راهنمای خرید و تزئین شومینه الکلی ، شومینه سنگی دیواری و گازی

0
 
 

فصل سرما از راه رسیده است و بسیاری از وسایل گرمایشی در خانه‌ها روشن شده اند. در میان وسایل گرمایشی، شومینه‌ها جز لوکس‌ترین ها محسوب می‌شوند که علاوه بر گرم کردن خانه، می‌توانند به زیباسازی فضا کمک کنند.

همان‌طور که میدانید شومینه‌ها در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند، از شومینه‌های الکی گرفته که نوع مدرن و امروزی‌تر این وسایل هستند، تاشومینه‌ های مرسوم و دیواری که در برخی از خانه‌ها یافت می‌شود. 

 
 
انواع شومینه
انواع شومینه

چنانچه ازشومینه‌های الکلی استفاده می‌کنید، کار چندان سختی پیش روی خود ندارید، چرا که با یک جا به جایی ساده می‌توانید آن را به هر جا که دوست دارید و متناسب با چیدمان منزل است، ببرید. اما هنگامی که صحبت از شومینه‌های دیواریو ثابت پیش می‌آید، بحث دکوراسیون و تزئین آن نیز مطرح می‌شود.

 
تزئین شومینه
تزئین شومینه

استفاده از یک شومینه با سبک و طراحی ساده برایدکوراسیون داخلی خانه بسیار جذاب است. اینکه بتوانیم طاقچه‌ی شومینه را به بهترین شکل ممکن تزئین کنیم، فوق‌العاده لذت بخش خواهد بود.

در تزئین و طراحی شومینه، همیشه لازم نیست که چیزی را از طاقچه‌ی شومینه سنگی بیاویزید یا اینکه خیلی به ارتفاع رفته و تابلو یی نصب کنید. تنها کمی بالاتر از آتش شومینه، جایی که طاقچه‌ای می‌سازد، محلی مناسب برای قرار دادن وسایل غیر قابل اشتغالی است که به آن علاقه دارید، مثلاً چند قوری زیبا در ابعاد و اندازه‌های مختلف یا قرار دادن آینه‌های متفاوت.

ایجاد لایه‌های بیشتر در شومینه، می‌تواند طرحی زیبا از این محصول را ایجاد کند. قرار دادن وسایلی که متناسب با فصل زمستان است می‌تواند حال و هوای خانه را در این روزها، حسابی گرم و صمیمی کند.

چیدن وسایل دکوراتیو روی طاقچه ی شومینه
چیدن وسایل دکوراتیو روی طاقچه ی شومینه

از شومینه یک وسیله ی دکوراتیو گرم و صمیمی بسازید

در حالی که هوای بیرون از خانه سرد است، می‌توانید فضای گرمی را به خانه ببخشید و با یک تزئین فوق‌العاده بر روی طاقچه‌ی شومینه، این اثربخشی را بیشتر کنید. 

یک شومینه‌ی گرم با دکوری صمیمی می‌تواند در تمام روزهای فصل سرد دلتان را گرم نگه دارد. برای این کار، هر آنچه که شما و اهل خانه دوست دارید روی طاقچه‌ی شومینه قرار دهید، البته نه آن‌قدر شلوغ و اشتعال زا که فضای روی شومینه را آشفته و بی نظم کند و خطر آفرین باشد. 

لابد از خود می‌پرسید چه چیزهایی را روی طاقچه قرار دهیم؟ شمعدان، گلدان ، تابلوی هنری و قاب عکس، آینهمی‌توانند انتخاب‌های بسیار خوبی برای این طاقچه باشند.

ساخت طاقچه برای شومینه
ساخت طاقچه برای شومینه

شومینه های بدون طاقچه

برخی از شومینهها فاقد طاقچه هستند و بسیاری از افراد هم علاقه ی عجیبی به این طاقچه های زیبا دارند.

چاره ساده است، شما می توانید از قفسه های نصفه ای که فقط کف دارند، بهره ببرید و برای شومینه ی خود، یک طاقچه ی شیک و جذاب ایجاد کنید. 
 

تزئین دودکش شومینه
تزئین دودکش شومینه

تزئین دودکش شومینه

 برخی از دودکش های شومینه های سنگی و دیواری نمایان و برخی دیگر تو کار هستند. برای اینکه جلوه ی ویژه به اتاق نشیمن ببخشید، می توانید با استفاده از کاغذهای دیواری زیبا این دودکش بیرون زده را تزئین کنید و یا اینکه یک آینه به آن قسمت بیاویزید و مجسمههایی متناسب با محیط در آن قرار دهید. 

رنگ کردن شومینه
رنگ کردن شومینه

رنگ کردن شومینه

شاید شما در چیدمان منزل خود آن هم در فصل زمستان تغییراتی ایجاد کرده‌اید که با شومینه‌ی اتاق چندان هماهنگی ندارد.

با یک رنگ کردن ساده به راحتی می‌توانید رنگ شومینهرا همگام با رنگ چیدمان اتاق کنید و بر زیبایی خانه بیفزایید. 
 

ایده هایی برای تزئین شومینه
ایده هایی برای تزئین شومینه

و ایده هایی دیگر…

اگر شومینه ی خانه سادهاست، می توانید با قرار دادن یک فرفورژه نزدیک آن که با فضای اتاق هماهنگ است، فضای گرم تری را در خانه ایجاد کنید.
 

حتی می توانید تغییراتی در ظاهر شومینه ایجاد کنید و آن چیزی نیست جز استفاده از کاشی های تزئینی. برای جلوگیری از فضایی با خط و خطوط مستقیم زیاد و بی روح، از این کاشی ها بهره برده و با هلالی کردن شومینه، این نقص را بر طرف کنید.

همان طور که مشاهده کردید، این کارهای کوچک می تواند به ایجاد فضایی صمیمی تر کمک شایانی کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد