندلی های ماساژ استفاده نکنید
توجه، در این موارد از صندلی های ماساژ استفاده نکنید

توجه، در این موارد از صندلی های ماساژ استفاده نکنید

به طور کلی، همه ی ماساژ درمانی ها غیر تهاجمی هستند و خطرات بسیار کمی دارند. اما همانطور که در مطالب پیشین گفتیم، بهتر است قبل از استفاده از این صندلی ها، حتما با دکتر خود مشورت کنید. در کل باید بگوییم که در شرایط زیر نباید از این صندلی ها استفاده شود:

  • بیماری های پوستی عفونی

 

  • خارش و تحریک پوست

 

  • زخم بهبود نیافته

 

  • بلافاصه بعد از عمل جراحی

 

  • کسانی که سابقه ی لخته شدن خون و ترشحات خونی دارند.

 

  • بیماری های گردش خون مانند فلبیت یا ورید واریسی

 

  • زخم های التهابی یا عفونی

 

  • قسمت هایی از بدن که بافت آنها آسیب جدی دیده است.

 

  • شکستگی و کبودی

 

  • بلافاصله بعد از شیمی درمانی یا پرتودرمانی
صندلی ماساژور
صندلی ماساژور

پزشکان و انجمن‌های متخصص در کالجی در آمریکا، ماساژ را به‌عنوان راهی برای کاهش درد مزمن توصیه می‌کنند. تراپیست های ماساژ حرفه‌ای از تکنیک‌های به‌خصوصی برای کار بر روی عضلات استفاده می‌کنند و متخصصان این تکنیک‌ها را به صندلی‌های ماساژ آورده‌اند تا افراد بتوانند در هر زمان از خدمات ماساژ تراپی بهره ببرند.

با توجه به موارد عنوان‌شده و تحقیقات صورت گرفته، می‌توان گفت که به‌راستی صندلی‌های ماساژ، می‌توانند به‌اندازه‌ی تراپیست ها، در بهبود درد، گرفتگی عضلات و کاهش تنش به خوبی عمل کنند.

منبع : خوگر
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد